RADYASYON VE YAŞAM |
TGT209 |
3 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. NURSEL BAKIRCAN |
Dersin Amacı |
Radyasyonun tanımı, çeşitleri, iyonize radyasyonun insan sağlığına etkileri, günlük yaşamda radyasyonun yeri ve radyasyon maruziyeti konuları hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explain types of radiation and its effects on human health. |
|
|
|
1 |
Radyasyon çeşitleri ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav, Doküman İncelemesi |
1, 2 |
2 |
Maddenin yapısı ve radyoaktif elementlerin özelliklerini listeler. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 5 |
2 |
List the structure of matter and the properties of radioactive elements. |
|
|
|
3 |
Knows the sources and types of radiation exposure in life |
|
|
|
3 |
Yaşamda maruz kalınan radyasyon kaynaklarını ve çeşitlerini bilir |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Doküman İncelemesi |
1, 10 |
4 |
Radyasyonun insan sağlığı üzerindeki etkilerini tanımlar |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Doküman İncelemesi |
1 |
4 |
Defines the effects of radiation on human health |
|
|
|
5 |
Learns about past nuclear accidents |
|
|
|
5 |
Geçmişteki nükleer kazaları öğrenir |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme, Performans Ödevi |
9, 12 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Radyasyonun tanımı, radyasyon kaynakları ve çeşitleri, Elektromanyetik spektrum, elektromanyetik dalgalar ve özellikleri, Radyoaktivite, radyoaktif parçalanma kanunu, radyoaktif bozunumlar, X ışınları, Gama ışınları, Radyasyon ve çevresel etkileşim, Radyasyonun insan sağlığı üzerindeki etkileri, Nükleer kazalar |
Kaynaklar |
1.Türkiye Atom Enerjisi Kurumu, Radyasyon ve Yaşam.
2. Radyasyon fiziği ve tıbbi uygulama, Ahmet Kumaş, Palme Yayıncılık |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Radyasyonun tanımı, radyasyon kaynakları ve çeşitleri |
|
1 . Hafta |
Definition of radiation, radiation sources and types |
|
2 . Hafta |
Electromagnetic spectrum, electromagnetic waves and their properties |
|
2 . Hafta |
Elektromanyetik spektrum, elektromanyetik dalgalar ve özellikleri |
|
3 . Hafta |
Maddenin yapısı: çekirdek, orbital, atomların değişik formları |
|
3 . Hafta |
Structure of matter: nucleus, orbital, different forms of atoms |
|
4 . Hafta |
Radyoaktivite, radyoaktif parçalanma kanunu, radyoaktif bozunumlar |
|
4 . Hafta |
Radyoaktivite, radyoaktif parçalanma kanunu, radyoaktif bozunumlar |
|
5 . Hafta |
X ışınları tarihçesi, özellikleri, çeşitleri ve oluşumu |
|
5 . Hafta |
X-ray history, properties, types and occurrence |
|
6 . Hafta |
Physiological effects of X-rays |
|
6 . Hafta |
X ışınlarının fizyolojik etkileri |
|
7 . Hafta |
Gamaların madde ile etkileşim yolları |
|
7 . Hafta |
Ways gammas interact with matter |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Radyoaktivite birimleri ve tanımları |
|
9 . Hafta |
Radioactivity units and definitions |
|
10 . Hafta |
Radiation protection |
|
10 . Hafta |
Radyasyondan korunma |
|
11 . Hafta |
Radyasyon ve çevresel etkileşim |
|
11 . Hafta |
Radiation and environmental interaction |
|
12 . Hafta |
Radiation exposure in medical applications |
|
12 . Hafta |
Tıbbi uygulamalarda radyasyon maruziyeti |
|
13 . Hafta |
Radyasyonun biyolojik etkileri, akut ve kronik radyasyon dozları |
|
13 . Hafta |
Biological effects of radiation, acute and chronic radiation doses |
|
14 . Hafta |
Effects of radiation on human health |
|
14 . Hafta |
Radyasyonun insan sağlığı üzerindeki etkileri |
|
15 . Hafta |
Nükleer kazalar |
|
15 . Hafta |
Nuclear accidents |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Doküman İncelemesi |
0 |
0 |
Sözlü Değerlendirme |
0 |
0 |
Performans Ödevi |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
16 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
8 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
2 |
32 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
16 |
1 |
16 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can work by considering social, scientific and cultural values. |
X |
|
|
|
|
2 |
Defines the medical terminology in the field of health sciences that will serve as an intermediate member. |
X |
|
|
|
|
3 |
Adapts to working as a team with physicians and other healthcare professionals. |
X |
|
|
|
|
4 |
Recognizes devices related to the field, researches technological developments related to them and can apply new applications. |
X |
|
|
|
|
5 |
She can take anamnesis, prepare a file and get patient information about her field. |
X |
|
|
|
|
6 |
Can use computer and medical programs. |
X |
|
|
|
|
7 |
Explain and apply the concepts of physics, biology and medicine related to the field. |
X |
|
|
|
|
8 |
Adopts and applies ethical principles and professional values. |
X |
|
|
|
|
9 |
Adopts and applies the subjects of individual and public health, occupational safety and environmental protection. |
X |
|
|
|
|
10 |
Uses basic knowledge and skills related to the field, interprets and evaluates data, and can identify and resolve potential problems. |
X |
|
|
|
|
11 |
In the radiology and nuclear medicine units within the health institutions, he/she can make the necessary shots by using the relevant tools, devices and techniques and evaluate the data obtained. |
X |
|
|
|
|
12 |
Can work by considering social, scientific and cultural values. |
X |
|
|
|
|
|