FİZYOTERAPİDE KLİNİK KARAR VERME I |
FTP 405 |
7 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiyopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Ability to search library and web-based resources and use the obtained information in relation to the case.
|
|
|
|
1 |
Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Proje Ödevi |
1, 2, 3 |
2 |
Hastaya uygun değerlendirme ve tedavi yöntemleri belirleyebilme |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
4, 5, 10 |
2 |
Determining appropriate evaluation and treatment methods for the patient |
|
|
|
3 |
Literature review and presentation
|
|
|
|
3 |
Literatür taraması ve sunum yapabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Proje Ödevi |
7, 8, 10, 12 |
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; klinik problem çözmenin kavramsal boyutu, biyopsikososyal model, kanıta dayalı çalışma, sınıfta grupların oluşturulması ve olguların belirlenmesi, nörolojik, ortopedik, romatolojik, kardiyovasküler, pulmoner, pediatrik, obstetrik ve onkolojik olguların literatür taraması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi, olguların fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarına yönelik sunumların yapılması ve sunumlar üzerine sınıf içi tartışma yer almaktadır. |
Kaynaklar |
1.Fizyoterapi Rehabilitasyon 1. 2. 3. Cilt Editör: Ayşe KARADUMAN, Öznur TUNCA YILMAZ – 2016 Klinik gözlem yapılarak kaydedilecektir |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Derse Giriş |
|
1 . Hafta |
Course Introduction
|
|
2 . Hafta |
Clinical Decision Making in Physiotherapy
|
|
2 . Hafta |
Fizyoterapide Klinik Karar Verme |
|
3 . Hafta |
Fizyoterapide Biyopsikososyal Model |
|
3 . Hafta |
Biopsychosocial Model in Physiotherapy
|
|
4 . Hafta |
Clinical Decision Making in Neurological Diseases 1
|
|
4 . Hafta |
Nörolojik Hastalıklarda Klinik Karar Verme 1 |
|
5 . Hafta |
Nörolojik Hastalıklarda Klinik Karar Verme 2 |
|
5 . Hafta |
Clinical Decision Making in Neurological Diseases 2
|
|
6 . Hafta |
Clinical Decision Making in Orthopedic Diseases 1
|
|
6 . Hafta |
Ortopedik Hastalıklarda Klinik Karar Verme 1 |
|
7 . Hafta |
Ortopedik Hastalıklarda Klinik Karar Verme 2 |
|
7 . Hafta |
Clinical Decision Making in Orthopedic Diseases 2 |
|
8 . Hafta |
Midterm
|
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Pediatrik Hastalıklarda Klinik Karar Verme |
|
9 . Hafta |
Clinical Decision Making in Pediatric Diseases
|
|
10 . Hafta |
Clinical Decision Making in Geriatric Diseases
|
|
10 . Hafta |
Geriatrik Hastalıklarda Klinik Karar Verme |
|
11 . Hafta |
Kardiyopulmoner Hastalıklarda Klinik Karar Verme |
|
11 . Hafta |
Clinical Decision Making in Cardiopulmonary Diseases
|
|
12 . Hafta |
Clinical Decision Making in Pain Physiotherapy 1
|
|
12 . Hafta |
Ağrı Fizyoterapisinde Klinik Karar Verme 1 |
|
13 . Hafta |
Ağrı Fizyoterapisinde Klinik Karar Verme 2 |
|
13 . Hafta |
Clinical Decision Making in Pain Physiotherapy 2
|
|
14 . Hafta |
Clinical Decision Making on Special Issues 1
|
|
14 . Hafta |
Özel Konularda Klinik Karar Verme 1 |
|
15 . Hafta |
Özel Konularda Klinik Karar Verme 2 |
|
15 . Hafta |
Clinical Decision Making on Special Issues 2
|
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
Devam |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi |
16 |
3 |
48 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
80 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
X |
|
|
|
|
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
X |
|
|
|
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
X |
|
|
|
|
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
X |
|
|
|
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
X |
|
|
|
|
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
|
X |
|
|
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
X |
|
|
|
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
X |
|
|
|
|
|