FARMASÖTİK KİMYA-III |
PHR413 |
7 |
3 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı otonom sinir sistemi ve kardiyovasküler sistem üzerine etkili ilaçlar ile otakoidler, hormonlar ve bunlarla ilişkili ilaçlar hakkında bilgi vermektir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Otonom sinir sistemine etki eden ilaçları değerlendirir. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
1 |
Evaluate the drugs acting on autonomous nervous system. |
|
|
|
2 |
Debate the structure activity relationships of the drugs acting on sempatic system. |
|
|
|
2 |
Sempatik sisteme etki eden ilaçların yapı aktivite ilişkilerini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
3 |
Parasempatik sistem üzerine etki eden ilaçların yapı aktivite ilişkilerini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
3 |
Debate the structure activity relationships of the drugs acting on parasempatic system |
|
|
|
4 |
Illustrate the synthetic methods of the drugs acting on autonomous nervous system. |
|
|
|
4 |
Otonom sinir sistemine etki eden ilaçların sentez yöntemlerini örnekler. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
5 |
Kardiyovasküler sistem üzerine etkili ilaçları ilişkilendirir. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
5 |
Relate the drugs acting on cardiovascular system. |
|
|
|
6 |
Illustrate the structure activity relationships of antiarrhythmic and antianginal drugs. |
|
|
|
6 |
Antiaritmik ve antianjinal ilaçların yapı aktivite ilişkilerini örnekler. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
7 |
Periferik vazodilatörler ile adrenerjik nöron ve reseptör blokerlerinin yapı aktivite ilişkilerini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
7 |
Debate the structure activity relationships of peripheric vasodilators and adrenergic neuron and receptor blockers. |
|
|
|
8 |
Illustrate the synthetic methods of the cardiovascular system drugs. |
|
|
|
8 |
Kardiyovasküler sistem ilaçlarının sentez yöntemlerini örnekler. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
9 |
Damar düz kasına etki eden ilaçların yapı aktivite ilişkilerini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
9 |
Debate the structure activity relationships of the drugs acting on vascular smooth muscle. |
|
|
|
10 |
Debate the structure activity relationships of the ganglion blokers. |
|
|
|
10 |
Ganglion blokerlerinin yapı aktivite ilişkilerini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
11 |
Renin-anjiyotensin sistemi üzerine etki eden ilaçların yapı aktivite ilişkilerini tartışır. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
11 |
Debate the structure activity relationships of the drugs acting on renin-angiotensin system. |
|
|
|
12 |
Illustrate the synthetic methods of the vasodilator drugs. |
|
|
|
12 |
Vazodilatör ilaçların sentez yöntemlerini örnekler. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
13 |
Hormon ve otakoid yapılı ilaçların yapı aktivite ilişkilerini yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
13 |
Interpret the structure activity relationships of hormone and otacoid-structured drugs. |
|
|
|
14 |
Interpret the structure activity relationships of the sex hormones. |
|
|
|
14 |
Cinsiyet hormonlarının yapı aktivite ilişkilerini yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
15 |
Antihistaminik ilaçların yapı aktivite ilişkilerini yorumlar. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
15 |
Interpret the structure activity relationships of the antihistaminic drugs. |
|
|
|
16 |
Hormonların ve otakoidlerin sentez yöntemlerini örnekler. |
Anlatım |
Gözlem |
1, 2, 3, 10, 16 |
|
Dersin İçeriği |
Direkt ve indirekt sempatomimetikler ve sempatolitikler, Direkt ve indirekt parasempatomimetikler ve parasempatolitikler, Kalp yetmezliğinde kullanılan ilaçlar, antiaritmikler ve antialerjenler, Kalsiyum kanal blokerleri, periferik vazodilatörler ve adrenerjik nöron blokerleri, Hemostatikler, antikoagülanlar, antitrombolitikler ve antianemikler, Arteriyel ve venöz vazodilatörler, vasküler düz kas üzerinde etkili ilaçlar ve doğrudan etkili vazodilatörler, renin-anjiyotensin sistemi üzerinde etkili ilaçlar, Diüretikler ve antihiperlipidemik ilaçlar, Sindiriciler, antiülser ajanlar, emetik ve amtiemetikler, laksatifler ve antidiyareikler, Tiroid ve peptit hormonları ve antidiyabetikler, Seks hormonları, Adrenokortikoidler , Antihistaminikler, Radyoopaklar |
Kaynaklar |
Hacettepe Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi, Farmasötik Kimya Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri. (2004) Farmasötik Kimya. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Doğrudan ve dolaylı sempatomimetikler ve sempatolitikler. |
