| WEB PROGRAMLAMA |
YZM319 |
5 |
3 |
0 |
4,0 |
| Önkoşul(lar)-var ise |
|
| Dersin Dili |
|
| Dersin Türü |
Lisans |
| Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi FULYA AKDENİZ |
| Dersin Amacı |
Cross platformlarda (windows, macos, linux işletim sistemlerinde) çalışabilen, Open Source olarak geliştirilen, esnek ve modern geliştirme teknolojileri kullanarak web uygulaması geliştirmek. |
| Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
| Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
| 1 |
They familiarize themselves with and utilize web application development tools. |
|
|
|
| 1 |
Web uygulama geliştirme araçlarını tanır ve kullanır. |
Anlatım, Problem Çözme |
Sınav, Performans Ödevi |
5, 8 |
| 2 |
Çevrimiçi uygulamaların temel prensiplerini ifade eder. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Performans Ödevi |
1 |
| 2 |
They express the fundamental principles of online applications. |
|
|
|
| 3 |
They develop and publish web applications. |
|
|
|
| 3 |
Web uygulamaları geliştirir ve yayınlar. |
Anlatım, Soru-cevap, Gösterip Yaptırma |
Sınav, Performans Ödevi |
3, 5, 6, 8 |
| 4 |
|
|
|
|
| 4 |
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| 5 |
|
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 6 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 7 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 8 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 9 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 10 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 11 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 12 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 13 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 14 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
| 15 |
|
|
|
|
|
| Dersin İçeriği |
| C#, Asp.Net Core, Razor Pages, Entity Framework, LINQ, Bootstrap, Authenticate, Authorization, Session, Weeb Api |
| Kaynaklar |
| 1. Ders notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
| Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
| 1 . Hafta |
General information. Web Programming. Asp.Net Core MVC |
|
| 1 . Hafta |
Genel bilgi. Web Programlama. Asp.Net Core MVC |
|
| 2 . Hafta |
Layout, Razor, ViewBag,ViewData,TempData |
|
| 2 . Hafta |
Layout, Razor, ViewBag, ViewData, TempData |
|
| 3 . Hafta |
Forms |
|
| 3 . Hafta |
Formlar |
|
| 4 . Hafta |
Tag Helpers, ViewComponentde |
|
| 4 . Hafta |
Tag Helpers, ViewComponents |
|
| 5 . Hafta |
EF Core, Code First, LINQ |
|
| 5 . Hafta |
EF Core, Code First, LINQ |
|
| 6 . Hafta |
EF Core, Code First, LINQ |
|
| 6 . Hafta |
EF Core, Code First, LINQ |
|
| 7 . Hafta |
State Management (Session..), Localization |
|
| 7 . Hafta |
State Management (Session..), Localization |
|
| 8 . Hafta |
Ara sınav |
|
| 8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
| 9 . Hafta |
Restful services (Using Web API) |
|
| 9 . Hafta |
Restful servisler (Web Api kullanarak) |
|
| 10 . Hafta |
Authenticate ve Authorization |
|
| 10 . Hafta |
Authentication and Authorization |
|
| 11 . Hafta |
Developing a real-world application using Asp.Net Core |
|
| 11 . Hafta |
Asp.Net Core kullanarak bir gerçek dünya uygulaması geliştirme |
|
| 12 . Hafta |
Asp.Net Core kullanarak bir gerçek dünya uygulaması geliştirme |
|
| 12 . Hafta |
Developing a real-world application using Asp.Net Core |
|
| 13 . Hafta |
Developing a real-world application using Asp.Net Core |
|
| 13 . Hafta |
Asp.Net Core kullanarak bir gerçek dünya uygulaması geliştirme |
|
| 14 . Hafta |
Asp.Net Core kullanarak bir gerçek dünya uygulaması geliştirme |
|
| 14 . Hafta |
Developing a real-world application using Asp.Net Core |
|
| 15 . Hafta |
Developing a real-world application using Asp.Net Core |
|
| 15 . Hafta |
Asp.Net Core kullanarak bir gerçek dünya uygulaması geliştirme |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
| Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
| Ara Sınav |
1 |
30 |
| Ödevler |
0 |
0 |
| Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
4 |
30 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
| Toplam |
100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
| Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
0 |
3 |
0 |
| Ara Sınav |
0 |
2 |
0 |
| Dönem Sonu Sınavı |
0 |
2 |
0 |
| Ödev Sunumları |
0 |
1 |
0 |
| Ödevler |
0 |
6 |
0 |
| Ara Sınava Hazırlık |
0 |
8 |
0 |
| Dönem Sonu Sınavına Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
4 |
1 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
1 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
1 |
15 |
15 |
|
1 |
15 |
15 |
|
14 |
2 |
28 |
|
0 |
0 |
0 |
| Toplam İş Yükü |
108 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
| Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
| 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 15 |
As an aware individual of current and historical events, critically interprets events and makes rational deductions. |
X |
|
|
|
|
| 1 |
Possesses a fundamental understanding of applied and conceptual knowledge in the field of software engineering. |
X |
|
|
|
|
| 2 |
Utilizes the theoretical and applied knowledge from mathematics, natural sciences, and software engineering in solving engineering problems. |
X |
|
|
|
|
| 3 |
Identifies current engineering problems in various application domains and provides feasible recommendations for solving these problems using software systems. |
X |
|
|
|
|
| 4 |
Performs analyses of software-based systems, components, and processes required for problem-solving, and creates the best designs that can meet the identified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
| 5 |
Selects and applies modern methods and tools necessary for engineering applications. |
|
X |
|
|
|
| 6 |
Collects and processes the necessary data for problem-solving, designs experiments, conducts experiments, and interprets the results. |
X |
|
|
|
|
| 7 |
Is familiar with the management processes of engineering projects, selects and applies the most suitable project management tools and project life cycle for the project. |
X |
|
|
|
|
| 8 |
Codes, tests, operates, and maintains computer-based systems. |
|
X |
|
|
|
| 9 |
Actively collaborates within disciplinary or interdisciplinary research and software development teams, either individually or as part of a team. |
X |
|
|
|
|
| 10 |
Keeps track of current developments in software engineering and other relevant fields, with a conscious awareness of the necessity for continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
| 11 |
Proficiently and effectively utilizes both Turkish and English languages for the purpose of tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
| 12 |
Is aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, societal, and global impacts in both ethical and universal dimensions. |
X |
|
|
|
|
| 13 |
Acts with professional and ethical responsibility in the development of software and systems. |
X |
|
|
|
|
| 14 |
Designs and develops software systems using analytical thinking skills, aiming to facilitate human life or enhance comfort. |
X |
|
|
|
|
|