YAZILIM LABORATUVARI-II |
YZM324 |
6 |
0 |
3 |
5,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Öğrenciler yazılım projelerinde karar verme aşaması için fizibilite analizi uygulayabilmek üzere kapsam belirleme, sorunların tanımı, sistem gereksinimlerinin karşılanması, veri toplama, nesne ve süreç modeli ve alternatif çözüm üretme gibi, bir yazılım sürecinin analiz ve tasarımını gerçekleştirme yeteneğini kazanmış olacaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
It analyzes and defines the concepts of system analysis and design, and defines the components of information systems. |
|
|
|
1 |
Sistem analizi ve tasarım kavramlarını tarif eder ve bilgi sistemlerinin bileşenlerini tanımlar. |
|
|
|
2 |
Sistem geliştirmenin temel aşamalarını tarif eder. |
|
|
|
2 |
It describes the basic stages of system development. |
|
|
|
3 |
It describes a set of system analysis approaches that are used for project management tools and solving information system problems. |
|
|
|
3 |
Proje yönetim araçlarının ve bilgi sistemi problemlerinin çözümü için kullanılan bir dizi sistem analizi yaklaşımını tarif eder. |
|
|
|
4 |
Bilgi sistemi sorunlarının kapsamını tanımlar. |
|
|
|
4 |
It defines the scope of information system problems. |
|
|
|
5 |
It identifies the triggers, opportunities, and directives that initiate a project. |
|
|
|
5 |
Projeyi tetikleyen sorunların, fırsatların ve direktifleri belirler. |
|
|
|
6 |
Fonksiyonel olan ve olmayan sistem gereksinimlerini tanımlar, gerçeği bulma teknikleri uygular. |
|
|
|
6 |
It defines functional and non-functional system requirements and applies techniques to uncover them. |
|
|
|
7 |
It defines actors and use cases, and creates content and use case diagrams. |
|
|
|
7 |
Aktör ve kullanım durumlarını tanımlar, içerik ve kullanım durumu diyagramlarını oluşturur. |
|
|
|
8 |
Veri modellerini ve UML diyagramlarını oluşturur. |
|
|
|
8 |
It creates data models and UML diagrams. |
|
|
|
9 |
It defines the structure and basic concepts of a process model and creates content data flow, event, and system diagrams. |
|
|
|
9 |
Bir süreç modelinin yapısını ve temel kavramlarını tanımlar ve içerik veri akışı, olay ve sistem diyagramlarını oluşturur. |
|
|
|
10 |
Alternatif sistem çözümlerini tanımlar, fizibilitenin altı türünü tanımlar, maliyet-fayda analizlerini ve sistem önerisi raporunu hazırlar. |
|
|
|
10 |
It defines alternative system solutions, identifies six types of feasibility, conducts cost-benefit analysis, and prepares a system proposal report. |
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Yazılım projesi açısından sistem analizi ve tasarımının temel kavramları, bilgi sistemlerinin bileşenleri, bilgi sistemlerini geliştirme yöntemleri, proje yönetimi, sistem analizi yaklaşımları, kapsam tanımlama evresi, problem analizi evresi, gereksinim analizi evresi, use-case raporlarının hazırlanması, veri modelleme ve analizi, süreç modelleme, fizibilite analizi ve sistem önerisi hazırlama konularından oluşmaktadır. |
Kaynaklar |
1. Braude, E. J., & Bernstein, M. E. (2011). Software Engineering: Modern Approaches (2. baskı). John Wiley Sons. ISBN 978-0-471-69208-9.
2. Bentley, L. D., & Whitten, J. L. (2007). Systems Analysis Design for the Global Enterprise (7. baskı). McGraw Hill. ISBN-13 978-0-07-110766-2. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to System Analysis and Design |
|
2 . Hafta |
Components of Information Systems |
|
2 . Hafta |
Bilgi Sistemlerinin Bileşenleri |
|
3 . Hafta |
Sistem Analizi Yaklaşımları |
|
3 . Hafta |
System Analysis Approaches |
|
4 . Hafta |
Project Management |
|
4 . Hafta |
Proje Yönetimi |
|
5 . Hafta |
Kapsam Tanımlama ve Problem Analizi Evreleri |
|
5 . Hafta |
Scope Definition and Problem Analysis Phases |
|
6 . Hafta |
Requirement Analysis Phase |
|
6 . Hafta |
Gereksinim Analizi Evresi |
|
7 . Hafta |
Kullanım Diyagramları |
|
7 . Hafta |
Use Case Diagrams |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Kullanım Senaryoları |
|
9 . Hafta |
Use Case Scenarios |
|
10 . Hafta |
Data Modeling and Analysis |
|
10 . Hafta |
Veri Modelleme ve Analiz |
|
11 . Hafta |
Veri Modelleme ve Analiz |
|
11 . Hafta |
Data Modeling and Analysis |
|
12 . Hafta |
UML Diagrams |
|
12 . Hafta |
UML Diyagramları |
|
13 . Hafta |
Süreç Modelleme |
|
13 . Hafta |
Process Modeling |
|
14 . Hafta |
Feasibility Analysis and System Proposal |
|
14 . Hafta |
Fizibilite Analizi ve Sistem Önerisi |
|
15 . Hafta |
Proje Sunumları |
|
15 . Hafta |
Project Presentations |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 3 48 |
0 |
3 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32 |
0 |
2 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
5 |
0 |
Dönem sonu sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
10 |
10 |
|
1 |
10 |
10 |
|
14 |
3 |
42 |
|
14 |
3 |
42 |
Toplam İş Yükü |
108 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
15 |
As an aware individual of current and historical events, critically interprets events and makes rational deductions. |
X |
|
|
|
|
1 |
Possesses a fundamental understanding of applied and conceptual knowledge in the field of software engineering. |
X |
|
|
|
|
2 |
Utilizes the theoretical and applied knowledge from mathematics, natural sciences, and software engineering in solving engineering problems. |
X |
|
|
|
|
3 |
Identifies current engineering problems in various application domains and provides feasible recommendations for solving these problems using software systems. |
X |
|
|
|
|
4 |
Performs analyses of software-based systems, components, and processes required for problem-solving, and creates the best designs that can meet the identified requirements and constraints. |
X |
|
|
|
|
5 |
Selects and applies modern methods and tools necessary for engineering applications. |
X |
|
|
|
|
6 |
Collects and processes the necessary data for problem-solving, designs experiments, conducts experiments, and interprets the results. |
X |
|
|
|
|
7 |
Is familiar with the management processes of engineering projects, selects and applies the most suitable project management tools and project life cycle for the project. |
X |
|
|
|
|
8 |
Codes, tests, operates, and maintains computer-based systems. |
X |
|
|
|
|
9 |
Actively collaborates within disciplinary or interdisciplinary research and software development teams, either individually or as part of a team. |
X |
|
|
|
|
10 |
Keeps track of current developments in software engineering and other relevant fields, with a conscious awareness of the necessity for continuous professional development. |
X |
|
|
|
|
11 |
Proficiently and effectively utilizes both Turkish and English languages for the purpose of tracking scientific and technical resources, presenting projects, and writing academic publications. |
X |
|
|
|
|
12 |
Is aware of the legal consequences of information technology applications and the individual, corporate, societal, and global impacts in both ethical and universal dimensions. |
X |
|
|
|
|
13 |
Acts with professional and ethical responsibility in the development of software and systems. |
X |
|
|
|
|
14 |
Designs and develops software systems using analytical thinking skills, aiming to facilitate human life or enhance comfort. |
X |
|
|
|
|
|