Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ATA101 1 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı

Öğrencilerin tarihi olayları yorumlama yeteneğinin geliştirilmesi bu dersin amaçları arasındadır. Bağımsız bir devlet olmanın öneminin öğrenilmesi ve vatan toprağının değerinin kavranması,  dünyada meydana gelen olayların, ülkemizin bugünkü ve gelecekteki durumuna etkisini öngörme yeteneğinin gelişmesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesiyle Atatürk ilke ve inkılâplarının öğrenilmesi ve bu bilgilerin ışığında, milli birlik ve beraberlik, ülkenin bölünmez bütünlüğü ve Türkiye Cumhuriyeti’nin, gelişmiş ülkeler düzeyine çıkarılma hedefinin kazanılması amaçlanmıştır.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Tarihle ilgili bir bilgiyi konu, zamanve aktörleri etrafında çözümleme gücünü kazanır. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 4
2 Tarihi bir olayı bugün meydana gelen olaylarla ilişkilendirerek gerçekçi bir bakış açısı geliştirir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay Sınav 8
3 Kendi görüş ve düşüncesini, tarihten dayanaklar bulup analiz etme yeteneğini geliştirir Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 3
4 Düşüncelerini doğru ifade edip aktarabilir. Tarihi karakterlerle duygudaşlık kurup soyut düşünebilme özelliği kazanır. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 3
5 Tarihi bir olay hakkında sunum ve yorum yapmayı öğrenir. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay Gözlem 4
6 Ülkemizi korumak için şehit düşen, gazi olan atalarını öğrenerek vatan toprağının değerini anlar, millî birlik ve beraberlik şuurunu içselleştirir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 4
Dersin İçeriği

İnkılap Tarihi Temel Kavramları, Osmanlı Devleti’nin Son Dönemi, I. Dünya Savaşı’na Giden Yol, I. Dünya Savaşı, Milli Mücadele’nin Hazırlık Dönemi, Kongreler, Cepheler, Atatürk İlkeleri.

Kaynaklar
  1. Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
  2. Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
  3. Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Giriş Dersi
2 . Hafta Çınar Ağacının Gölgesinde: Osmanlıda Devlet, Kurumlar ve Toplum
3 . Hafta Reform ve Düzen Arasında: Tanzimat Öncesi Reform ve Modernleşme Hareketleri
4 . Hafta Eski Köye Yeni Adet: Tanzimat Neyi Tanzim Etti
5 . Hafta Islahat Fermanı, Ekonomik Kriz ve Sonuçları
6 . Hafta Bir Kuşak Çatışması: Namık Kemal ve Çağdaşları (Yeni Toplum – Yeni Düzen)
7 . Hafta Tanzimat Dönemimde Kültürel Değişim ve Batılılaşma
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Osmanlı’da İlk Meclis ve Birinci Meşrutiyet
10 . Hafta Mutlakiyetçi Modernleşme: II. Abdülhamid Döneminde Tedirgin Modernleşme
11 . Hafta Genç Osmanlılardan Genç Türklere: Pozitivizm, Aydınlar ve Seçkinler
12 . Hafta İktidarın Yeni Sahipleri: 1908 İnkılabı ve İkinci Meşrutiyet (Toplumsal Hareketler ve Kadın Hareketleri)
13 . Hafta 15’lilerin Hikayesi: Cihan Harbi’nde Osmanlılar
14 . Hafta Silahlara Veda ve İşgal (16 Mart 1920’ye kadar)
15 . Hafta Genel Tekrar
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav 1 20
Dönem Sonu Sınavı 1 40
Sözlü Değerlendirme 2 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Dersler 16 2 28
Sözlü Değerlendirme 2 5 10
Ara Sınav 1 5 5
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 12
Toplam İş Yükü 60
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
15 As an aware individual of current and historical events, critically interprets events and makes rational deductions.
1 Possesses a fundamental understanding of applied and conceptual knowledge in the field of software engineering.
2 Utilizes the theoretical and applied knowledge from mathematics, natural sciences, and software engineering in solving engineering problems.
3 Identifies current engineering problems in various application domains and provides feasible recommendations for solving these problems using software systems.
4 Performs analyses of software-based systems, components, and processes required for problem-solving, and creates the best designs that can meet the identified requirements and constraints.
5 Selects and applies modern methods and tools necessary for engineering applications.
6 Collects and processes the necessary data for problem-solving, designs experiments, conducts experiments, and interprets the results.
7 Is familiar with the management processes of engineering projects, selects and applies the most suitable project management tools and project life cycle for the project.
8 Codes, tests, operates, and maintains computer-based systems.
9 Actively collaborates within disciplinary or interdisciplinary research and software development teams, either individually or as part of a team.
10 Keeps track of current developments in software engineering and other relevant fields, with a conscious awareness of the necessity for continuous professional development.
11 Proficiently and effectively utilizes both Turkish and English languages for the purpose of tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications.
12 Is aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, societal, and global impacts in both ethical and universal dimensions.
13 Acts with professional and ethical responsibility in the development of software and systems.
14 Designs and develops software systems using analytical thinking skills, aiming to facilitate human life or enhance comfort.