Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ANATOMİ OSAG101 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Prof.Dr. FATİH KABAKAŞ
Dersin Amacı Bu derste öğrenciler , temel anatomi bilgileri, terminoloji, kemik, eklem, kas ve anatomiksistemler hakkında genel bilgiler, lokomotor sistem ,dolaşım sistemi, solunum sistemi, sinir sistemi, ürogenital sistem ve endokrin sistem hakkında temel bilgileri edinir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Explain the anatomy of the excretory system and its integrity with other systems.
1 Boşaltım sistemi anatomisini ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
2 Kulak ve göz anatomisini ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
2 Can explain the anatomy of the ear and eye and in integrity with other systems.
3 Explain cardiopulmonary system anatomy and integrity with other systems.
3 Kardiyopulmoner sistem anatomisi ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
4 Sindirim sistemi anatomisi ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
4 Explain the anatomy of the digestive system and its integrity with other systems.
5 Explain the anatomy of the urogenital system and its relationship with other systems as a whole.
5 Ürogenital sisitem anatomisi ve diğer sistemlerle ilişkisini bütünlük halinde açıklayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
6 anatomik terimleri ve anatomi terminolojisinin temel kavramlarını açıklayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
6 Explain anatomical terms and basic concepts of anatomy terminology.
7 Explain the anatomy of the nervous system and its relationship with other systems as a whole.
7 sinir sistemi anatomisi ve diğer sistemlerle ilişkisini bütünlük halinde açıklayabilir. Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay Sınav 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Bu ders anatomiye giriş, kafatası kemikleri, pelvis, üst ve alt ekstremite kemikleri, omurga, göğüs, eklemler, alt ve üst ekstremite kasları, SCALP ve yüz ve çiğneme kaslarını dolaşım, solunum, sinir, ürogenital ve endokrin sistemlerini içerir.
Kaynaklar
Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Doğan Taner Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R 2000. Mutluay D.Ş, Sağlık bilimleri için anatomi,Akademisyen kitabevi 2020 Hatipoğlu M.T,Hatipoğlu H.G,Yüksekokullar Anatomi ders kitabı,3.Baskı,Hatipoğlu Basım ve Yayım.2013
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Anatomi terimleri
1 . Hafta anatomy terms
2 . Hafta Anatomy of the excretory system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
2 . Hafta Boşaltım sistemi anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
3 . Hafta Kulak anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
3 . Hafta Ear anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
4 . Hafta Cardiopulmonary anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
4 . Hafta Kardiyopulmoner anatomi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
5 . Hafta Sindirim sistemi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
5 . Hafta Digestive system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
6 . Hafta Respiratory system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
6 . Hafta Solunum sistemi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
7 . Hafta Genel tekrar
7 . Hafta An overview
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Göz anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
9 . Hafta Eye anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
10 . Hafta Nervous system anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
10 . Hafta Sinir sistemi anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
11 . Hafta Hareket sistemi anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
11 . Hafta Anatomy of the movement system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
12 . Hafta Endocrine system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
12 . Hafta Endokrin sistemi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
13 . Hafta Genital sistem anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler
13 . Hafta Genital system anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice
14 . Hafta An overview
14 . Hafta Genel tekrar
15 . Hafta Genel tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta Dönem sonu sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 2 40
SMS-1181 1 60
SMS-1181 0 0
Sınav 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 1 8 8
SMS-1181 1 16 16
SMS-1181 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 She knows scientific methods in the diagnosis of hearing loss and balance disorder patients and applies what is within her authority, and counsels the patient on treatment and rehabilitation when necessary.
2 Performs subjective and objective tests required for the diagnosis of hearing and balance disorders of the Ear Nose and Throat (ENT) services within its authority.
3 It offers options such as assistive hearing aids and cochlea implants for treatment and rehabilitation to patients with hearing loss, and adapts hearing aids to the patient.
4 Gains information about speech disorders and therapy related to hearing loss and provides counseling on this subject when necessary.
5 Establishes the relationship between the structure and function of the ear and the brain; interprets the process of sound formation, sound conversion in the ear and evaluation in the brain.
6 Recognizes, applies and interprets the necessary hearing tests in newborns and children in the Ministry of Health screening program.
7 She is responsible for the sale, maintenance-repair and application of hearing aids and the activities of the center.
8 In addition to gaining professional knowledge and skills, they communicate effectively with the patient, work in harmony within the team, notice and solve problems.
9 Comprehends Turkish and foreign language knowledge, evaluates and compares professional developments at national and international level.
10 Gains the awareness of quality, business ethics and social responsibility, environmental protection, occupational health and safety, social rights and social justice and applies it in the places where it works.
11 In case a new system is installed in the workplace or a machine or device is purchased, it makes a risk assessment regarding the system to be installed or the machine to be purchased, determines the required features in terms of health and safety, and establishes a system suitable for these features.
12 She takes part in meetings such as seminars, congresses, conferences, symposiums or social responsibility projects on the field of audiometry and her studies, practices and social experiences with disciplines close to this field.