Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
KARİYER PLANLAMA OSAG601 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. KEREM CAN KIRIMÇA
Dersin Amacı

Öğrencilere kariyer planlama ve kariyerle ilişkili kavramlar konusunda bilgi vererek onların ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda kendini tanıma, örgün eğitim sonrasında kariyerini planlama ve geliştirme konusunda neler yapabileceklerine ilişkin bilgi ve farkındalık kazandırmak

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
Dersin İçeriği

Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramlar, Kuramsal Kariyer Yaklaşımları, Kariyer Planlama ve Önemi, Bireysel Kariyer Planlama, Bireysel Kariyer Planlamada Bireyin, Yöneticilerin ve Örgütün Sorumlulukları, Bireysel Kariyer Planlamanın Temel Aşamaları, Özgeçmiş Hazırlama ve İş Görüşmesi, Örgütsel Kariyer Planlama, Kariyer Yönetimi Genel Çerçevesi, İş Yerinde Kariyer Yönetimi Araçları, Özgeçmiş ve İş Görüşmesi Formatı Hazırlama. İki saatlik ders süresinin 1 saati ders konularına , diğer 1 saati Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisince hazırlanan kariyer modüllerine (videolar) ayrılmıştır.

Kaynaklar

1. Anafarta N.Orta Düzey Yöneticilerin Kariyer Planlamasına Bireysel Perspektif. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(2),s.1-17, 2001. 2. Barutçugil İ. Performans Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri Ltd. Şt. 1. Baskı, İstanbul, 2002. 3. Özçelik M.Yönetici Hemşirelerin Kariyer Planlama Faaliyetlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,2005.(Danışman: Yrd.Doç.Dr.Nefise Bahçecik). 4. Kaynak T., İnsan Kaynakları Planlaması, Alfa Basın Yayım Dağıtım, 2. Baskı, İstanbul, 1996

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Kariyer ve Kariyer İle İlişkili Kavramlar
2 . Hafta Kuramsal Kariyer Yaklaşımları
3 . Hafta Kariyer Planlama ve Önemi
4 . Hafta Bireysel Kariyer Planlama, CBİK Kariyer modülü 1
5 . Hafta Bireysel Kariyer Planlamanın Temel Aşamaları, CBİK Kariyer modülü 2,3
6 . Hafta Özgeçmiş Hazırlama ve İş Görüşmesi, CBİK Kariyer modülü 3,4
7 . Hafta Özgeçmiş hazırlama ile ilgili öğrenci ödevlerinin tartışılması
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Kariyer Yönetimi Genel Çerçevesi, CBİK Kariyer modülü 5-6
10 . Hafta İş Yerinde Kariyer Yönetimi Araçları, CBİK Kariyer modülü 7-8
11 . Hafta İş Yerinde Kariyer Yönetimi Uygulamaları, CBİK Kariyer modülü 9-10
12 . Hafta Kariyer Yönetimi Uygulamaları ve İnsan Kaynakları ile ilişkisi
13 . Hafta Kariyer Sorunları CBİK Kariyer Modülü 11,12
14 . Hafta İş analizi ve iş tanımı
15 . Hafta İş tanımı ile ilgili öğrenci ödevlerinin tartışılması
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 1 8 8
SMS-1181 1 16 16
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Knows the full and complete definition of hemodialysis, learns about hemodialysis machines and water systems.
2 Recognize acute kidney patient and chronic kidney patient.
3 Classifies parasites and expresses ways of protection from parasites and comprehends basic microbiology, food, water microbiology and clinical microbiology techniques.
4 Gains knowledge and skills to recognize and intervene in acute and chronic complications of hemodialysis.
5 Have the knowledge and skills to recognize and intervene in acute and chronic complications of peritoneal dialysis.
6 Having the knowledge and experience of preparing a project with the theoretical knowledge gained
7 She knows all the steps from the admission of the patient to the termination of hemodialysis and has the knowledge of reaching, evaluating and applying basic scientific knowledge in her field.(dişil)
8 Establishes an effective communication with colleagues, patients, physicians and other healthcare professionals by considering the professional and ethical values ​​related to the field.
9 She is conscious of Atatürk's principles and has knowledge of the history of the Revolution and adopts the basic values of the Republic.
10 Have knowledge in a foreign language and have the ability to use these qualities in oral and written communication.
11 Has sufficient awareness of individual and public health, environmental protection and occupational safety.
12 Have the ability to use the Turkish language correctly and to make basic official correspondence.
13 Performs all procedures related to receiving patients, patient follow-up, terminating the peritoneal dialysis process in the Peritoneal Dialysis process.
14 To be able to use basic knowledge and skills related to the field, to interpret and evaluate data, and to identify and resolve potential problems.
15 Having Information about Nutrition Principles
16 İnsan Vücut Anotomisi Hakkında Bilgi Sahibi olmak
17 Hücredeki biyokimyasal reaksiyonların amacının, organizmanın yaşamının sürdürülmesi olduğunu anlar
18 Minerallerin kimyasal yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi edinir.
19 Dolaşım Sistemi, Boşaltım Sistemi, Sindirim Sistemi İle İlgili Kavramları Bilir
20 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmektedir
21 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
22 Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme
23 Aldığı Teorik Bilgilerle Proje Hazırlama Bilgi ve Tecrübesine Sahip Olma
24 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme
25 Sosyal hizmet alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir ve bilimsel araştırma sürecini yönetir
26 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme