ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ |
OATA204 |
4 |
4 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. YASİN CEMAL GALATA |
Dersin Amacı |
Türk Devrimi'ni zorunlu kılan tarihsel koşulları, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. Anadolu'nun işgaline karşı ortaya çıkan Mustafa Kemal ATATÜRK liderliğindeki direniş hareketini ve bu hareketin askeri, siyasi ve diplomatik boyutlarına ilişkin temel bir bilgi birikimi ve kültür kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Bagımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir. |
|
|
|
2 |
Çagdas, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin olusum sürecini degerlendirebilecektir. |
|
|
|
3 |
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ulusal hedef ve amaçlarını açıklayabilecektir. |
|
|
|
4 |
Mustafa Kemal Atatürkün Türkiyenin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması fikrini çağdaş yaşam ile ilişkilendirir |
|
|
|
5 |
Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında açıklar |
|
|
|
6 |
T.B.M.M. nin neden, nasıl açıldığını ve faaliyetlerini tanımlar |
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Mustafa Kemal ATATÜRK önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri, yıkılmış bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Atatürk ilke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem Türkiye tarihi. |
Kaynaklar |
- GÖYÜNÇ, Nejat,Atatürk ve Milli Mücadele , Edt. SEMİZ, Yaşar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi,
- ARMAOĞLU, Fahir 20. yy Siyasi Tarihi, AYBARS Ergün Türkiye Cumhuriyeti Tarihi.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini okumanın amacı ve o dönemi ilgilendiren kavramların tanımı (İnkılap, İhtilal, Islahat,Tekamül, Batılılaşma vs. gibi ) |
|
2 . Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunun yıkılış nedenleri ve yıkılışının nedenlerinin açıklanması |
|
3 . Hafta |
Osmanlı imparatorluğunda devletin yıkılmaması için yapılan yenileşme hareketleri ve izahı |
|
4 . Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunda demokratikleşme ve cumhuriye giden yol (Senedi İttifak, Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı 1.ve II Meşrutiyet hareketleri). |
|
5 . Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunda meydan gelen düşünce akınları ve izahı (Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık) |
|
6 . Hafta |
Osmanlı tarihinde azınlıkların faaliyetleri özelliklede Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve bu güne olan yansımaları |
|
7 . Hafta |
Birinci Dünya savaşının çıkış nedenleri ve Osmanlı Devletinin savaşa katılış |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
İşgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa nın tepkis |
|
10 . Hafta |
Mustafa Kemal Paşa nın Samsun a çıkması düşüncesinin uygulamaya başlaması ordu ve mülki idere ile temas kurması. |
|
11 . Hafta |
Milli mücadele için atılan ilk adımlar:Amasya Genelgesi Erzurum ve Sivas Kongreleri ve bu kongrelerin milli mücadele içindeki yeri ve önem |
|
12 . Hafta |
Kuvayi Milliye ve Misakı Milli teşkilatlarının kurulmaları ve meydane gelen siyasi gelişmeler |
|
13 . Hafta |
TBMM açılması ve istklal savaşı yönetimini eline almas |
|
14 . Hafta |
Mondros ateşkes anlaşması hükümlerinin uygulanması ve Türkiye ye yönelik tehditler açısından değerlendirilmesi |
|
15 . Hafta |
Türkiye Cumhuriyet’inin Kurulması |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
14 |
2 |
28 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
20 |
20 |
SMS-1181 |
1 |
24 |
24 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can work by considering social, scientific and cultural values. |
2 |
Defines the medical terminology in the field of health sciences that will serve as an intermediate member. |
3 |
Adapts to working as a team with physicians and other healthcare professionals. |
4 |
Recognizes devices related to the field, researches technological developments related to them and can apply new applications. |
5 |
She can take anamnesis, prepare a file and get patient information about her field. |
6 |
Can use computer and medical programs. |
7 |
Explain and apply the concepts of physics, biology and medicine related to the field. |
8 |
Adopts and applies ethical principles and professional values. |
9 |
Adopts and applies the subjects of individual and public health, occupational safety and environmental protection. |
10 |
Uses basic knowledge and skills related to the field, interprets and evaluates data, and can identify and resolve potential problems. |
11 |
In the radiology and nuclear medicine units within the health institutions, he/she can make the necessary shots by using the relevant tools, devices and techniques and evaluate the data obtained. |
12 |
Can work by considering social, scientific and cultural values. |
|