BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-I |
YZM113 |
1 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ULAŞ VURAL |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; yapısal programlama bilgisi olan öğrencilerin nesneye yönelik programlama yaklaşımını ve bu yaklaşım temel kavramlarını açıklayabilmesi, modern bir nesneye yönelik programlama dilini kullanarak akademik ve günlük problemlere çözümler üretebilmeleri ve bu çözümleri programlayabilmeleri için gerekli olan bilgi ve yeteneklerin öğrencilere kazandırılmasıdır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
It explains the basic concepts of structured programming. |
|
|
|
1 |
Yapısal programlamanın temel kavramlarını açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
1 |
2 |
Algoritmayı tanımlar ve algoritmaların genel özelliklerini tarif eder. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
1 |
2 |
It defines an algorithm and describes the general characteristics of algorithms. |
|
|
|
3 |
It creates algorithms for simple everyday or academic problems by selecting appropriate flow mechanisms. |
|
|
|
3 |
Uygun akış mekanizmalarını seçerek basit günlük veya akademik problemler için algoritmalar oluşturur. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2 |
4 |
Dilin kütüphanelerini ve temel yapılarını kullanarak basit programlar geliştirir. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
1, 2, 8 |
4 |
It develops simple programs using the language's libraries and basic structures. |
|
|
|
5 |
It detects and corrects simple logic or semantic errors in the developed algorithms or programs. |
|
|
|
5 |
Geliştirilen algoritma veya programlardaki basit mantık veya semantik hataları tespit eder ve düzeltir. |
Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav |
1, 8 |
6 |
Kullanıcıdan veya dosyalardan alınan verileri işler veya yeniden düzenler. |
Anlatım, Soru-cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
6, 8 |
6 |
It processes or rearranges data obtained from users or files. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği aşağıda belirtilen konuları kapsayacaktır:
Bilgisayar ve Programlama
Geliştirme Ortamlarının Kurulması
İlk Program
Sayısal Veri Türleri ve Hesaplama
Metin İfadeler
Listeler
Dosyalar
Fonksiyonlar
Karar Yapıları
Döngüler
Benzetim ve Tasarım |
Kaynaklar |
Zelle, J. M. (2004). Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc.. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilgisayar ve Programlama |
|
1 . Hafta |
Computer and Programming |
|
2 . Hafta |
Setting up Development Environments |
|
2 . Hafta |
Geliştirme Ortamlarının Kurulması |
|
3 . Hafta |
İlk Program |
|
3 . Hafta |
First Program |
|
4 . Hafta |
Numeric Data Types and Calculations |
|
4 . Hafta |
Sayısal Veri Türleri ve Hesaplama |
|
5 . Hafta |
Metin İfadeler |
|
5 . Hafta |
Text Expressions |
|
6 . Hafta |
Lists |
|
6 . Hafta |
Listeler |
|
7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
7 . Hafta |
General Review |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Dosyalar |
|
9 . Hafta |
Files |
|
10 . Hafta |
Functions |
|
10 . Hafta |
Fonksiyonlar |
|
11 . Hafta |
Karar Yapıları |
|
11 . Hafta |
Decision Structures |
|
12 . Hafta |
Loops I |
|
12 . Hafta |
Döngüler I |
|
13 . Hafta |
Döngüler II |
|
13 . Hafta |
Loops II |
|
14 . Hafta |
Simulation and Design |
|
14 . Hafta |
Benzetim ve Tasarım |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
General Review |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
10 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
20 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) |
0 |
2 |
0 |
Ara Sınava Hazırlanma |
0 |
2 |
0 |
Dönem Sonu Sınava Hazırlanma |
0 |
2 |
0 |
Ödevler |
0 |
2 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
2 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
10 |
3 |
30 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
1 |
10 |
10 |
|
1 |
10 |
10 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
124 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
15 |
As an aware individual of current and historical events, critically interprets events and makes rational deductions. |
X |
|
|
|
|
1 |
Possesses a fundamental understanding of applied and conceptual knowledge in the field of software engineering. |
|
|
|
|
X |
2 |
Utilizes the theoretical and applied knowledge from mathematics, natural sciences, and software engineering in solving engineering problems. |
|
X |
|
|
|
3 |
Identifies current engineering problems in various application domains and provides feasible recommendations for solving these problems using software systems. |
X |
|
|
|
|
4 |
Performs analyses of software-based systems, components, and processes required for problem-solving, and creates the best designs that can meet the identified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
5 |
Selects and applies modern methods and tools necessary for engineering applications. |
X |
|
|
|
|
6 |
Collects and processes the necessary data for problem-solving, designs experiments, conducts experiments, and interprets the results. |
X |
|
|
|
|
7 |
Is familiar with the management processes of engineering projects, selects and applies the most suitable project management tools and project life cycle for the project. |
X |
|
|
|
|
8 |
Codes, tests, operates, and maintains computer-based systems. |
|
|
X |
|
|
9 |
Actively collaborates within disciplinary or interdisciplinary research and software development teams, either individually or as part of a team. |
X |
|
|
|
|
10 |
Keeps track of current developments in software engineering and other relevant fields, with a conscious awareness of the necessity for continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
Proficiently and effectively utilizes both Turkish and English languages for the purpose of tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
Is aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, societal, and global impacts in both ethical and universal dimensions. |
X |
|
|
|
|
13 |
Acts with professional and ethical responsibility in the development of software and systems. |
X |
|
|
|
|
14 |
Designs and develops software systems using analytical thinking skills, aiming to facilitate human life or enhance comfort. |
X |
|
|
|
|
|