|
1 . Hafta |
Direct and indirect sympathomimetics and sympatholytics. |
|
2 . Hafta |
Direct and indirect parasympathomimetics and parasympatholytics. |
|
2 . Hafta |
Doğrudan ve dolaylı parasempatomimetikler ve parasempatolitikler. |
|
3 . Hafta |
Kalp yetmezliğinde kullanılan ilaçlar, antiaritmikler ve antialerjenler. |
|
3 . Hafta |
Drugs used in heart failure, antiarrhythmics and antiallergens. |
|
4 . Hafta |
Calcium channel blockers, peripheric vasodilators and adrenergic neuron blockers |
|
4 . Hafta |
Kalsiyum kanal blokerleri, periferik vazodilatörler ve adrenerjik nöron blokerleri |
|
5 . Hafta |
Hemostatikler, antikoagülanlar, antitrombolitikler ve antianemikler. |
|
5 . Hafta |
Hemostatics, anticoagulants, antithrombolytics and antianemics. |
|
6 . Hafta |
Arterial and venous vasodilators, drugs acting on vascular smooth muscle and direckt acting vasodilators. |
|
6 . Hafta |
Arteriyel ve venöz vazodilatörler, vasküler düz kas üzerinde etkili ilaçlar ve doğrudan etkili vazodilatörler. |
|
7 . Hafta |
İlaçlar renin-anjiyotensin sistemi üzerinde etkilidir. |
|
7 . Hafta |
Drugs actin on renin-angiotensin system. |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara SINAV |
|
9 . Hafta |
Diüretikler ve antihiperlipidemik ilaçlar. |
|
9 . Hafta |
Diuretics and antihyperlipidemic drugs. |
|
10 . Hafta |
Digestants, antiulcer agents, emetic and amtiemetics, laxatives and antidiarrheals |
|
10 . Hafta |
Sindiriciler, ülser önleyici maddeler, kusturucu ve amtiemetikler, laksatifler ve ishal önleyiciler |
|
11 . Hafta |
Tiroid ve peptit hormonları ve antidiyabetikler. |
|
11 . Hafta |
Thyroid and peptide hormones and antidiabetics. |
|
12 . Hafta |
Sex hormones |
|
12 . Hafta |
Seks hormonları |
|
13 . Hafta |
Adrenokortikoidler. |
|
13 . Hafta |
Adrenocorticoids. |
|
14 . Hafta |
Antihistaminics |
|
14 . Hafta |
Antihistaminikler |
|
15 . Hafta |
Radyopaklar, vitaminler ve immünomodülatörler. |
|
15 . Hafta |
Radiopaques, vitamine and immunomodulators. |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl içi çalışmaları |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Yarıyıl içi çalışmaları |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
105 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses all kinds of cutting-edge technology in obtaining and evaluating scientific knowledge in the pharmaceutical field. |
|
|
|
|
X |
2 |
Acquires exceptional knowledge about all kinds of pharmaceutical raw materials and drug carrier systems. |
|
|
|
|
X |
3 |
Cooperates with the relevant disciplines in the stages of collecting, interpreting, applying, and announcing the results of pharmaceutical data. |
|
|
|
|
X |
4 |
Acknowledges all relevant data about medication administration and usage by patients and provides pharmaceutical care services by providing rational drug use. |
5 |
Gains competence in every field; that the pharmaciest is given responsibility by law, and arranges the pharmacies in accordance with the rules. |
6 |
Creates solutions for problems in the pharmacy career by using accurate scientific data.
|
7 |
Production of medication recognition, quality control, and medication standardization. |
8 |
Organises, manages, and evaluates plans for the development of employees under his/her responsibility. They ensure the employee is growing personally, developing their ability to achieve more in the workplace, retain their top talent and meet the organization’s goals |
9 |
Carries out a study autonomously using the knowledge they have in the field of pharmacy and takes responsibility in cooperation with other professional groups. |
10 |
Cultivates lifelong learning and is open to improvement. |
|
|
|
|
X |
11 |
Appraises the knowledge and the dexterity acquired by following national and international developments in the field of pharmacy profession. |
12 |
Archives and records the protocols related to his profession. |
13 |
Conveys information to the patient, healthcare staff, and society on all essences related to medications. |
14 |
Adopts foreign language to follow modernization in pharmacy and to reach out. |
15 |
Acquaints relevant individuals and institutions about the quality assurance of pharmaceutical products. |
16 |
Takes part in every phase of obtaining pharmaceutical products, from obtaining pharmaceutical raw materials to design and producing medication structures. |
|
|
|
|
X |
17 |
Comprehends the licensing conditions, data protection and patent concerns in pharmaceuticals and relates them. |
18 |
Plays part in accordance with the pertinent legislation and professional ethical rules regarding their professional rights and amenability. |
|