| FİZİK I |
FIZ110 |
1 |
3 |
2 |
5,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi SALİHA ELMAS |
| Dersin Amacı |
Öğrencilerin, mühendislik eğitiminde gerekli olan temel mekanik, statik ve dinamik alt yapısını kazanması. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Laboratuar |
Sınav, Kısa cevaplı sorular, Laboratuar |
2, 6, 9, 15 |
| 2 |
Statik, kinematik ve dinamik süreçleri analizini yapar. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa cevaplı sorular, Laboratuar |
3, 5 |
| 3 |
Özel mühendislik anabilim dallarına öğrenilenleri tatbik eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa cevaplı sorular, Laboratuar |
1, 3, 6 |
| 4 |
Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa Sınav, Laboratuar |
3, 6, 13, 15 |
| 5 |
Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa cevaplı sorular, Laboratuar |
4, 5 |
| 6 |
Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa cevaplı sorular, Laboratuar |
4 |
| 7 |
Laboratuvarlarda uyulması gereken kuralları ve iş sağlığı-güvenliği esaslarını öğrenir ve tatbik eder. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney, Laboratuar |
Sınav, Kısa cevaplı sorular, Laboratuar |
5, 6, 14 |
|
| Dersin İçeriği |
Ölçme ve birim sistemleri, Statik, Kinematik, Dinamik, konularını içermektedir. |
| Kaynaklar |
- Fishbane, P.M., Gasiorowicz, S., Thornton, S.T., (2013), Temel Fizik-Cilt 1 Mekanik, Arkadaş Yayınları
- Karaoğlu, B., (2012), Üniversiteler için Fizik, Seçkin Yayıncılık
- Serway, R.A., (2017), Fizik 1, Palme Yayıncılık
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
İş sağlığı ve güvenliği esasları ve laboratuvarda uyulması gereken kurallar |
|
| 2 . Hafta |
Birim sistemleri ve vektörler |
|
| 3 . Hafta |
Bir boyutta hareket |
|
| 4 . Hafta |
İki boyutta hareket |
|
| 5 . Hafta |
Newton’un hareket yasaları |
|
| 6 . Hafta |
Newton’un hareket yasalarının uygulamaları |
|
| 7 . Hafta |
İş ve kinetik enerji |
|
| 8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
| 9 . Hafta |
Potansiyel enerji ve mekanik enerjinin korunumu |
|
| 10 . Hafta |
Uygulama |
|
| 11 . Hafta |
Doğrusal momentum ve çarpışmalar |
|
| 12 . Hafta |
Statik denge ve moment |
|
| 13 . Hafta |
Katı cisimlerin dönme hareketi |
|
| 14 . Hafta |
Katı cisimlerin dönme hareketi |
|
| 15 . Hafta |
Maddenin özellikleri |
|
| 16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Ara sınav |
1 |
40 |
| Laboratuvar |
5 |
20 |
| Dönem sonu |
1 |
40 |
| Sınav |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
| Laboratuar |
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) |
14 |
5 |
80 |
| Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
48 |
| Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
| Dönem sonu sınavı |
1 |
10 |
10 |
| Toplam İş Yükü |
143 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 15 |
As an aware individual of current and historical events, critically interprets events and makes rational deductions. |
|
|
X |
|
|
| 1 |
Possesses a fundamental understanding of applied and conceptual knowledge in the field of software engineering. |
X |
|
|
|
|
| 2 |
Utilizes the theoretical and applied knowledge from mathematics, natural sciences, and software engineering in solving engineering problems. |
X |
|
|
|
|
| 3 |
Identifies current engineering problems in various application domains and provides feasible recommendations for solving these problems using software systems. |
|
|
|
|
X |
| 4 |
Performs analyses of software-based systems, components, and processes required for problem-solving, and creates the best designs that can meet the identified requirements and constraints. |
|
X |
|
|
|
| 5 |
Selects and applies modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
|
|
|
X |
| 6 |
Collects and processes the necessary data for problem-solving, designs experiments, conducts experiments, and interprets the results. |
|
|
|
|
X |
| 7 |
Is familiar with the management processes of engineering projects, selects and applies the most suitable project management tools and project life cycle for the project. |
| 8 |
Codes, tests, operates, and maintains computer-based systems. |
| 9 |
Actively collaborates within disciplinary or interdisciplinary research and software development teams, either individually or as part of a team. |
X |
|
|
|
|
| 10 |
Keeps track of current developments in software engineering and other relevant fields, with a conscious awareness of the necessity for continuous professional development. |
| 11 |
Proficiently and effectively utilizes both Turkish and English languages for the purpose of tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
| 12 |
Is aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, societal, and global impacts in both ethical and universal dimensions. |
| 13 |
Acts with professional and ethical responsibility in the development of software and systems. |
|
X |
|
|
|
| 14 |
Designs and develops software systems using analytical thinking skills, aiming to facilitate human life or enhance comfort. |
X |
|
|
|
|
|