ODYOLOJİDE İLERİ TEST YÖNTEMLERİ |
ODYM110 |
2 |
2 |
0 |
2,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
İleri Odyolojik test yöntemlerini kavrar. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Comprehends electroacoustic impedance tests. |
|
|
|
1 |
Elektroakustik empedans testlerini kavrar. |
|
|
|
2 |
Tone Decay ve SISI testinin uygulanmasını kavrar. |
|
|
|
2 |
Comprehends the application of Tone Decay and SISI test. |
|
|
|
3 |
Comprehends Bekeys and Recruitment tests. |
|
|
|
3 |
Bekeys ve Recruitment testlerini kavrar. |
|
|
|
4 |
OAE, ABR,ECOCG testlerini kavrar |
|
|
|
4 |
Understands OAE, ABR, ECOCG tests |
|
|
|
5 |
Determines what the differential diagnosis and methods are. |
|
|
|
5 |
Ayırıcı tanı ve yöntemlerin neler olduğunu belirler. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Elektroakustik, tone decay , sisi , bekesy , Ecocg , Abr testeleri |
Kaynaklar |
1.Hipokrat Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri Hipokrat Kitanevi
2.Klinik Odyoloji Nimetullah Esmer- Metin Akıner- Ahmet Karasalihoğlu- Mustafa Saatçi 1995 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Saf Ses Odyometri |
|
1 . Hafta |
Pure Tone Audiometry |
|
2 . Hafta |
Speech audiometry |
|
2 . Hafta |
Konuşma odyometrisi |
|
3 . Hafta |
İmmitansmetri Bulguları Akustik reflex ,reflex decay, statik ayırıcı tanıda yeri |
|
3 . Hafta |
Immitansmetry Findings Acoustic reflex, reflex decay, static place in differential diagnosis |
|
4 . Hafta |
Supraliminar Tests (ABLB, SISI, Tone Decay ) Bing Test Stenger test |
|
4 . Hafta |
Maskeleme |
|
5 . Hafta |
Supraliminer Testler (ABLB, SISI, Tone Decay ) Bing Testi Stenger testi |
|
5 . Hafta |
Recruitment tests Bekesy Audio |
|
6 . Hafta |
Otoacoustic Emission |
|
6 . Hafta |
Rekruitment testleri Bekesy Odyo |
|
7 . Hafta |
Otoakustik Emisyon |
|
7 . Hafta |
Masking |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
ABR testi |
|
9 . Hafta |
ABR test |
|
10 . Hafta |
Masking in ABR Medium and late latency responses |
|
10 . Hafta |
ABR’de maskeleme Orta ve geç latans cevapları |
|
11 . Hafta |
ECochG |
|
11 . Hafta |
ECochG |
|
12 . Hafta |
ASSR test |
|
12 . Hafta |
ASSR testi |
|
13 . Hafta |
O-Vemp testleri |
|
13 . Hafta |
O-Vemp test |
|
14 . Hafta |
C-Vemp Test |
|
14 . Hafta |
C-Vemp Testleri |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
1 |
16 |
SMS-1181 |
1 |
4 |
4 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
60 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşitme kaybı ve denge bozukluğu hastalarının tanısında bilimsel yöntemleri bilir ve yetkisi dahilinde olanları uygular, gerektiğinde hastaya tedavi ve rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapar. |
X |
|
|
|
|
2 |
Kulak Burun Boğaz (KBB) servislerinin işitme ve denge bozuklukları hastalarının tanısında gerekli olan sübjektif ve objektif testleri yetkisi dahilinde uygular. |
X |
|
|
|
|
3 |
İşitme kayıplı hastalara tedavi ve rehabilitasyon için yardımcı işitme cihazları ve koklea implant gibi seçenekler sunar, işitme cihazlarını hastaya uyarlar. |
X |
|
|
|
|
4 |
İşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve terapisi hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bu konuda danışmanlık yapar. |
X |
|
|
|
|
5 |
Kulağın yapı ve işlevinin beyin ile ilişkisini kurar; sesin oluşumu, kulakta sesin çevrimi ve beyinde değerlendirilmesi sürecini yorumlar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Sağlık bakanlığı tarama programındaki yeni doğan ve çocuklarda gerekli işitme testlerini tanır, uygular ve yorumlar. |
X |
|
|
|
|
7 |
İşitme cihazı satışı, bakım-onarımı ve uygulamasından ve merkezin faaliyetlerinden sorumludur. |
X |
|
|
|
|
8 |
Mesleki bilgi ve beceri kazanmalarının yanı sıra, hasta ile etkin iletişim kurar, ekip içerisinde uyumlu çalışır, sorunları fark eder ve çözer. |
X |
|
|
|
|
9 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular. |
X |
|
|
|
|
11 |
İşyerinde yeni bir sistem kurulması veya makine ya da cihaz alınması halinde kurulacak sistem veya alınacak makine ile ilgili olarak risk değerlendirmesi yapar, sağlık ve güvenlik yönünden aranan özellikleri belirler bu özelliklere uygun sistemini kurar. |
X |
|
|
|
|
12 |
Odyometri alanı ve bu alana yakın disiplinlerle yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine seminer, kongre, konferans, sempozyum gibi toplantılarda veya sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
X |
|
|
|
|
|