Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
SPORCU SAĞLIĞINDA KLİNİK ÇALIŞMA FTP 414 8 0 6 3,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Hasta üzerinde fizyoterapi uygulamalarını ve tedavide kullanım metotlarını değerlendirmektir
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Ability to describe patient assessment
1 Hasta değerlendirmesini tanımlayabilme Anlatım Sınav 1, 2, 9
2 Sporcularda fizyoterapi programını planlayabilme Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma Sınav 1, 2, 6
2 Being able to plan the physiotherapy program in athletes
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; dördüncü sınıf öğrencilerinin Sporcu Rehabilitasyonunda klinik deneyimlerini ve hasta dokümantasyon becerilerini geliştirmeleri için güz dönemi içinde, akademik takvime uygun olacak süre boyunca, belirtilen alanlarda, dönüşümlü olarak klinik uygulama yer almaktadır
Kaynaklar
1.Fizyoterapi Rehabilitasyon 1,2,3. ciltler , Pelikan, Karaduman A, Yılmaz ÖT. 2016 Klinik gözlem yapılacaktır.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Sporcularda değerlendirme fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
1 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
2 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
2 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
3 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
3 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
4 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
4 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
5 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
5 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
6 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
6 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
7 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
7 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
9 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
10 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
10 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
11 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
11 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
12 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
12 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
13 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
13 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
14 . Hafta Evaluation physiotherapy program planning and implementation training in athletes
14 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
15 . Hafta Sporcularda değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama egitimi
15 . Hafta Final
16 . Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 16 1 16
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 14 32 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 70
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values ​​and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary. X
2 It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level. X
3 Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care. X
5 She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. X
6 Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation. X
7 Has up-to-date and effective communication skills. X
8 She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. X
9 Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation. X
4 Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil) X
10 Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level. X
11 With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. X