TIBBİ TERMİNOLOJİ |
OSAG107 |
1 |
2 |
0 |
3,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi TANSEL MUTLU |
Dersin Amacı |
Tıbbi terminoloji dersinin amacı, sağlık bilimlerinde kullanılan tıp terminolojisi temellerinin anlaşılması; sağlık alanında çalışanlar arasında sağlıklı bir iletişimin sağlanması ve ortak bir dil kullanımı için gerekli tıbbi terimlerin öğretilmesidir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Define medical terms for human anatomy. |
|
|
|
1 |
Insan anatomisine yönelik tıbbi terimleri tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
Organlara ilişkin tıbbi terimleri tanımlayabilir. |
|
|
|
2 |
Can define medical terms related to organs.
|
|
|
|
3 |
Defines medical terms related to systems. |
|
|
|
3 |
Sistemlere ilişkin tıbbi terimleri tanımlayabilir. |
|
|
|
4 |
Tıbbi terimlerin okunuşuna ilişkin kuralları açıklayabilir. |
|
|
|
4 |
Explain the rules of reading medical terms. |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Tıbbi terminolojiye giriş, anatomik düzlemler, solunum sistemi terminolojisi, sinir sistemine ilişkin tıbbi terimler, sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimler, kardiyovasküler sistem terminolojisi, hareket sistemi terminolojisi, göze, kulağa ve deriye ilişkin tıbbi terimler, üriner sisteme ilişkin tıbbi terimler, genital sisteme ilişkin tıbbi terimler, kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimler, endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimler. |
Kaynaklar |
Mesut R., Çıkmaz S. Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017
Ekinci S., Hatipoğlu H.G. Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders kitabı Hatipoğlu Yayınevi, 2015. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Tıbbi terminolojiye giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to medical terminology |
|
2 . Hafta |
Anatomical Planes |
|
2 . Hafta |
Anatomik Düzlemler |
|
3 . Hafta |
Solunum Sistemine İlişkin Tıbbi Terimler |
|
3 . Hafta |
Medical Terms Related to the Respiratory System |
|
4 . Hafta |
Medical Terms Related to the Nervous System |
|
4 . Hafta |
Sinir Sistemine İlişkin Tıbbi Terimler |
|
5 . Hafta |
Sindirim Sistemine İlişkin Tıbbi Terimler |
|
5 . Hafta |
Medical Terms Related to the Digestive System
|
|
6 . Hafta |
Medical Terms Related to the Urinary System |
|
6 . Hafta |
Üriner Sisteme İlişkin Tıbbi Terimler |
|
7 . Hafta |
Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi |
|
7 . Hafta |
Cardiovascular System Terminology |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Duyu Organları Terminolojisi |
|
9 . Hafta |
Sense Organs Terminology |
|
10 . Hafta |
Motion System Terminology |
|
10 . Hafta |
Hareket Sistemi Terminolojisi |
|
11 . Hafta |
Göze ilişkin tıbbi terimler |
|
11 . Hafta |
Medical terms related to the eye |
|
12 . Hafta |
Medical Terms Related to the Ear
|
|
12 . Hafta |
Kulağa İlişkin Tıbbi Terimler |
|
13 . Hafta |
Genital Sisteme İlişkin Tıbbi Terimler |
|
13 . Hafta |
Medical Terms Related to the Genital System |
|
14 . Hafta |
Medical Terms Related to Blood Terms and Endocrine System |
|
14 . Hafta |
Kan Terimleri ve Endokrin Sisteme İlişkin Tıbbi Terimler |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
Sınav |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
1 |
16 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
16 |
1 |
16 |
SMS-1181 |
1 |
18 |
18 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
90 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşitme kaybı ve denge bozukluğu hastalarının tanısında bilimsel yöntemleri bilir ve yetkisi dahilinde olanları uygular, gerektiğinde hastaya tedavi ve rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapar. |
2 |
Kulak Burun Boğaz (KBB) servislerinin işitme ve denge bozuklukları hastalarının tanısında gerekli olan sübjektif ve objektif testleri yetkisi dahilinde uygular. |
3 |
İşitme kayıplı hastalara tedavi ve rehabilitasyon için yardımcı işitme cihazları ve koklea implant gibi seçenekler sunar, işitme cihazlarını hastaya uyarlar. |
4 |
İşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve terapisi hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bu konuda danışmanlık yapar. |
5 |
Kulağın yapı ve işlevinin beyin ile ilişkisini kurar; sesin oluşumu, kulakta sesin çevrimi ve beyinde değerlendirilmesi sürecini yorumlar. |
6 |
Sağlık bakanlığı tarama programındaki yeni doğan ve çocuklarda gerekli işitme testlerini tanır, uygular ve yorumlar. |
7 |
İşitme cihazı satışı, bakım-onarımı ve uygulamasından ve merkezin faaliyetlerinden sorumludur. |
8 |
Mesleki bilgi ve beceri kazanmalarının yanı sıra, hasta ile etkin iletişim kurar, ekip içerisinde uyumlu çalışır, sorunları fark eder ve çözer. |
9 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır. |
10 |
Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular. |
11 |
İşyerinde yeni bir sistem kurulması veya makine ya da cihaz alınması halinde kurulacak sistem veya alınacak makine ile ilgili olarak risk değerlendirmesi yapar, sağlık ve güvenlik yönünden aranan özellikleri belirler bu özelliklere uygun sistemini kurar. |
12 |
Odyometri alanı ve bu alana yakın disiplinlerle yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine seminer, kongre, konferans, sempozyum gibi toplantılarda veya sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
|