Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
STAJ OSTJ211 4 0 30 8,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. BARIŞ YILMAZ
Dersin Amacı Öğrenilen teorik ve pratik bilginin sahada uygulanması amaçlanır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Knows parademic authorities and responsibilities
1 Parademik yetki ve sorumluluklarını bilir
2 Olay yeri ve hasta güvenliğini sağlar
2 Ensures scene and patient safety
3 Knows team communication and task distribution
3 Ekip iletişimini ve görev dağılımını bilir
4 Staj kurallarına uygun çalışır
4 Works in accordance with internship rules
5 Knows the internship regulations
5 Staj yönetmeliğini bilir
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Tıbbi laboratuvar & uygulamaları
Kaynaklar
Staj yönergesi
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Staj
1 . Hafta Internship
2 . Hafta Internship
2 . Hafta Staj
3 . Hafta Staj
3 . Hafta Internship
4 . Hafta Internship
4 . Hafta Staj
5 . Hafta Staj
5 . Hafta Internship
6 . Hafta Internship
6 . Hafta Staj
7 . Hafta Staj
7 . Hafta Internship
8 . Hafta Internship
8 . Hafta Staj
9 . Hafta Staj
9 . Hafta Internship
10 . Hafta Internship
10 . Hafta Staj
11 . Hafta Staj
11 . Hafta Internship
12 . Hafta Internship
12 . Hafta Staj
13 . Hafta Staj
13 . Hafta Internship
14 . Hafta Internship
14 . Hafta staj
15 . Hafta Staj
15 . Hafta Internship
16 . Hafta Staj
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
SMS-1181 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 30 8 240
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 240
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 She knows scientific methods in the diagnosis of hearing loss and balance disorder patients and applies what is within her authority, and counsels the patient on treatment and rehabilitation when necessary.
2 Performs subjective and objective tests required for the diagnosis of hearing and balance disorders of the Ear Nose and Throat (ENT) services within its authority.
3 It offers options such as assistive hearing aids and cochlea implants for treatment and rehabilitation to patients with hearing loss, and adapts hearing aids to the patient.
4 Gains information about speech disorders and therapy related to hearing loss and provides counseling on this subject when necessary.
5 Establishes the relationship between the structure and function of the ear and the brain; interprets the process of sound formation, sound conversion in the ear and evaluation in the brain.
6 Recognizes, applies and interprets the necessary hearing tests in newborns and children in the Ministry of Health screening program.
7 She is responsible for the sale, maintenance-repair and application of hearing aids and the activities of the center.
8 In addition to gaining professional knowledge and skills, they communicate effectively with the patient, work in harmony within the team, notice and solve problems.
9 Comprehends Turkish and foreign language knowledge, evaluates and compares professional developments at national and international level.
10 Gains the awareness of quality, business ethics and social responsibility, environmental protection, occupational health and safety, social rights and social justice and applies it in the places where it works.
11 In case a new system is installed in the workplace or a machine or device is purchased, it makes a risk assessment regarding the system to be installed or the machine to be purchased, determines the required features in terms of health and safety, and establishes a system suitable for these features.
12 She takes part in meetings such as seminars, congresses, conferences, symposiums or social responsibility projects on the field of audiometry and her studies, practices and social experiences with disciplines close to this field.