İŞİTME CİHAZLARI |
ODYM114 |
2 |
2 |
1 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. ÖZGE BABAYEĞİT |
Dersin Amacı |
İşitme cihazları teknolojisi, kullanım amacı, karşılaşılan sorunlar ve bu konuda kullanıcıya verilecek bilgiler hakkında bilgi ve beceri kazandırmak |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Follows the developments in hearing aid technology |
|
|
|
1 |
İşitme cihazları teknolojisiile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
|
2 |
İşitme cihazı kalıp özellikleri ve bakımı konusundaki iş ve işlem basamaklarını gerçekleştirir |
|
|
|
2 |
Performs work and process steps on hearing aid mold properties and maintenance |
|
|
|
3 |
Helps the user with electrical stimulation hearing aids with their knowledge and skills |
|
|
|
3 |
Elektriksel uyarılı işitme cihazları konusunda kullanıcıya bilgi ve becerileri ile yardımcı olur |
|
|
|
4 |
Çocuklarda işitme cihazı uygulamaları hakkında iş ve işlem basamaklarını gerçekleştirir |
|
|
|
4 |
Performs business and process steps about hearing aid applications in children |
|
|
|
5 |
Hearing aid fitting, follow-up and training of hearing aid patients |
|
|
|
5 |
İşitme cihazı fittingi, İşitme Cihazlı hastaların takibi ve eğitimi |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
İşitme cihazı tanımı ve tarihçesi , İşitme cihazlarının teknik özellikleri, İşitme cihazları türleri ve bölümlerinin işlevleri, İşitme cihazı kalıp özellikleri ve bakımı , Kulak kalıbı yapım teknikleri. Kulak kalıplarını kalite ve hijyen bakımından kontrol. Akustik uyarılı işitme cihazları ( Tanım, özellikler, endikasyonlar ve uygulama),Farklı kazanç yöntemleri, Kazanç, frekans tepkisi, Maksimum çıktı, çıktının sınırlandırılması, tonkontrol, Elektriksel uyarılı işitme cihazları, İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları, İşitme cihazı endikasyonları, İşitme cihazlarında arıza saptama, İşitmeye yardımcı sistemler, Çocuklarda işitme cihazı uygulamaları, Cihaz kullanan kişilere öneriler, İşitme cihazlarının gündelik rutin kontrolleri. |
Kaynaklar |
1. Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams Wilkins,2009
2. Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, GüneşTıp Kitapevleri,2017 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
İşitme cihazı tanımı ve tarihçesi |
|
1 . Hafta |
Hearing aid definition and history |
|
2 . Hafta |
Technical specifications of hearing aids |
|
2 . Hafta |
İşitme cihazlarının teknik özellikleri |
|
3 . Hafta |
İşitme cihazları türleri ve bölümlerinin işlevleri |
|
3 . Hafta |
Types of hearing aids and functions of their parts |
|
4 . Hafta |
Hearing aid mold features and maintenance, techniques, hygiene and quality control |
|
4 . Hafta |
İşitme cihazı kalıp özellikleri ve bakımı, teknikleri, hijyen ve kalite bakımından kontrolu |
|
5 . Hafta |
İşitme cihazı endikasyonunda saf ses odyometrisi ve konuşma odyometrisi İşitme cihazı endikasyonunda objektif odyometrinin yeri |
|
5 . Hafta |
Pure tone audiometry and speech audiometry in hearing aid indication The place of objective audiometry in hearing aid indication |
|
6 . Hafta |
Acoustic warning hearing aids (Definition, features, indications and application) |
|
6 . Hafta |
Akustik uyarılı işitme cihazları ( Tanım, özellikler, endikasyonlar ve uygulama) |
|
7 . Hafta |
Farklı kazanç yöntemleri, Kazanç, frekans tepkisi, Maksimum çıktı, çıktının sınırlandırılması, ton-kontrol |
|
7 . