ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ-II |
İAY209 |
3 |
2 |
2 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SEFA (AKKOL) SOBCALI |
Dersin Amacı |
Afetlerde temel koruma prensiplerine uyma ve acil yardım uygulama, triyaj, biyolojik kaza veya saldırıda, kimyasal kaza ve saldırıda, nükleer, radyoaktif kaza veya saldırıda acil sağlık hizmeti uygulama ve denizde kişisel can kurtarma tekniklerini uygulama konularında yeterlik kazandırmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Defines and applies the basic principles of protection in disasters. Learns and applies emergency aid applications in disasters. |
|
|
|
1 |
Afetlerde temel koruma prensiplerini tanımlar ve uygular. Afetlerde acil yardım uygulamalarını öğrenir ve uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Kısa Sınav |
1, 2, 11 |
2 |
Triyaj uygulamalarını öğrenir ve uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
|
2, 11 |
2 |
Learns and applies triage practices. |
|
|
|
3 |
Applies emergency health services in biological accidents and attacks, chemical accidents and attacks. |
|
|
|
3 |
Biyolojik kaza ve saldırılarda, kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmetlerini uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Kısa Sınav |
1, 2, 3, 4, 11 |
4 |
Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmetlerini uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Kısa Sınav |
1, 2, 4, 11 |
4 |
Implements emergency health services in nuclear, radioactive accidents and attacks. |
|
|
|
5 |
They are informed and responsible for personnel safety, are informed about fire prevention, learn and apply fire fighting techniques, learn and apply personal life-saving techniques at sea. |
|
|
|
5 |
Personel güvenliği hakkında bilgilenir ve sorumluluk sahibi olur, yangın önleme konusunda bilgilenir, yangınla mücadele tekniklerini öğrenir ve uygular, denizde kişisel can kurtarma tekniklerini öğrenir ve uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Kısa Sınav |
1, 2, 11 |
6 |
Kişisel koruyucu ekipmanların kullanımlarını öğrenir ve kullanır. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Kısa Sınav |
1, 3 |
6 |
Learns and uses personal protective equipment. |
|
|
|
7 |
He is informed about the security of the crime scene and applies it when necessary. |
|
|
|
7 |
Olay yeri güvenliğinin sağlanması konusunda bilgilenir ve gerekli durumlarda uygular. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Kısa Sınav |
1, 9, 11 |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Afetlerde temel korunma prensipleri,afetlerde acil bakım uygulamaları,triyaj uygulamaları ve çeşitleri,biyolojik kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti |
Kaynaklar |
1.Keith C., Roger L. (2012).Güncel Tanı ve Tedavi, Acil Tıp. (7 Baskı). Nobel Tıp Kitabevleri
2.Karabulut A.,Karabeyoğlu M.(2016).Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri (Paramedik) için Temel Konular ve Tedavi Yaklaşımları.Ema Tıp Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Basic principles of protection in disasters |
|
1 . Hafta |
Afetlerde temel korunma prensipleri |
|
2 . Hafta |
Afetlerde acil bakım uygulamaları |
|
2 . Hafta |
Emergency care applications in disasters |
|
3 . Hafta |
Emergency care applications in disasters |
|
3 . Hafta |
Afetlerde acil bakım uygulamaları |
|
4 . Hafta |
Triyaj uygulamaları ve çeşitleri |
|
4 . Hafta |
Triage applications and types |
|
5 . Hafta |
Emergency health service in biological accidents and attacks |
|
5 . Hafta |
Biyolojik kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti |
|
6 . Hafta |
Genel tekrar |
|
6 . Hafta |
Emergency health service in chemical accidents and attacks |
|
7 . Hafta |
Midterm |
|
7 . Hafta |
Ara sınav |
|
8 . Hafta |
Kimyasal kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti |
|
8 . Hafta |
Emergency health care applications in nuclear, radioactive accidents and attacks |
|
9 . Hafta |
Personnel safety and accountability |
|
9 . Hafta |
Nükleer, radyoaktif kaza ve saldırılarda acil sağlık hizmeti uygulamaları |
|
10 . Hafta |
Personel güvenliği ve sorumluluk kazandırma |
|
10 . Hafta |
Fire prevention and fire fighting |
|
11 . Hafta |
Personal lifesaving techniques at sea |
|
11 . Hafta |
Yangın önleme ve yangınla mücadele |
|
12 . Hafta |
Denizde kişisel can kurtarma teknikleri |
|
12 . Hafta |
Use of personal protective equipment |
|
13 . Hafta |
Ensuring crime scene security |
|
13 . Hafta |
Kişisel koruyucu ekipmanları kullanım |
|
14 . Hafta |
Olay yeri güvenliğinin sağlanması |
|
14 . Hafta |
An overview |
|
15 . Hafta |
End of term exam |
|
15 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
1 |
5 |
5 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
109 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehends and applies basic professional knowledge about first and emergency aid.
|
|
|
|
|
X |
2 |
Comprehends basic information in the fields of human anatomy, physiology and pathology and uses this information in patient care.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Recognizes infection control methods, evaluates asepsis-antisepsis conditions.
|
|
|
X |
|
|
4 |
Understands the basic life support and advanced life support application steps and recognizes the equipment to be used.
|
|
X |
|
|
|
5 |
Classifies and applies drug administration methods.
|
X |
|
|
|
|
6 |
It defines the information about the mechanical and technical equipment of the emergency vehicle.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Interprets ECG rhythm analysis, applies defibrillation and cardioversion.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Recognizes and uses trauma equipment and manages the process for its maintenance.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Evaluates effective verbal and written communication methods with the patient, patient relatives and other health professionals.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Comprehends Turkish and foreign language knowledge, evaluates and compares professional developments at national and international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
Evaluates ordinary and extraordinary situations, detects personal and environmental security problems, takes the necessary measures to protect the scene and the case, organizes the transport of the case with the right transportation methods using appropriate equipment, manages the scene and the case.
|
|
|
|
|
X |
12 |
Recognizes professional responsibilities and ethical values, comprehends national and universal values for intellectual and social self-development.
|
X |
|
|
|
|
|