Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
FİZYOTERAPİDE KLİNİK KARAR VERME I FTP 405 7 2 0 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiyopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Ability to search library and web-based resources and use the obtained information in relation to the case.
1 Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanabilme Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Proje Ödevi 1, 2, 3
2 Hastaya uygun değerlendirme ve tedavi yöntemleri belirleyebilme Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme 4, 5, 10
2 Determining appropriate evaluation and treatment methods for the patient
3 Literature review and presentation
3 Literatür taraması ve sunum yapabilme Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Proje Ödevi 7, 8, 10, 12
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; klinik problem çözmenin kavramsal boyutu, biyopsikososyal model, kanıta dayalı çalışma, sınıfta grupların oluşturulması ve olguların belirlenmesi, nörolojik, ortopedik, romatolojik, kardiyovasküler, pulmoner, pediatrik, obstetrik ve onkolojik olguların literatür taraması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi, olguların fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarına yönelik sunumların yapılması ve sunumlar üzerine sınıf içi tartışma yer almaktadır.
Kaynaklar
1.Fizyoterapi Rehabilitasyon 1. 2. 3. Cilt Editör: Ayşe KARADUMAN, Öznur TUNCA YILMAZ – 2016 Klinik gözlem yapılarak kaydedilecektir
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Derse Giriş
1 . Hafta Course Introduction
2 . Hafta Clinical Decision Making in Physiotherapy
2 . Hafta Fizyoterapide Klinik Karar Verme
3 . Hafta Fizyoterapide Biyopsikososyal Model
3 . Hafta Biopsychosocial Model in Physiotherapy
4 . Hafta Clinical Decision Making in Neurological Diseases 1
4 . Hafta Nörolojik Hastalıklarda Klinik Karar Verme 1
5 . Hafta Nörolojik Hastalıklarda Klinik Karar Verme 2
5 . Hafta Clinical Decision Making in Neurological Diseases 2
6 . Hafta Clinical Decision Making in Orthopedic Diseases 1
6 . Hafta Ortopedik Hastalıklarda Klinik Karar Verme 1
7 . Hafta Ortopedik Hastalıklarda Klinik Karar Verme 2
7 . Hafta Clinical Decision Making in Orthopedic Diseases 2
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Pediatrik Hastalıklarda Klinik Karar Verme
9 . Hafta Clinical Decision Making in Pediatric Diseases
10 . Hafta Clinical Decision Making in Geriatric Diseases
10 . Hafta Geriatrik Hastalıklarda Klinik Karar Verme
11 . Hafta Kardiyopulmoner Hastalıklarda Klinik Karar Verme
11 . Hafta Clinical Decision Making in Cardiopulmonary Diseases
12 . Hafta Clinical Decision Making in Pain Physiotherapy 1
12 . Hafta Ağrı Fizyoterapisinde Klinik Karar Verme 1
13 . Hafta Ağrı Fizyoterapisinde Klinik Karar Verme 2
13 . Hafta Clinical Decision Making in Pain Physiotherapy 2
14 . Hafta Clinical Decision Making on Special Issues 1
14 . Hafta Özel Konularda Klinik Karar Verme 1
15 . Hafta Özel Konularda Klinik Karar Verme 2
15 . Hafta Clinical Decision Making on Special Issues 2
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Proje 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 16 3 48
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 80
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X