Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
BEDEN EĞİTİMİ VE VÜCUT GELİŞTİRME İAY203 3 1 2 2,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. MUHAMMED CAN ŞAHİN
Dersin Amacı Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme Kültürü oluşturmak
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Explain the definitions, importance and purpose of Physical Education and Body Building.
1 Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme tanımlarını, önemini, amacını açıklayabilir
2 Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme uygulamalarını açıklayabilir.
2 Will be able to explain Physical Education and Body Building practices.
3 Define energy metabolism and energy sources
3 Enerji metebolizması ve enerji kaynaklarını tanımlayabilir
4 Sağlıklı ve dengeli beslenmeyi tanımlayabilir.
4 Define healthy and balanced nutrition.
5 Will be able to explain the exercise plan for himself/herself within the scope of Physical Education practices.
5 Beden Eğitimi uygulamaları kapsamında kendisine dönük egzerszi planını açıklayabilir.
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme tanımları, Amaç ve Önemi, temel kavramlar, Beden Eğitimi uygulamaları içerisinde yetr alan egzersiz türleri ve uygulama biçimleri, , egezersiz ve beslenme ilişkisi, Beden Eğitiminin ilkeleri, Beden Eğitimi uygulamaları içerisinde egzerszi planı olşturma. Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirmenin önemi.
Kaynaklar
1.Ersoy, G. “Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme” Nobel Yayınları. 2.Sevim, Y. “Antrenman Bilgisi”Gazi Yayınları Sunum Notları
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirmeye Genel Bakış ve disiplin içerisindeki tanımlar.
1 . Hafta Overview of Physical Education and Bodybuilding and definitions within the discipline.
2 . Hafta Basic Concepts, purpose and principles.
2 . Hafta Temel Kavramlar, amaç ve ilkeler.
3 . Hafta Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme Uygulamaları
3 . Hafta Physical Education and Body Building Practices
4 . Hafta Comparison of Physical Education and Body Building Practices
4 . Hafta Beden Eğitii ve Vücut Geliştirme Uygulamalarının Karşılaştırılması
5 . Hafta Enerji Metebolizması ve Enerji Kaynakları
5 . Hafta Energy Metabolism and Energy Resources
6 . Hafta Definitions of Healthy and Balanced Nutrition
6 . Hafta Sağlıklı ve Dengeli Beslenme Tanımları
7 . Hafta Beslenme türleri ve Egzersiz ilişkisi
7 . Hafta Relationship between nutrition types and exercise
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Egzersiz Türleri
9 . Hafta Revealing the Headlights from the Application Form among the Exercise Types
10 . Hafta Relationship between Exercise Nutrition and Metabolic System
10 . Hafta Egzerszi Türleri Arasında Uygulama Biçiminden Farların Ortaya Konulması
11 . Hafta Egzersiz Bslenme ve Metabolik Sistem İlişkisi
11 . Hafta Benefits of Regular Exercise
12 . Hafta Personalized Planning of Physical Education and Body Building Practices
12 . Hafta Düzenli Egzersizin Faydaları
13 . Hafta Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme Uygulamalarının Kişiye Özgü Planlanması
13 . Hafta Importance of Warm-up and Stretching in Physical Education Practices
14 . Hafta Exercise Plan Application within the scope of Physical Education and Body Building Lesson.
14 . Hafta Isınma ve Strechingin Beden Eğitimi Uygulamalarında Önemi
15 . Hafta Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme Dersi Kapsamında Egzersiz Planı Uygulama.
15 . Hafta Final Exam
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 1 5 5
SMS-1181 1 5 5
SMS-1181 16 3 20
SMS-1181 16 3 20
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 50
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Comprehends and applies basic professional knowledge about first and emergency aid. X
2 Comprehends basic information in the fields of human anatomy, physiology and pathology and uses this information in patient care. X
3 Recognizes infection control methods, evaluates asepsis-antisepsis conditions. X
4 Understands the basic life support and advanced life support application steps and recognizes the equipment to be used. X
5 Classifies and applies drug administration methods. X
6 It defines the information about the mechanical and technical equipment of the emergency vehicle. X
7 Interprets ECG rhythm analysis, applies defibrillation and cardioversion. X
8 Recognizes and uses trauma equipment and manages the process for its maintenance. X
9 Evaluates effective verbal and written communication methods with the patient, patient relatives and other health professionals. X
10 Comprehends Turkish and foreign language knowledge, evaluates and compares professional developments at national and international level. X
11 Evaluates ordinary and extraordinary situations, detects personal and environmental security problems, takes the necessary measures to protect the scene and the case, organizes the transport of the case with the right transportation methods using appropriate equipment, manages the scene and the case. X
12 Recognizes professional responsibilities and ethical values, comprehends national and universal values ​​for intellectual and social self-development. X