TEMEL FİZİK |
OSAG109 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. MUSTAFA FINDIKGİL |
Dersin Amacı |
Tıbbi görüntüleme uygulamalarında karşılaşacakları çeşitli olayları ve durumları anlamada, farklı görünen olaylar arasındaki ilişkileri kurmada ve problemlere çözümler geliştirmede ihtiyaç duyacakları temel fizik kavramlarını öğretmek, bilimsel düşünmeye
alıştırmak.
|
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Temel fizik kavramlarını tanımlar. |
|
|
|
2 |
Ölçme ve birim sistemlerini açıklar. |
|
|
|
3 |
Temel hareket yasalarını aktarır. |
|
|
|
4 |
İş, güç, enerji kavramlarını tanımlar ve aralarındaki ilişkiyi yazar. |
|
|
|
5 |
Günlük hayatta karşılaşacağı problemleri temel fizik kavramları ile ifade eder ve çözer. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Ölçme ve boyut analizi, birimler ve birim dönüştürme, vektörler, bir ve iki boyutta hareket,
Newton’un hareket yasaları, düzgün dairesel hareket, iş-güç-enerji, enerjinin korunumu
|
Kaynaklar |
Serway, R. A., Beichner, R.J. (2007) 5. Basım, Fen ve Mühendislik İçin Fizik 1. Palme Yayıncılık.
Meslek Yüksekokulları İçin “Fizik (Teknolojinin Bilimsel İlkeleri)”, Öğr. Gör. İsmail Sarı, Yrd. Doç. Dr. Kenan Büyüktaş, Seçkin Yayıncılık,2007.
Karaoğlu, B. (2012). Üniversiteler İçin Fizik, Seçkin Yayıncılık.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Ölçme ve boyut analizi |
|
2 . Hafta |
Birimler ve birim dönüşümleri |
|
3 . Hafta |
Vektörler |
|
4 . Hafta |
Bir boyutta hareket |
|
5 . Hafta |
Yol, hız, ivme ve sabit ivmeli hareket denklemleri |
|
6 . Hafta |
Düşey atış |
|
7 . Hafta |
Düşey atış |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
İki boyutta hareket ve eğik atış |
|
10 . Hafta |
Eğik atış problemleri |
|
11 . Hafta |
Newton hareket yasaları |
|
12 . Hafta |
Sürtünme kuvveti ve sürtünmeli hareket |
|
13 . Hafta |
Düzgün dairesel hareket |
|
14 . Hafta |
İş, güç ve enerji |
|
15 . Hafta |
Enerjinin korunumu |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
30 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
15 |
15 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
25 |
25 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
1 |
10 |
10 |
|
1 |
15 |
15 |
|
16 |
1 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
123 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can work by considering social, scientific and cultural values. |
2 |
Defines the medical terminology in the field of health sciences that will serve as an intermediate member. |
3 |
Adapts to working as a team with physicians and other healthcare professionals. |
4 |
Recognizes devices related to the field, researches technological developments related to them and can apply new applications. |
5 |
She can take anamnesis, prepare a file and get patient information about her field. |
6 |
Can use computer and medical programs. |
7 |
Explain and apply the concepts of physics, biology and medicine related to the field. |
8 |
Adopts and applies ethical principles and professional values. |
9 |
Adopts and applies the subjects of individual and public health, occupational safety and environmental protection. |
10 |
Uses basic knowledge and skills related to the field, interprets and evaluates data, and can identify and resolve potential problems. |
11 |
In the radiology and nuclear medicine units within the health institutions, he/she can make the necessary shots by using the relevant tools, devices and techniques and evaluate the data obtained. |
12 |
Can work by considering social, scientific and cultural values. |
|