KLAVYE TEKNİKLERİ-I |
TDS116 |
2 |
4 |
2 |
6,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Klavye hızlı yazma teknikleri uygulama |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Uses numbers quickly and without errors. |
|
|
|
1 |
Sayıları hızlı ve hatasız kullanır. |
|
|
|
2 |
İmla işaretleri ve imgeleri kullanır. |
|
|
|
2 |
Uses punctuation marks and images. |
|
|
|
3 |
Uses letters serially and without errors. |
|
|
|
3 |
Harfleri seri ve hatasız kullanır. |
|
|
|
4 |
Harfler, işaretler, sayılar vb. kullanır. |
|
|
|
4 |
Letters, signs, numbers etc. uses. |
|
|
|
5 |
Identifies the operations done in the text. |
|
|
|
5 |
Yazıda yapılan işlemleri tespit eder. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Oturuş dizayın, klavye ;kullanım biçimi ve Tuşların sırasını gösterilmesi Enter tuşu, silgi ve t-ü harflerin öğretilmesi, Büyük harf tuşunun öğretilmesi, nokta, virgül ve ş harfinin öğretilmesi, k ve harflerinin öğretilmesi, ve z harflerinin ;öğretilmesi, ve o harflerinin öğretilmesi, ve harflerinin öğretilmesi ve harflerinin öğretilmesi h ve harflerinin öğretilmesi |
Kaynaklar |
Öğr.Gör. Fikret Ceylan’ınOn Parmak KlavyeKullanımı Ders Notları href="https://www.m5bilisim.com https://www.m5bilisim.com |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Oturuş dizayın, klavye kullanım biçimi ve Tuşların sırasını gösterilmesi |
|
1 . Hafta |
Display of seating design, keyboard usage and order of keys |
|
2 . Hafta |
Teaching Enter key, eraser and t-ü letters |
|
2 . Hafta |
Enter tuşu, silgi ve t-ü harflerin öğretilmesi |
|
3 . Hafta |
Büyük harf tuşunun öğretilmesi |
|
3 . Hafta |
Teaching the capital letter key |
|
4 . Hafta |
teaching period, comma and letter ş
|
|
4 . Hafta |
nokta, virgül ve ş harfinin öğretilmesi |
|
5 . Hafta |
K ve r harflerinin öğretilmesi |
|
5 . Hafta |
Teaching the letters k and r |
|
6 . Hafta |
Teaching the letters s and z |
|
6 . Hafta |
s ve z harflerinin öğretilmesi |
|
7 . Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
7 . Hafta |
general evaluation |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
I ve o harflerinin öğretilmesi |
|
9 . Hafta |
Teaching the letters I and O |
|
10 . Hafta |
Teaching the letters c and ç |
|
10 . Hafta |
c ve ç harflerinin öğretilmesi |
|
11 . Hafta |
N ve ğ harflerinin öğretilmesi |
|
11 . Hafta |
Teaching the letters N and ğ |
|
12 . Hafta |
Teaching the letters c and ç |
|
12 . Hafta |
h ve g harflerinin öğretilmesi |
|
13 . Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
13 . Hafta |
Teaching the letters h and g |
|
14 . Hafta |
general evaluation |
|
14 . Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
general evaluation |
|
16 . Hafta |
Final sınav |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
14 |
4 |
56 |
SMS-1181 |
9 |
10 |
90 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
16 |
1 |
18 |
SMS-1181 |
1 |
14 |
14 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
186 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Medical Documentation and Secretariat professionally. |
X |
|
|
|
|
2 |
Using a foreign language at a basic level, she monitors the information in her field and communicates with colleagues, patients and patient relatives. |
X |
|
|
|
|
3 |
Knows the medical terminology, terms and concepts related to human anatomy required by the field of Medical Documentation and Secretarial and uses them without errors. |
X |
|
|
|
|
4 |
Develops himself/herself personally and professionally by updating the knowledge, skills and competencies related to his/her field with the awareness of lifelong learning. |
|
|
X |
|
|
5 |
In order to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of Medical Documentation and Secretariat, he takes part in the team and acts in accordance with organizational communication, management and organization, quality management and processes, and takes individual responsibility when necessary. |
X |
|
|
|
|
6 |
Communicates effectively with colleagues, patients, relatives, physicians and other healthcare professionals.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Knows the principles and rules of the Medical Secretariat. Respects and protects patient rights and patient privacy.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Makes internal and external correspondence, classifies and files documents, organizes them, and carries out archive operations according to filing techniques.
|
|
X |
|
|
|
9 |
It contributes to projects and activities for the social environment in which it lives, with a sense of social responsibility.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Coding diseases and procedures for diseases and health-related problems according to international classification systems.
|
X |
|
|
|
|
11 |
Prepares and presents statistical data for health records.
|
|
X |
|
|
|
12 |
Effectively uses basic computer programs, related technologies and office devices required for professional applications.
|
|
X |
|
|
|
13 |
Recognizes the institutions and organizations in the health system, acts in accordance with the laws, regulations and legislation related to her duties, rights and responsibilities as an individual working in the field of Medical Documentation and Secretariat. |
X |
|
|
|
|
14 |
With the knowledge and skills on the use of the Hospital Information Management System; makes surgeries and coding of diseases
|
X |
|
|
|
|
|