Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-I YZM113 1 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi ULAŞ VURAL
Dersin Amacı Bu dersin amacı; yapısal programlama bilgisi olan öğrencilerin nesneye yönelik programlama yaklaşımını ve bu yaklaşım temel kavramlarını açıklayabilmesi, modern bir nesneye yönelik programlama dilini kullanarak akademik ve günlük problemlere çözümler üretebilmeleri ve bu çözümleri programlayabilmeleri için gerekli olan bilgi ve yeteneklerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 It explains the basic concepts of structured programming.
1 Yapısal programlamanın temel kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-cevap Sınav, Performans Ödevi 1
2 Algoritmayı tanımlar ve algoritmaların genel özelliklerini tarif eder. Anlatım, Soru-cevap Sınav 1
2 It defines an algorithm and describes the general characteristics of algorithms.
3 It creates algorithms for simple everyday or academic problems by selecting appropriate flow mechanisms.
3 Uygun akış mekanizmalarını seçerek basit günlük veya akademik problemler için algoritmalar oluşturur. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2
4 Dilin kütüphanelerini ve temel yapılarını kullanarak basit programlar geliştirir. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 1, 2, 8
4 It develops simple programs using the language's libraries and basic structures.
5 It detects and corrects simple logic or semantic errors in the developed algorithms or programs.
5 Geliştirilen algoritma veya programlardaki basit mantık veya semantik hataları tespit eder ve düzeltir. Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma Sınav 1, 8
6 Kullanıcıdan veya dosyalardan alınan verileri işler veya yeniden düzenler. Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 6, 8
6 It processes or rearranges data obtained from users or files.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Dersin içeriği aşağıda belirtilen konuları kapsayacaktır: Bilgisayar ve Programlama Geliştirme Ortamlarının Kurulması İlk Program Sayısal Veri Türleri ve Hesaplama Metin İfadeler Listeler Dosyalar Fonksiyonlar Karar Yapıları Döngüler Benzetim ve Tasarım
Kaynaklar
Zelle, J. M. (2004). Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc..
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Bilgisayar ve Programlama
1 . Hafta Computer and Programming
2 . Hafta Setting up Development Environments
2 . Hafta Geliştirme Ortamlarının Kurulması
3 . Hafta İlk Program
3 . Hafta First Program
4 . Hafta Numeric Data Types and Calculations
4 . Hafta Sayısal Veri Türleri ve Hesaplama
5 . Hafta Metin İfadeler
5 . Hafta Text Expressions
6 . Hafta Lists
6 . Hafta Listeler
7 . Hafta Genel Tekrar
7 . Hafta General Review
8 . Hafta Midterm Exam
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Dosyalar
9 . Hafta Files
10 . Hafta Functions
10 . Hafta Fonksiyonlar
11 . Hafta Karar Yapıları
11 . Hafta Decision Structures
12 . Hafta Loops I
12 . Hafta Döngüler I
13 . Hafta Döngüler II
13 . Hafta Loops II
14 . Hafta Simulation and Design
14 . Hafta Benzetim ve Tasarım
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta General Review
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Kısa Sınav 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0
Ödevler 1 20
0 0
0 0
0 0
1 60
0 0
0 0
0 0
10 20
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) 0 2 0
Ara Sınava Hazırlanma 0 2 0
Dönem Sonu Sınava Hazırlanma 0 2 0
Ödevler 0 2 0
Ara Sınav 0 2 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
10 3 30
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
1 10 10
1 10 10
14 2 28
0 0 0
Toplam İş Yükü 124
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
15 As an aware individual of current and historical events, critically interprets events and makes rational deductions. X
1 Possesses a fundamental understanding of applied and conceptual knowledge in the field of software engineering. X
2 Utilizes the theoretical and applied knowledge from mathematics, natural sciences, and software engineering in solving engineering problems. X
3 Identifies current engineering problems in various application domains and provides feasible recommendations for solving these problems using software systems. X
4 Performs analyses of software-based systems, components, and processes required for problem-solving, and creates the best designs that can meet the identified requirements and constraints. X
5 Selects and applies modern methods and tools necessary for engineering applications. X
6 Collects and processes the necessary data for problem-solving, designs experiments, conducts experiments, and interprets the results. X
7 Is familiar with the management processes of engineering projects, selects and applies the most suitable project management tools and project life cycle for the project. X
8 Codes, tests, operates, and maintains computer-based systems. X
9 Actively collaborates within disciplinary or interdisciplinary research and software development teams, either individually or as part of a team. X
10 Keeps track of current developments in software engineering and other relevant fields, with a conscious awareness of the necessity for continuous professional development. X
11 Proficiently and effectively utilizes both Turkish and English languages for the purpose of tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. X
12 Is aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, societal, and global impacts in both ethical and universal dimensions. X
13 Acts with professional and ethical responsibility in the development of software and systems. X
14 Designs and develops software systems using analytical thinking skills, aiming to facilitate human life or enhance comfort. X