BEDEN EĞİTİMİ VE VÜCUT GELİŞTİRME |
İAY203 |
3 |
1 |
2 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. MUHAMMED CAN ŞAHİN |
Dersin Amacı |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme Kültürü oluşturmak |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explain the definitions, importance and purpose of Physical Education and Body Building. |
|
|
|
1 |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme tanımlarını, önemini, amacını açıklayabilir |
|
|
|
2 |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme uygulamalarını açıklayabilir. |
|
|
|
2 |
Will be able to explain Physical Education and Body Building practices. |
|
|
|
3 |
Define energy metabolism and energy sources |
|
|
|
3 |
Enerji metebolizması ve enerji kaynaklarını tanımlayabilir |
|
|
|
4 |
Sağlıklı ve dengeli beslenmeyi tanımlayabilir. |
|
|
|
4 |
Define healthy and balanced nutrition. |
|
|
|
5 |
Will be able to explain the exercise plan for himself/herself within the scope of Physical Education practices. |
|
|
|
5 |
Beden Eğitimi uygulamaları kapsamında kendisine dönük egzerszi planını açıklayabilir. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme tanımları, Amaç ve Önemi, temel kavramlar, Beden Eğitimi uygulamaları içerisinde yetr alan egzersiz türleri ve uygulama biçimleri, , egezersiz ve beslenme ilişkisi, Beden Eğitiminin ilkeleri, Beden Eğitimi uygulamaları içerisinde egzerszi planı olşturma. Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirmenin önemi. |
Kaynaklar |
1.Ersoy, G. “Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme” Nobel Yayınları.
2.Sevim, Y. “Antrenman Bilgisi”Gazi Yayınları Sunum Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirmeye Genel Bakış ve disiplin içerisindeki tanımlar. |
|
1 . Hafta |
Overview of Physical Education and Bodybuilding and definitions within the discipline. |
|
2 . Hafta |
Basic Concepts, purpose and principles. |
|
2 . Hafta |
Temel Kavramlar, amaç ve ilkeler. |
|
3 . Hafta |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme Uygulamaları |
|
3 . Hafta |
Physical Education and Body Building Practices |
|
4 . Hafta |
Comparison of Physical Education and Body Building Practices |
|
4 . Hafta |
Beden Eğitii ve Vücut Geliştirme Uygulamalarının Karşılaştırılması |
|
5 . Hafta |
Enerji Metebolizması ve Enerji Kaynakları |
|
5 . Hafta |
Energy Metabolism and Energy Resources |
|
6 . Hafta |
Definitions of Healthy and Balanced Nutrition |
|
6 . Hafta |
Sağlıklı ve Dengeli Beslenme Tanımları |
|
7 . Hafta |
Beslenme türleri ve Egzersiz ilişkisi |
|
7 . Hafta |
Relationship between nutrition types and exercise |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Egzersiz Türleri |
|
9 . Hafta |
Revealing the Headlights from the Application Form among the Exercise Types |
|
10 . Hafta |
Relationship between Exercise Nutrition and Metabolic System |
|
10 . Hafta |
Egzerszi Türleri Arasında Uygulama Biçiminden Farların Ortaya Konulması |
|
11 . Hafta |
Egzersiz Bslenme ve Metabolik Sistem İlişkisi |
|
11 . Hafta |
Benefits of Regular Exercise |
|
12 . Hafta |
Personalized Planning of Physical Education and Body Building Practices |
|
12 . Hafta |
Düzenli Egzersizin Faydaları |
|
13 . Hafta |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme Uygulamalarının Kişiye Özgü Planlanması |
|
13 . Hafta |
Importance of Warm-up and Stretching in Physical Education Practices |
|
14 . Hafta |
Exercise Plan Application within the scope of Physical Education and Body Building Lesson. |
|
14 . Hafta |
Isınma ve Strechingin Beden Eğitimi Uygulamalarında Önemi |
|
15 . Hafta |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme Dersi Kapsamında Egzersiz Planı Uygulama. |
|
15 . Hafta |
Final Exam |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
5 |
5 |
SMS-1181 |
1 |
5 |
5 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
20 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
50 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehends and applies basic professional knowledge about first and emergency aid.
|
X |
|
|
|
|
2 |
Comprehends basic information in the fields of human anatomy, physiology and pathology and uses this information in patient care.
|
|
|
|
X |
|
3 |
Recognizes infection control methods, evaluates asepsis-antisepsis conditions.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Understands the basic life support and advanced life support application steps and recognizes the equipment to be used.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Classifies and applies drug administration methods.
|
X |
|
|
|
|
6 |
It defines the information about the mechanical and technical equipment of the emergency vehicle.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Interprets ECG rhythm analysis, applies defibrillation and cardioversion.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Recognizes and uses trauma equipment and manages the process for its maintenance.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Evaluates effective verbal and written communication methods with the patient, patient relatives and other health professionals.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Comprehends Turkish and foreign language knowledge, evaluates and compares professional developments at national and international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
Evaluates ordinary and extraordinary situations, detects personal and environmental security problems, takes the necessary measures to protect the scene and the case, organizes the transport of the case with the right transportation methods using appropriate equipment, manages the scene and the case.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Recognizes professional responsibilities and ethical values, comprehends national and universal values for intellectual and social self-development.
|
X |
|
|
|
|
|