BİTİRME PROJESİ ve LİTERATÜR TARAMA |
PHR501 |
9 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, bir araştırma projesinin tasarlanmasını, planlanmasını, literatür taranmasını ve değerlendirilmesini göstermektir.
|
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Design the final preject. |
|
|
|
1 |
Nihai projeyi tasarla
|
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 10, 12 |
2 |
Bitirme projesinin konusunu belirleme
|
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 10, 12 |
2 |
Determine subject of the final project |
|
|
|
3 |
Design the final Project |
|
|
|
3 |
Nihai Projeyi Tasarla
|
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 10, 12 |
4 |
Nihai Projeyi planlayın
|
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 10, 12 |
4 |
Plan the final Project |
|
|
|
5 |
Evaluate literature data that is essential for the final Project. |
|
|
|
5 |
Nihai Proje için gerekli olan literatür verilerini değerlendirin.
|
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 10, 12 |
6 |
Araştırma literatür verileri
|
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 10, 12 |
6 |
Research literature data |
|
|
|
7 |
Categorize literature data |
|
|
|
7 |
Literatür verilerini kategorilere ayırma
|
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 10, 12 |
8 |
Literatür verilerini değerlendirin
|
Anlatım |
Gözlem |
1, 6, 10, 12 |
8 |
Evaluate literature data |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders, Proje konusunun belirlenmesi, Proje konusu ile ilgili literatür araştırması, Proje konusunun sunumu, Literatür verilerinin değerlendirilmesi, Proje literatürü araştırma sonuçlarının sunumu konularını içerir.
|
Kaynaklar |
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Proje nedir ve hazırlanma amacı.
|
|
1 . Hafta |
What is the Project and aim of preparing it. |
|
2 . Hafta |
Determining subject of Project |
|
2 . Hafta |
Proje konusunun belirlenmesi
|
|
3 . Hafta |
Proje konusu ile ilgili literatür araştırması
|
|
3 . Hafta |
Researching literature about subject of the Project |
|
4 . Hafta |
Researching literature about subject of the Project |
|
4 . Hafta |
Proje konusu ile ilgili literatür araştırması
|
|
5 . Hafta |
Proje konusu ile ilgili literatür araştırması
|
|
5 . Hafta |
Researching literature about subject of the Project |
|
6 . Hafta |
Researching literature about subject of the Project |
|
6 . Hafta |
Proje konusu ile ilgili literatür araştırması
|
|
7 . Hafta |
Proje konusunun sunumu
|
|
7 . Hafta |
Presentation of subject of the Project |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Arasınav |
|
9 . Hafta |
Literatür verilerinin değerlendirilmesi.
|
|
9 . Hafta |
Evaluating literature data. |
|
10 . Hafta |
Evaluating literature data. |
|
10 . Hafta |
Literatür verilerinin değerlendirilmesi.
|
|
11 . Hafta |
Literatür verilerinin değerlendirilmesi.
|
|
11 . Hafta |
Evaluating literature data. |
|
12 . Hafta |
Evaluating literature data. |
|
12 . Hafta |
Literatür verilerinin değerlendirilmesi.
|
|
13 . Hafta |
Literatür verilerinin değerlendirilmesi. |
|
13 . Hafta |
Evaluating literature data. |
|
14 . Hafta |
Presentation the results of researching Project literature |
|
14 . Hafta |
Proje literatürü araştırmasının sonuçlarını sunma
|
|
15 . Hafta |
Proje literatürü araştırmasının sonuçlarını sunma
|
|
15 . Hafta |
Presentation the results of researching Project literature |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl içi çalışmaları |
2 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl içi çalışmaları |
2 |
7 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
106 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses all kinds of cutting-edge technology in obtaining and evaluating scientific knowledge in the pharmaceutical field. |
|
|
|
|
X |
2 |
Acquires exceptional knowledge about all kinds of pharmaceutical raw materials and drug carrier systems. |
3 |
Cooperates with the relevant disciplines in the stages of collecting, interpreting, applying, and announcing the results of pharmaceutical data. |
4 |
Acknowledges all relevant data about medication administration and usage by patients and provides pharmaceutical care services by providing rational drug use. |
5 |
Gains competence in every field; that the pharmaciest is given responsibility by law, and arranges the pharmacies in accordance with the rules. |
6 |
Creates solutions for problems in the pharmacy career by using accurate scientific data.
|
|
|
|
|
X |
7 |
Production of medication recognition, quality control, and medication standardization. |
8 |
Organises, manages, and evaluates plans for the development of employees under his/her responsibility. They ensure the employee is growing personally, developing their ability to achieve more in the workplace, retain their top talent and meet the organization’s goals |
9 |
Carries out a study autonomously using the knowledge they have in the field of pharmacy and takes responsibility in cooperation with other professional groups. |
10 |
Cultivates lifelong learning and is open to improvement. |
|
|
|
|
X |
11 |
Appraises the knowledge and the dexterity acquired by following national and international developments in the field of pharmacy profession. |
12 |
Archives and records the protocols related to his profession. |
|
|
|
|
X |
13 |
Conveys information to the patient, healthcare staff, and society on all essences related to medications. |
14 |
Adopts foreign language to follow modernization in pharmacy and to reach out. |
15 |
Acquaints relevant individuals and institutions about the quality assurance of pharmaceutical products. |
16 |
Takes part in every phase of obtaining pharmaceutical products, from obtaining pharmaceutical raw materials to design and producing medication structures. |
17 |
Comprehends the licensing conditions, data protection and patent concerns in pharmaceuticals and relates them. |
18 |
Plays part in accordance with the pertinent legislation and professional ethical rules regarding their professional rights and amenability. |
|