ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ |
OATA204 |
4 |
4 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. YASİN CEMAL GALATA |
Dersin Amacı |
Türk Devrimi'ni zorunlu kılan tarihsel koşulları, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. Anadolu'nun işgaline karşı ortaya çıkan Mustafa Kemal ATATÜRK liderliğindeki direniş hareketini ve bu hareketin askeri, siyasi ve diplomatik boyutlarına ilişkin temel bir bilgi birikimi ve kültür kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Bagımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir. |
|
|
|
2 |
Çagdas, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin olusum sürecini degerlendirebilecektir. |
|
|
|
3 |
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ulusal hedef ve amaçlarını açıklayabilecektir. |
|
|
|
4 |
Mustafa Kemal Atatürkün Türkiyenin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması fikrini çağdaş yaşam ile ilişkilendirir |
|
|
|
5 |
Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında açıklar |
|
|
|
6 |
T.B.M.M. nin neden, nasıl açıldığını ve faaliyetlerini tanımlar |
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Mustafa Kemal ATATÜRK önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri, yıkılmış bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Atatürk ilke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem Türkiye tarihi. |
Kaynaklar |
- GÖYÜNÇ, Nejat,Atatürk ve Milli Mücadele , Edt. SEMİZ, Yaşar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi,
- ARMAOĞLU, Fahir 20. yy Siyasi Tarihi, AYBARS Ergün Türkiye Cumhuriyeti Tarihi.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini okumanın amacı ve o dönemi ilgilendiren kavramların tanımı (İnkılap, İhtilal, Islahat,Tekamül, Batılılaşma vs. gibi ) |
|
2 . Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunun yıkılış nedenleri ve yıkılışının nedenlerinin açıklanması |
|
3 . Hafta |
Osmanlı imparatorluğunda devletin yıkılmaması için yapılan yenileşme hareketleri ve izahı |
|
4 . Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunda demokratikleşme ve cumhuriye giden yol (Senedi İttifak, Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı 1.ve II Meşrutiyet hareketleri). |
|
5 . Hafta |
Osmanlı İmparatorluğunda meydan gelen düşünce akınları ve izahı (Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık) |
|
6 . Hafta |
Osmanlı tarihinde azınlıkların faaliyetleri özelliklede Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve bu güne olan yansımaları |
|
7 . Hafta |
Birinci Dünya savaşının çıkış nedenleri ve Osmanlı Devletinin savaşa katılış |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
İşgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa nın tepkis |
|
10 . Hafta |
Mustafa Kemal Paşa nın Samsun a çıkması düşüncesinin uygulamaya başlaması ordu ve mülki idere ile temas kurması. |
|
11 . Hafta |
Milli mücadele için atılan ilk adımlar:Amasya Genelgesi Erzurum ve Sivas Kongreleri ve bu kongrelerin milli mücadele içindeki yeri ve önem |
|
12 . Hafta |
Kuvayi Milliye ve Misakı Milli teşkilatlarının kurulmaları ve meydane gelen siyasi gelişmeler |
|
13 . Hafta |
TBMM açılması ve istklal savaşı yönetimini eline almas |
|
14 . Hafta |
Mondros ateşkes anlaşması hükümlerinin uygulanması ve Türkiye ye yönelik tehditler açısından değerlendirilmesi |
|
15 . Hafta |
Türkiye Cumhuriyet’inin Kurulması |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
14 |
2 |
28 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
20 |
20 |
SMS-1181 |
1 |
24 |
24 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Medical Documentation and Secretariat professionally. |
2 |
Using a foreign language at a basic level, she monitors the information in her field and communicates with colleagues, patients and patient relatives. |
3 |
Knows the medical terminology, terms and concepts related to human anatomy required by the field of Medical Documentation and Secretarial and uses them without errors. |
4 |
Develops himself/herself personally and professionally by updating the knowledge, skills and competencies related to his/her field with the awareness of lifelong learning. |
5 |
In order to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of Medical Documentation and Secretariat, he takes part in the team and acts in accordance with organizational communication, management and organization, quality management and processes, and takes individual responsibility when necessary. |
6 |
Communicates effectively with colleagues, patients, relatives, physicians and other healthcare professionals.
|
7 |
Knows the principles and rules of the Medical Secretariat. Respects and protects patient rights and patient privacy.
|
8 |
Makes internal and external correspondence, classifies and files documents, organizes them, and carries out archive operations according to filing techniques.
|
9 |
It contributes to projects and activities for the social environment in which it lives, with a sense of social responsibility.
|
10 |
Coding diseases and procedures for diseases and health-related problems according to international classification systems.
|
11 |
Prepares and presents statistical data for health records.
|
12 |
Effectively uses basic computer programs, related technologies and office devices required for professional applications.
|
13 |
Recognizes the institutions and organizations in the health system, acts in accordance with the laws, regulations and legislation related to her duties, rights and responsibilities as an individual working in the field of Medical Documentation and Secretariat. |
14 |
With the knowledge and skills on the use of the Hospital Information Management System; makes surgeries and coding of diseases
|
|