ACİL HASTA BAKIMI I |
İAY122 |
2 |
2 |
3 |
6,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. SEFA (AKKOL) SOBCALI |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin;olay yeri değerlendirmesi ardından hastanın birincil ve ikincil değerlendirmesini yapabilmesi, şok tablosuna hakim olması,solunum,kardiyovasküler,nörolojik ve çevresel acilleri öğrenmesi ve uygulamalarını yapabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Knows crime scene evaluation. |
|
|
|
1 |
Olay yeri değerlendirmeyi bilir. |
|
|
|
2 |
Hastada birincil ve ikincil değerlendirme uygulamalarını yapabilir. |
|
|
|
2 |
He/she can perform primary and secondary assessment practices in the patient. |
|
|
|
3 |
Defines and responds to respiratory, cardiovascular and neurological emergencies. |
|
|
|
3 |
Solunum,Kardiyovasküler ve Nörolojik acilleri tanımlar ve müdahale edebilir. |
|
|
|
4 |
Çevresel acilleri tanımlar. |
|
|
|
4 |
Defines environmental emergencies. |
|
|
|
5 |
Knows shock and anaphylaxis and can intervene. |
|
|
|
5 |
Şok ve anafilaksi tablosunu bilir ve müdahale edebilir. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bilinç değişikliği,olay yeri değerlendirme,birincil-ikincil değerlendirme,solunum acilleri,kardiyovasküler aciller,nörolojik aciller,çevresel aciller,şok ve anafilaksi konu ve uygulamalarını içermektedir. |
Kaynaklar |
1.Özen S.,Tok Özen A.,Tanrıverdi H.,& Köksal G. (Eds).(2020).Paramedikler için acil sağlık hizmetlerinde yönetim ve organizasyon.1.Baskı.Ankara.Matsa Basımevi.
2.Ekşi A.(2015).Hastene öncesi Acil Hasta Bakımı Cilt-I.
3.Ekşi A.(2015).Hastene öncesi Acil Hasta Bakımı Cilt-II. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Olay Yeri Güvenliği ve Değerlendirme |
|
1 . Hafta |
Crime Scene Safety and Evaluation |
|
2 . Hafta |
Consciousness Changes (Primary-Secondary Evaluation) |
|
2 . Hafta |
Bilinç Değişiklikleri (Birincil-İkincil Değerlendirme) |
|
3 . Hafta |
Solunum Acilleri 1 |
|
3 . Hafta |
Respiratory Emergencies 1 |
|
4 . Hafta |
Case Analysis and Application |
|
4 . Hafta |
Vaka Analizi & Uygulama |
|
5 . Hafta |
Vaka Analizi & Uygulama |
|
5 . Hafta |
Case Analysis and Application |
|
6 . Hafta |
Case Analysis and Application |
|
6 . Hafta |
Vaka Analizi & Uygulama |
|
7 . Hafta |
Solunum Acilleri 2 |
|
7 . Hafta |
Respiratory Emergencies 2 |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Kardiyovasküler Aciller 1 |
|
9 . Hafta |
Cardiovascular Emergencies 1 |
|
10 . Hafta |
Cardiovascular Emergencies 2 |
|
10 . Hafta |
Kardiyovasküler Aciller 2 |
|
11 . Hafta |
Vaka Analizi & Uygulama |
|
11 . Hafta |
Case Analysis and Application |
|
12 . Hafta |
Case Analysis and Application |
|
12 . Hafta |
Vaka Analizi & Uygulama |
|
13 . Hafta |
Kanamalar- Kısa Sınav-Sözlü Sınav |
|
13 . Hafta |
Bleeding |
|
14 . Hafta |
Shock & Genel Tekrar |
|
14 . Hafta |
Şok |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
End of term exam |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
30 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
10 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
12 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
4 |
56 |
|
6 |
2 |
12 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
4 |
56 |
|
6 |
4 |
24 |
Toplam İş Yükü |
180 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehends and applies basic professional knowledge about first and emergency aid.
|
|
|
|
X |
|
2 |
Comprehends basic information in the fields of human anatomy, physiology and pathology and uses this information in patient care.
|
|
|
X |
|
|
3 |
Recognizes infection control methods, evaluates asepsis-antisepsis conditions.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Understands the basic life support and advanced life support application steps and recognizes the equipment to be used.
|
|
|
|
|
X |
5 |
Classifies and applies drug administration methods.
|
|
X |
|
|
|
6 |
It defines the information about the mechanical and technical equipment of the emergency vehicle.
|
|
X |
|
|
|
7 |
Interprets ECG rhythm analysis, applies defibrillation and cardioversion.
|
|
X |
|
|
|
8 |
Recognizes and uses trauma equipment and manages the process for its maintenance.
|
|
X |
|
|
|
9 |
Evaluates effective verbal and written communication methods with the patient, patient relatives and other health professionals.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Comprehends Turkish and foreign language knowledge, evaluates and compares professional developments at national and international level.
|
X |
|
|
|
|
11 |
Evaluates ordinary and extraordinary situations, detects personal and environmental security problems, takes the necessary measures to protect the scene and the case, organizes the transport of the case with the right transportation methods using appropriate equipment, manages the scene and the case.
|
|
|
X |
|
|
12 |
Recognizes professional responsibilities and ethical values, comprehends national and universal values for intellectual and social self-development.
|
X |
|
|
|
|
|