Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İŞ VE UĞRAŞI TEDAVİSİ FTP 314 6 2 2 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı; rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolünü açıklamak, performans alanlarında temel iş ve uğraşı değerlendirme yöntemlerini tanımlamak, uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilebilmesi konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 The ability to define the overall performance in the treatment of work and occupation
1 İş ve uğraşı tedavisindeki genel performansı tanımlayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
2 İş-uğraşı performansı alanlarında temel değerlendirmeleri yapabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
2 Ability to make basic assessments in the areas of work-occupation performance
3 To be able to understand the basic principles of occupational therapy in patients with different health problems
3 İş-uğraşı tedavisinin temel prensiplerini farklı sağlık sorunları olan hastalarda kavrayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
4 Değerlendirme sonuçlarına göre iş-uğraşı tedavi yaklaşımlarını temel düzeyde uygulayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 5
4 According to the evaluation results, the ability to apply occupational treatment approaches at a basic level
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; fiziksel disfonksiyon için iş ve uğraşı terapisinin temelleri, günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi, günlük yaşam aktivitelerine yönelik eğitim, mobilitenin değerlendirilmesi, transfer aktiviteleri ve biyomekaniksel prensipler, işin değerlendirilmesi ve iş programları, boş zaman aktiviteleri, aktivite analizleri, iş ve uğraşı temelli ana fonksiyonel motor değerlendirmeler, el yaralanmalarının değerlendirilmesi ve el rehabilitasyonu, duyunun değerlendirilmesi, duyusal fonksiyonların tedavisi, duyu bütünleme ve tedavi yöntemleri, vizüel defisitlerin değerlendirilmesi ve tedavisi, algısal disfonksiyonların değerlendirilmesi ve tedavisi, farklı problemlerde (hemipleji, serebral palsi, zihinsel engel, romatoloji) iş-uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri konularına yer verilmiştir.
Kaynaklar
1.Pedretti, LW. Occupational Therapy-Practice Skills for Physical Dysfunction Mosby, 1996, St.Louis, Missouri. Edmans, J. Occupational therapy and stroke. 2.nd edition. Chichester, West Sussex, U.K. : Wiley-Blackwell, 2010. Sames, KM. Documenting occupational therapy practice. 2nd edition. Upper Saddle River, N.J. : Pearson Education, c2010.2. Trombly, CA Occupational Therapy for Physical Dysfunction?, Williams& Wilkins, Sydney, 1989, Baltimore, USA.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Tarihçe ve Genel Kavramlar
1 . Hafta History and General Concepts
2 . Hafta Daily Life Activities
2 . Hafta Günlük Yaşam Aktiviteleri
3 . Hafta Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme & Eğitimi
3 . Hafta Daily Life Activities Evaluation & Training
4 . Hafta Assistive Technology
4 . Hafta Yardımcı Teknoloji
5 . Hafta Rekreasyonel Aktiviteler
5 . Hafta Recreational Activities
6 . Hafta Treatment of Work and Occupation in Different Problems (Neurological and Rheumatological Diseases, Disabilities
6 . Hafta Farklı Problemlerde İş ve Uğraşı Tedavisi (Nörolojik ve Romatolojik Hastalıklar, Engelliler
7 . Hafta Farklı Problemlerde İş ve Uğraşı Tedavisi (Nörolojik ve Romatolojik Hastalıklar, Engelliler
7 . Hafta Treatment of Work and Occupation in Different Problems (Neurological and Rheumatological Diseases, Disabilities
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi
9 . Hafta Occupational Therapy and Activity Therapy in Geriatrics
10 . Hafta Evaluation and Treatment of Sensory and Perceptual Dysfunctions
10 . Hafta Duyusal ve Algısal Disfonksiyonların Değerlendirmesi ve Tedavisi
11 . Hafta Kognitif Değerlendirme ve Eğitim
11 . Hafta Cognitive Assessment and Education
12 . Hafta Evaluation and Treatment of Hand Injuries
12 . Hafta El Yaralanmalarında Değerlendirme ve Tedavi
13 . Hafta Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler
13 . Hafta Ergonomic Principles in Home Arrangement
14 . Hafta Ergonomic Approaches in Working Posture & Workplace Arrangements
14 . Hafta Çalışma Postürü & İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
15 . Hafta Rehabilitasyonda ekip çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin rolü
15 . Hafta The role of work and occupational therapy in teamwork in rehabilitation
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 16 3 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 80
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X