PROTEZ-ORTEZ VE REHABİLİTASYONUNDA KLİNİK ÇALIŞMA |
FTP 416 |
8 |
0 |
6 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Hasta üzerinde fizyoterapi uygulamalarını ve tedavide kullanım metotlarını değerlendirmektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Ability to describe patient assessment
|
|
|
|
1 |
Hasta değerlendirmesini tanımlayabilme |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2, 5 |
2 |
Hastalara ortez-protez planlayabilme ve kullanma eğitimi verebilme |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 2, 5 |
2 |
Ability to plan and use orthosis-prosthesis to patients
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; dördüncü sınıf öğrencilerinin Ortez-Protez alanlarında klinik deneyimlerini ve hasta dokümantasyon becerilerini geliştirmeleri için güz dönemi içinde, akademik takvime uygun olacak süre boyunca, belirtilen alanlarda, dönüşümlü olarak klinik uygulama yer almaktadır. |
Kaynaklar |
1.Fizyoterapi Rehabilitasyon 1,2,3. ciltler , Pelikan, Karaduman A, Yılmaz ÖT. 2016 Klinik gözlem yapılacaktır. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
1 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
2 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
2 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
3 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
3 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
4 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
4 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
5 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
5 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
6 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
6 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
7 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
7 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
9 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
10 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
10 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
11 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
11 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
12 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
12 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
13 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
13 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
14 . Hafta |
Orthosis-Prosthesis planning and application training
|
|
14 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
15 . Hafta |
Ortez-Protez planlama ve uygulama egitimi |
|
15 . Hafta |
Final |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi |
16 |
1 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Uygulama |
14 |
32 |
50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
70 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Implements the physiotherapy and rehabilitation program systematically and safely, in accordance with ethical principles and values, by considering the universality of basic values and social rights, using the advanced knowledge and skills it has acquired; terminates or changes as necessary.
|
|
X |
|
|
|
2 |
It embraces personal development, information literacy and lifelong learning; contributes to quality improvement, training and promotion programs related to the field, and demonstrates its professional behavior at an international level.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Defines evidence-based practices and determines problem solving methods in cases requiring physiotherapy and rehabilitation, using relevant models and theories in health protection, development and care.
|
X |
|
|
|
|
5 |
She has training and consultancy skills for the health education needs of the individual, family and society. |
X |
|
|
|
|
6 |
Takes initiatives to protect public health; contributes to the production of health policies suitable for the changing and diversifying needs of the society in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Has up-to-date and effective communication skills.
|
X |
|
|
|
|
8 |
She has the ability to use health informatics technologies effectively, along with the ability to select and use modern tools, techniques and modalities required for Physiotherapy and Rehabilitation applications. |
X |
|
|
|
|
9 |
Performs literature searches on databases and information resources for health sciences; has the ability to access and use information, keeps records and prepares reports for quality service and research in the field of physiotherapy and rehabilitation; participates in all phases of research and project implementation.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Using her professional knowledge, she carries out professional and academic studies independently and works as a team member and assumes responsibility in effective communication and cooperation with other professional groups working in this field.(dişil)
|
|
X |
|
|
|
10 |
Using at least one foreign language, he/she follows the information in his/her field and communicates and cooperates with his colleagues at an international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
With her contemporary and professional identity, she is a role model to her colleagues and an example to the society in which she lives. |
X |
|
|
|
|
|