Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
FİZYOLOJİ OSAG105 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğunun anlatılması ve öğrencilerin insan vücudunun yapı ve işleyişi ile ilgili öğrendikleri bilgileri, diğer bilimleri öğrenme aşamasında temel oluşturmak adına kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Define the concept of physiology (study of normal function).
1 Fizyoloji (normal fonksiyonun çalışması) kavramını tanımlayabilir.
2 İnsan vücudunun kimyasal, hücresel, dokusal düzeyde organizasyonu ve işlevsel organizasyonunu açıklayabilir.
2 Explain the organization and functional organization of the human body at the chemical, cellular and textural level.
3 Explain the structural features of all body systems.
3 Tüm vücut sistemlerinin yapısal özelliklerini açıklayabilir.
4 Vücutta genel düzenleme mekanizmalarını ve işlevlerini açıklayabilir.
4 Explain the general regulation mechanisms and functions in the body.
5 Explain the roles of organ systems in homeostasis.
5 Organ sistemlerinin homeostazdaki rollerini açıklayabilir.
6 Sağlıklı yaşam için Sindirim, Solunum, Kan, Dolaşım ve Boşaltım işlevlerinin nasıl gerçekleştiğini ve aralarındaki ilişkinin nasıl düzenlendiğini tanımlayabilir.
6 For a healthy life, he/she can define how Digestive, Respiratory, Blood, Circulatory and Excretion functions occur and how the relationship between them is regulated.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji, Hücre Fizyolojisi, Sinir ve Kas Fizyolojisi, Kan Fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Dolaşım Sistemi Fizyolojisi, Solunum Sistemi Fizyolojisi konuları işlenecektir
Kaynaklar
1. Guyton Hall “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-558-9) 2. Ganong “Tıbbi Fizyoloji” (ISBN 978-975-420-826-9)
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Fizyolojide temel kavram ve terimleri, Homeostaz
1 . Hafta Basic concepts and terms in physiology, Homeostasis
2 . Hafta Cells and tissues
2 . Hafta Hücre ve dokular
3 . Hafta Uyarılabilir dokular ve kas sistemi
3 . Hafta Excitable tissues and musculature
4 . Hafta Respiratory system
4 . Hafta Solunum sistemi
5 . Hafta Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları
5 . Hafta Transport and functions of oxygen and carbon dioxide in the blood
6 . Hafta Functions of the heart, blood and lymph circulation and fluid-electrolytes
6 . Hafta Kalbin fonksiyonları, kan ve lenf dolaşımı ve sıvı-elektrolitler
7 . Hafta Kanın bileşenleri
7 . Hafta Components of blood
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Sinir sistemi
9 . Hafta Nervous system
10 . Hafta Immune system
10 . Hafta İmmün sistem
11 . Hafta Endokrin sistem
11 . Hafta Endocrine system
12 . Hafta Excretory system
12 . Hafta Boşaltım sistemi
13 . Hafta Sindirim sistemi ve Üreme sistemi
13 . Hafta Digestive system and Reproductive system
14 . Hafta Sense organs
14 . Hafta Duyu organları
15 . Hafta Vücutta bulunan bezler
15 . Hafta Glands in the body
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
SMS-1181 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 1 8 8
SMS-1181 1 16 16
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Can work by considering social, scientific and cultural values.
2 Defines the medical terminology in the field of health sciences that will serve as an intermediate member.
3 Adapts to working as a team with physicians and other healthcare professionals.
4 Recognizes devices related to the field, researches technological developments related to them and can apply new applications.
5 She can take anamnesis, prepare a file and get patient information about her field.
6 Can use computer and medical programs.
7 Explain and apply the concepts of physics, biology and medicine related to the field.
8 Adopts and applies ethical principles and professional values.
9 Adopts and applies the subjects of individual and public health, occupational safety and environmental protection.
10 Uses basic knowledge and skills related to the field, interprets and evaluates data, and can identify and resolve potential problems.
11 In the radiology and nuclear medicine units within the health institutions, he/she can make the necessary shots by using the relevant tools, devices and techniques and evaluate the data obtained.
12 Can work by considering social, scientific and cultural values.