KARİYER PLANLAMA |
OSAG601 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. KEREM CAN KIRIMÇA |
Dersin Amacı |
Öğrencilere kariyer planlama ve kariyerle ilişkili kavramlar konusunda bilgi vererek onların ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda kendini tanıma, örgün eğitim sonrasında kariyerini planlama ve geliştirme konusunda neler yapabileceklerine ilişkin bilgi ve farkındalık kazandırmak |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
|
Dersin İçeriği |
Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramlar, Kuramsal Kariyer Yaklaşımları, Kariyer Planlama ve Önemi, Bireysel Kariyer Planlama, Bireysel Kariyer Planlamada Bireyin, Yöneticilerin ve Örgütün Sorumlulukları, Bireysel Kariyer Planlamanın Temel Aşamaları, Özgeçmiş Hazırlama ve İş Görüşmesi, Örgütsel Kariyer Planlama, Kariyer Yönetimi Genel Çerçevesi, İş Yerinde Kariyer Yönetimi Araçları, Özgeçmiş ve İş Görüşmesi Formatı Hazırlama. İki saatlik ders süresinin 1 saati ders konularına , diğer 1 saati Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisince hazırlanan kariyer modüllerine (videolar) ayrılmıştır. |
Kaynaklar |
1. Anafarta N.Orta Düzey Yöneticilerin Kariyer Planlamasına Bireysel Perspektif. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(2),s.1-17, 2001. 2. Barutçugil İ. Performans Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri Ltd. Şt. 1. Baskı, İstanbul, 2002. 3. Özçelik M.Yönetici Hemşirelerin Kariyer Planlama Faaliyetlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,2005.(Danışman: Yrd.Doç.Dr.Nefise Bahçecik). 4. Kaynak T., İnsan Kaynakları Planlaması, Alfa Basın Yayım Dağıtım, 2. Baskı, İstanbul, 1996 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Kariyer ve Kariyer İle İlişkili Kavramlar |
|
2 . Hafta |
Kuramsal Kariyer Yaklaşımları |
|
3 . Hafta |
Kariyer Planlama ve Önemi |
|
4 . Hafta |
Bireysel Kariyer Planlama, CBİK Kariyer modülü 1 |
|
5 . Hafta |
Bireysel Kariyer Planlamanın Temel Aşamaları, CBİK Kariyer modülü 2,3 |
|
6 . Hafta |
Özgeçmiş Hazırlama ve İş Görüşmesi, CBİK Kariyer modülü 3,4 |
|
7 . Hafta |
Özgeçmiş hazırlama ile ilgili öğrenci ödevlerinin tartışılması |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Kariyer Yönetimi Genel Çerçevesi, CBİK Kariyer modülü 5-6 |
|
10 . Hafta |
İş Yerinde Kariyer Yönetimi Araçları, CBİK Kariyer modülü 7-8 |
|
11 . Hafta |
İş Yerinde Kariyer Yönetimi Uygulamaları, CBİK Kariyer modülü 9-10 |
|
12 . Hafta |
Kariyer Yönetimi Uygulamaları ve İnsan Kaynakları ile ilişkisi |
|
13 . Hafta |
Kariyer Sorunları CBİK Kariyer Modülü 11,12 |
|
14 . Hafta |
İş analizi ve iş tanımı |
|
15 . Hafta |
İş tanımı ile ilgili öğrenci ödevlerinin tartışılması |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
She knows scientific methods in the diagnosis of hearing loss and balance disorder patients and applies what is within her authority, and counsels the patient on treatment and rehabilitation when necessary. |
2 |
Performs subjective and objective tests required for the diagnosis of hearing and balance disorders of the Ear Nose and Throat (ENT) services within its authority.
|
3 |
It offers options such as assistive hearing aids and cochlea implants for treatment and rehabilitation to patients with hearing loss, and adapts hearing aids to the patient.
|
4 |
Gains information about speech disorders and therapy related to hearing loss and provides counseling on this subject when necessary.
|
5 |
Establishes the relationship between the structure and function of the ear and the brain; interprets the process of sound formation, sound conversion in the ear and evaluation in the brain.
|
6 |
Recognizes, applies and interprets the necessary hearing tests in newborns and children in the Ministry of Health screening program.
|
7 |
She is responsible for the sale, maintenance-repair and application of hearing aids and the activities of the center. |
8 |
In addition to gaining professional knowledge and skills, they communicate effectively with the patient, work in harmony within the team, notice and solve problems.
|
9 |
Comprehends Turkish and foreign language knowledge, evaluates and compares professional developments at national and international level.
|
10 |
Gains the awareness of quality, business ethics and social responsibility, environmental protection, occupational health and safety, social rights and social justice and applies it in the places where it works.
|
11 |
In case a new system is installed in the workplace or a machine or device is purchased, it makes a risk assessment regarding the system to be installed or the machine to be purchased, determines the required features in terms of health and safety, and establishes a system suitable for these features.
|
12 |
She takes part in meetings such as seminars, congresses, conferences, symposiums or social responsibility projects on the field of audiometry and her studies, practices and social experiences with disciplines close to this field. |
|