ANATOMİ |
OSAG101 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Prof.Dr. FATİH KABAKAŞ |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrenciler , temel anatomi bilgileri, terminoloji, kemik, eklem, kas ve anatomiksistemler hakkında genel bilgiler, lokomotor sistem ,dolaşım sistemi, solunum sistemi, sinir sistemi, ürogenital sistem ve endokrin sistem hakkında temel bilgileri edinir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Explain the anatomy of the excretory system and its integrity with other systems. |
|
|
|
1 |
Boşaltım sistemi anatomisini ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
2 |
Kulak ve göz anatomisini ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
2 |
Can explain the anatomy of the ear and eye and in integrity with other systems. |
|
|
|
3 |
Explain cardiopulmonary system anatomy and integrity with other systems. |
|
|
|
3 |
Kardiyopulmoner sistem anatomisi ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
4 |
Sindirim sistemi anatomisi ve diğer sistemlerle bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
4 |
Explain the anatomy of the digestive system and its integrity with other systems. |
|
|
|
5 |
Explain the anatomy of the urogenital system and its relationship with other systems as a whole. |
|
|
|
5 |
Ürogenital sisitem anatomisi ve diğer sistemlerle ilişkisini bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
6 |
anatomik terimleri ve anatomi terminolojisinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
6 |
Explain anatomical terms and basic concepts of anatomy terminology. |
|
|
|
7 |
Explain the anatomy of the nervous system and its relationship with other systems as a whole. |
|
|
|
7 |
sinir sistemi anatomisi ve diğer sistemlerle ilişkisini bütünlük halinde açıklayabilir. |
Anlatım, Soru-cevap, Örnek Olay |
Sınav |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders anatomiye giriş, kafatası kemikleri, pelvis, üst ve alt ekstremite kemikleri, omurga, göğüs, eklemler, alt ve üst ekstremite kasları, SCALP ve yüz ve çiğneme kaslarını dolaşım, solunum, sinir, ürogenital ve endokrin sistemlerini içerir. |
Kaynaklar |
Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Doğan Taner
Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R 2000.
Mutluay D.Ş, Sağlık bilimleri için anatomi,Akademisyen kitabevi 2020
Hatipoğlu M.T,Hatipoğlu H.G,Yüksekokullar Anatomi ders kitabı,3.Baskı,Hatipoğlu Basım ve Yayım.2013 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Anatomi terimleri |
|
1 . Hafta |
anatomy terms |
|
2 . Hafta |
Anatomy of the excretory system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
2 . Hafta |
Boşaltım sistemi anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
3 . Hafta |
Kulak anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
3 . Hafta |
Ear anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
4 . Hafta |
Cardiopulmonary anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
4 . Hafta |
Kardiyopulmoner anatomi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
5 . Hafta |
Sindirim sistemi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
5 . Hafta |
Digestive system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
6 . Hafta |
Respiratory system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
6 . Hafta |
Solunum sistemi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
7 . Hafta |
Genel tekrar |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Göz anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
9 . Hafta |
Eye anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
10 . Hafta |
Nervous system anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
10 . Hafta |
Sinir sistemi anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
11 . Hafta |
Hareket sistemi anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
11 . Hafta |
Anatomy of the movement system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
12 . Hafta |
Endocrine system and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
12 . Hafta |
Endokrin sistemi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
13 . Hafta |
Genital sistem anatomisi ve kısaca çalışma, şekli pratiğimizde karşımıza çıkacak anatomik terimler |
|
13 . Hafta |
Genital system anatomy and briefly working, anatomical terms that will be encountered in our practice |
|
14 . Hafta |
An overview |
|
14 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
2 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşitme kaybı ve denge bozukluğu hastalarının tanısında bilimsel yöntemleri bilir ve yetkisi dahilinde olanları uygular, gerektiğinde hastaya tedavi ve rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapar. |
2 |
Kulak Burun Boğaz (KBB) servislerinin işitme ve denge bozuklukları hastalarının tanısında gerekli olan sübjektif ve objektif testleri yetkisi dahilinde uygular. |
3 |
İşitme kayıplı hastalara tedavi ve rehabilitasyon için yardımcı işitme cihazları ve koklea implant gibi seçenekler sunar, işitme cihazlarını hastaya uyarlar. |
4 |
İşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve terapisi hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bu konuda danışmanlık yapar. |
5 |
Kulağın yapı ve işlevinin beyin ile ilişkisini kurar; sesin oluşumu, kulakta sesin çevrimi ve beyinde değerlendirilmesi sürecini yorumlar. |
6 |
Sağlık bakanlığı tarama programındaki yeni doğan ve çocuklarda gerekli işitme testlerini tanır, uygular ve yorumlar. |
7 |
İşitme cihazı satışı, bakım-onarımı ve uygulamasından ve merkezin faaliyetlerinden sorumludur. |
8 |
Mesleki bilgi ve beceri kazanmalarının yanı sıra, hasta ile etkin iletişim kurar, ekip içerisinde uyumlu çalışır, sorunları fark eder ve çözer. |
9 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır. |
10 |
Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular. |
11 |
İşyerinde yeni bir sistem kurulması veya makine ya da cihaz alınması halinde kurulacak sistem veya alınacak makine ile ilgili olarak risk değerlendirmesi yapar, sağlık ve güvenlik yönünden aranan özellikleri belirler bu özelliklere uygun sistemini kurar. |
12 |
Odyometri alanı ve bu alana yakın disiplinlerle yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine seminer, kongre, konferans, sempozyum gibi toplantılarda veya sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
|