TIBBİ TERMİNOLOJİ |
OSAG107 |
1 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi TANSEL MUTLU |
Dersin Amacı |
Tıbbi terminoloji dersinin amacı, sağlık bilimlerinde kullanılan tıp terminolojisi temellerinin anlaşılması; sağlık alanında çalışanlar arasında sağlıklı bir iletişimin sağlanması ve ortak bir dil kullanımı için gerekli tıbbi terimlerin öğretilmesidir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Define medical terms for human anatomy. |
|
|
|
1 |
Insan anatomisine yönelik tıbbi terimleri tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
Organlara ilişkin tıbbi terimleri tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
Can define medical terms related to organs.
|
|
|
|
3 |
Defines medical terms related to systems. |
|
|
|
3 |
Sistemlere ilişkin tıbbi terimleri tanımlayabilir. |
|
|
|
4 |
Tıbbi terimlerin okunuşuna ilişkin kuralları açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Explain the rules of reading medical terms. |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Tıbbi terminolojiye giriş, anatomik düzlemler, solunum sistemi terminolojisi, sinir sistemine ilişkin tıbbi terimler, sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimler, kardiyovasküler sistem terminolojisi, hareket sistemi terminolojisi, göze, kulağa ve deriye ilişkin tıbbi terimler, üriner sisteme ilişkin tıbbi terimler, genital sisteme ilişkin tıbbi terimler, kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimler, endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimler. |
Kaynaklar |
Mesut R., Çıkmaz S. Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017
Ekinci S., Hatipoğlu H.G. Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders kitabı Hatipoğlu Yayınevi, 2015. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Tıbbi terminolojiye giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to medical terminology |
|
2 . Hafta |
Anatomical Planes |
|
2 . Hafta |
Anatomik Düzlemler |
|
3 . Hafta |
Solunum Sistemine İlişkin Tıbbi Terimler |
|
3 . Hafta |
Medical Terms Related to the Respiratory System |
|
4 . Hafta |
Medical Terms Related to the Nervous System |
|
4 . Hafta |
Sinir Sistemine İlişkin Tıbbi Terimler |
|
5 . Hafta |
Sindirim Sistemine İlişkin Tıbbi Terimler |
|
5 . Hafta |
Medical Terms Related to the Digestive System
|
|
6 . Hafta |
Medical Terms Related to the Urinary System |
|
6 . Hafta |
Üriner Sisteme İlişkin Tıbbi Terimler |
|
7 . Hafta |
Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi |
|
7 . Hafta |
Cardiovascular System Terminology |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Duyu Organları Terminolojisi |
|
9 . Hafta |
Sense Organs Terminology |
|
10 . Hafta |
Motion System Terminology |
|
10 . Hafta |
Hareket Sistemi Terminolojisi |
|
11 . Hafta |
Göze ilişkin tıbbi terimler |
|
11 . Hafta |
Medical terms related to the eye |
|
12 . Hafta |
Medical Terms Related to the Ear
|
|
12 . Hafta |
Kulağa İlişkin Tıbbi Terimler |
|
13 . Hafta |
Genital Sisteme İlişkin Tıbbi Terimler |
|
13 . Hafta |
Medical Terms Related to the Genital System |
|
14 . Hafta |
Medical Terms Related to Blood Terms and Endocrine System |
|
14 . Hafta |
Kan Terimleri ve Endokrin Sisteme İlişkin Tıbbi Terimler |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
1 |
16 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
16 |
1 |
16 |
SMS-1181 |
1 |
18 |
18 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comprehends and applies basic professional knowledge about first and emergency aid. |
2 |
Comprehends basic information in the fields of human anatomy, physiology and pathology and uses this information in patient care. |
3 |
Recognizes infection control methods, evaluates asepsis-antisepsis conditions. |
4 |
Understands the basic life support and advanced life support application steps and recognizes the equipment to be used. |
5 |
Classifies and applies drug administration methods. |
6 |
It defines the information about the mechanical and technical equipment of the emergency vehicle. |
7 |
Interprets ECG rhythm analysis, applies defibrillation and cardioversion. |
8 |
Recognizes and uses trauma equipment and manages the process for its maintenance. |
9 |
Evaluates effective verbal and written communication methods with the patient, patient relatives and other health professionals. |
10 |
Comprehends Turkish and foreign language knowledge, evaluates and compares professional developments at national and international level. |
11 |
Evaluates ordinary and extraordinary situations, detects personal and environmental security problems, takes the necessary measures to protect the scene and the case, organizes the transport of the case with the right transportation methods using appropriate equipment, manages the scene and the case. |
12 |
Recognizes professional responsibilities and ethical values, comprehends national and universal values for intellectual and social self-development. |
|