Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
İNGİLİZCE II DİL102 2 2 0 2,0
Önkoşul(lar)-var ise YOK
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. DUYGU SUNMAZ ARSLAN
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına göre A1-A2 düzeyinde; a)İngilizce olarak konuşulanı anlayabilmelerini, b) İngilizce metinleri okuyup anlayabilmelerini, c) duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü şekilde İngilizce olarak anlatabilmelerini, d) hedef kelimeleri uygun durumlarda kullanabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Orta öncesi düzeydeki ingilizce metinleri okuyup anlayar Anlatım, Soru-cevap Sınav 10
2 Metinlerle ilgili soruları yanıtlar Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Kısa Sınav 10
3 Metin içinde yeni geçen önemli sözcüklerle cümleler üretir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 10
4 Öğrencinin çevresi ve yakın çevresi hakkında konuşur. Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama Kısa Sınav 10
5 Çeşitli durumlarda (sokak, restoran, otel, istasyon) gereken konuşma kalıplarını kullanır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Rol Oynama Sınav 10
6 Zaman cümleciklerini bilir ve yerinde kullanır. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme Sınav 10
Dersin İçeriği

A2 seviyesinde İngilizce gramer, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

Kaynaklar

Weekly Power Point Slides, PDFs for shared resources.

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Present Simple Tense, Adverbs of Frequency
2 . Hafta Indefinite (A/An)-Definite (The) Articles, Have got
3 . Hafta There is/There are, Countables/Uncountable
4 . Hafta Present Continuous, Stative Verbs
5 . Hafta Revision
6 . Hafta Past Simple Tense (regular-irregular verbs)-Past Continuous Tense
7 . Hafta Future Simple/be going to
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Modals/Used to
10 . Hafta Too-Enough
11 . Hafta Present Perfect Tense
12 . Hafta Present Perfect Continuous
13 . Hafta Gerund (-ing form as noun-subject only)
14 . Hafta Revision
15 . Hafta Revision
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Kısa sınav 2 40
Ara Sınav 1 20
Final Sınavı 1 40
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Kısa sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 68
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
15 As an aware individual of current and historical events, critically interprets events and makes rational deductions.
1 Possesses a fundamental understanding of applied and conceptual knowledge in the field of software engineering.
2 Utilizes the theoretical and applied knowledge from mathematics, natural sciences, and software engineering in solving engineering problems.
3 Identifies current engineering problems in various application domains and provides feasible recommendations for solving these problems using software systems.
4 Performs analyses of software-based systems, components, and processes required for problem-solving, and creates the best designs that can meet the identified requirements and constraints.
5 Selects and applies modern methods and tools necessary for engineering applications.
6 Collects and processes the necessary data for problem-solving, designs experiments, conducts experiments, and interprets the results.
7 Is familiar with the management processes of engineering projects, selects and applies the most suitable project management tools and project life cycle for the project.
8 Codes, tests, operates, and maintains computer-based systems.
9 Actively collaborates within disciplinary or interdisciplinary research and software development teams, either individually or as part of a team.
10 Keeps track of current developments in software engineering and other relevant fields, with a conscious awareness of the necessity for continuous professional development.
11 Proficiently and effectively utilizes both Turkish and English languages for the purpose of tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications.
12 Is aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, societal, and global impacts in both ethical and universal dimensions.
13 Acts with professional and ethical responsibility in the development of software and systems.
14 Designs and develops software systems using analytical thinking skills, aiming to facilitate human life or enhance comfort.