NEFROLOJİ I |
DYLZ114 |
2 |
4 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. NURSEL BAKIRCAN |
Dersin Amacı |
Üriner sistem ile ilgili hastalıklar, özellikle kronik böbrek yetmezliğinin tanı ve tedavi yöntemleri,hemodiyaliz, periton diyalizi ve böbrek nakli hakkında bilgi vermektir |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explain the role of the kidney in maintaining life.
|
|
|
|
1 |
Böbreğin yaşamı devam ettirme konusundaki rolünü açıklar |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav, Doküman İncelemesi |
2, 21 |
2 |
Böbrek fizyolojisi ve anatomisini açıklar |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
2, 16 |
2 |
Explain kidney physiology and anatomy.
|
|
|
|
3 |
Defines the negative effects of systemic diseases on kidney. |
|
|
|
3 |
Sistemik hastalıkların böbrek üzerine olumsuz etkilerini tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Performans Ödevi |
2, 22 |
4 |
Böbrek hastalıklarında teşhis ve tedavi yöntemlerini tanımlar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav, Kısa Sınav, Sözlü Değerlendirme |
1, 5, 7, 13, 14 |
4 |
Defines diagnosis and treatment methods in kidney diseases. |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Sağlıklı vücutta böbreğin rolü, Böbreklerin Anatomi ve Fizyolojisi Böbrek Hastalıkları, Akut Böbrek Yetmezliği, Kronik Böbrek Yetmezliği (KBY), Kronik Böbrek Yetmezliği (KBY) de Anemi, KBY’ de Kalsiyum-Fosfor ve Kemik Metabolizması, KBY’ de Kardiyovasküler Sorunlar, KBY’ de Enfeksiyon Hastalıkları, Renal Replasman Tedavileri, Hemodiyaliz, Hemodiyalizde Görülen Komplikasyonlar , Periton Diyalizi, Periton Diyalizinde Görülen Komplikasyonlar, Böbrek Nakli |
Kaynaklar |
Klinik Nefroloji El Kitabı( Doç. Dr. Erim Gülcan, Ema Tıp Kitapevi)
Türk Nefroloji Derneği İnternet Sitesi( https://nefroloji.org.tr)
Feray G. Hemşireler ve Teknikerler için Diyaliz İlke ve Teknikleri ,Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2015
Harris D, Elder G, Kaıraıtıs L, Rangan G. Klinik Diyalizin Temel İlkeleri, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 2008.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Sağlıklı Vücutta Böbreğin Rölü |
|
1 . Hafta |
The Role of the Kidney in a Healthy Body |
|
2 . Hafta |
Kidneys Anatomy and Physiology Kidney Diseases |
|
2 . Hafta |
Böbreklerin Anatomi ve Fizyolojisi Böbrek Hastalıkları |
|
3 . Hafta |
Akut Böbrek Yetmezliği |
|
3 . Hafta |
Acute Kidney Failure |
|
4 . Hafta |
Chronic Kidney Failure (CRF) |
|
4 . Hafta |
Kronik Böbrek Yetmezliği (KBY) |
|
5 . Hafta |
Kronik Böbrek Yetmezliği (KBY) de Anemi |
|
5 . Hafta |
Anemia in Chronic Kidney Failure (CKD) |
|
6 . Hafta |
Calcium-Phosphorus and Bone Metabolism in CRF |
|
6 . Hafta |
KBY'de Kalsiyum-Fosfor ve Kemik Metabolizması |
|
7 . Hafta |
ARA SINAV |
|
7 . Hafta |
MIDTERM
|
|
8 . Hafta |
Cardiovascular Problems in CRF |
|
8 . Hafta |
KBY'de Kardiyovasküler Sorunlar |
|
9 . Hafta |
KBY'de Enfeksiyon Hastalıkları |
|
9 . Hafta |
Infectious Diseases in CRF |
|
10 . Hafta |
Renal Replacement Therapies |
|
10 . Hafta |
Renal Replasman Tedavileri |
|
11 . Hafta |
Hemodiyaliz |
|
11 . Hafta |
Hemodialysis |
|
12 . Hafta |
Complications in Hemodialysis |
|
12 . Hafta |
Hemodiyalizde Görülen Komplikasyonlar |
|
13 . Hafta |
Periton Diyalizi |
|
13 . Hafta |
Peritoneal Dialysis |
|
14 . Hafta |
Complications in Peritoneal Dialysis |
|
14 . Hafta |
Periton Diyalizinde Görülen Komplikasyonlar |
|
15 . Hafta |
Böbrek Nakli |
|
15 . Hafta |
Kidney Transplant |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Doküman İncelemesi |
1 |
0 |
Sözlü Değerlendirme |
1 |
0 |
Performans Ödevi |
1 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
2 |
2 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
4 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
2 |
10 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
5 |
5 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
2 |
28 |
|
5 |
4 |
20 |
|
5 |
4 |
20 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
105 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Knows the full and complete definition of hemodialysis, learns about hemodialysis machines and water systems.
|
X |
|
|
|
|
2 |
Recognize acute kidney patient and chronic kidney patient.
|
|
|
|
|
X |
3 |
Classifies parasites and expresses ways of protection from parasites and comprehends basic microbiology, food, water microbiology and clinical microbiology techniques.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Gains knowledge and skills to recognize and intervene in acute and chronic complications of hemodialysis.
|
|
|
X |
|
|
5 |
Have the knowledge and skills to recognize and intervene in acute and chronic complications of peritoneal dialysis.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Having the knowledge and experience of preparing a project with the theoretical knowledge gained
|
X |
|
|
|
|
7 |
She knows all the steps from the admission of the patient to the termination of hemodialysis and has the knowledge of reaching, evaluating and applying basic scientific knowledge in her field.(dişil)
|
X |
|
|
|
|
8 |
Establishes an effective communication with colleagues, patients, physicians and other healthcare professionals by considering the professional and ethical values related to the field.
|
X |
|
|
|
|
9 |
She is conscious of Atatürk's principles and has knowledge of the history of the Revolution and adopts the basic values of the Republic. |
X |
|
|
|
|
10 |
Have knowledge in a foreign language and have the ability to use these qualities in oral and written communication.
|
X |
|
|
|
|
11 |
Has sufficient awareness of individual and public health, environmental protection and occupational safety.
|
X |
|
|
|
|
12 |
Have the ability to use the Turkish language correctly and to make basic official correspondence.
|
X |
|
|
|
|
13 |
Performs all procedures related to receiving patients, patient follow-up, terminating the peritoneal dialysis process in the Peritoneal Dialysis process.
|
X |
|
|
|
|
14 |
To be able to use basic knowledge and skills related to the field, to interpret and evaluate data, and to identify and resolve potential problems.
|
X |
|
|
|
|
15 |
Having Information about Nutrition Principles
|
X |
|
|
|
|
16 |
İnsan Vücut Anotomisi Hakkında Bilgi Sahibi olmak |
17 |
Hücredeki biyokimyasal reaksiyonların amacının, organizmanın
yaşamının sürdürülmesi olduğunu anlar |
18 |
Minerallerin kimyasal yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi
edinir. |
19 |
Dolaşım Sistemi, Boşaltım Sistemi, Sindirim Sistemi İle İlgili Kavramları Bilir |
20 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmektedir |
21 |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme |
22 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme |
23 |
Aldığı Teorik Bilgilerle Proje Hazırlama Bilgi ve Tecrübesine Sahip Olma |
24 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme |
25 |
Sosyal hizmet alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir ve bilimsel araştırma sürecini yönetir |
26 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme |
|