ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
ATA102 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SİBEL KARAKAYALAR |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Anayasal gelişmeler ve hukuk sistemindeki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
Sınav |
11 |
2 |
Cumhuriyet dönemi başlarında siyasi yapıyı açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
3 |
Sosyal ve iktisadi yapıdaki değişimi kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
4 |
Dış politik gelişmeleri tahlil eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
5 |
Atatürk ilke ve İnkılaplarını kavrar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme |
Sınav |
11 |
6 |
Atatürk'ün yetiştiği ortam ve etkilendiği fikirleri bilir. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
11 |
|
Dersin İçeriği |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi derslerinde; Atatürk'ün çizdiği demokratik ve çağdaş yolda ilke ve inkılaplarının gençlere öğretilerek gelecek nesillere Cumhuriyet ve demokrasi fikrini benimsetmek amacıyla Osmanlı Devleti'nin yıkılışıyla başlayan süreç Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu için verilen askeri ve siyasi mücadele ve gerçekleştirilen devrimler ayrıntılandırılarak anlatılmaktadır. |
Kaynaklar |
- Atatürk, M. K., & Yavuz, Y. (1981). Nutuk. Akis Kitap.
- Türkmen, Z. (2020). Mütareke ve İşgalden Millî Mücadele’ye Mustafa Kemal Paşa (1918-1920). Yeditepe Yayınevi.
- Ural, S., (2008). Mondros Mutakeresi ve Doğu VilayetleriI. Kültür Sanat Yayıncılık
- Turan, Ş.(1991). Türk Devrim Tarihi. Bilgi Yayınevi, Ankara
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Lozan Antlaşması |
|
2 . Hafta |
Lozan Antlaşması'ndan Arta Kalan Problemler |
|
3 . Hafta |
Anayasal Gelişmeler ve Hukuk Sistemindeki Değişim |
|
4 . Hafta |
Cumhuriyet Dönemi Başlarında Siyasi Yapı |
|
5 . Hafta |
Eğitim ve Tevhid-i Tedrisat |
|
6 . Hafta |
Yaygın Eğitim Uygulamaları |
|
7 . Hafta |
Sosyal Yapıda Değişim |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Teşvik-i Sanayi ve Gümrüklerde Hakimiyetin Sağlanması |
|
10 . Hafta |
İktisadi Yapı ve Sanayi Kalkınma Planları |
|
11 . Hafta |
Serbest Cumhuriyet Fırkası |
|
12 . Hafta |
Dış Politika |
|
13 . Hafta |
Atatürk'ün Yetiştiği Ortam ve Etkilendiği Fikirler |
|
14 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık |
|
15 . Hafta |
Atatürk İlkeleri: Laiklik, Devletçilik, İnkılâpçılık |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Performans Ödevi |
2 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders |
16 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
10 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
Performans Ödevi |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
15 |
As an aware individual of current and historical events, critically interprets events and makes rational deductions. |
1 |
Possesses a fundamental understanding of applied and conceptual knowledge in the field of software engineering. |
2 |
Utilizes the theoretical and applied knowledge from mathematics, natural sciences, and software engineering in solving engineering problems. |
3 |
Identifies current engineering problems in various application domains and provides feasible recommendations for solving these problems using software systems. |
4 |
Performs analyses of software-based systems, components, and processes required for problem-solving, and creates the best designs that can meet the identified requirements and constraints. |
5 |
Selects and applies modern methods and tools necessary for engineering applications. |
6 |
Collects and processes the necessary data for problem-solving, designs experiments, conducts experiments, and interprets the results. |
7 |
Is familiar with the management processes of engineering projects, selects and applies the most suitable project management tools and project life cycle for the project. |
8 |
Codes, tests, operates, and maintains computer-based systems. |
9 |
Actively collaborates within disciplinary or interdisciplinary research and software development teams, either individually or as part of a team. |
10 |
Keeps track of current developments in software engineering and other relevant fields, with a conscious awareness of the necessity for continuous professional development. |
11 |
Proficiently and effectively utilizes both Turkish and English languages for the purpose of tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
12 |
Is aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, societal, and global impacts in both ethical and universal dimensions. |
13 |
Acts with professional and ethical responsibility in the development of software and systems. |
14 |
Designs and develops software systems using analytical thinking skills, aiming to facilitate human life or enhance comfort. |
|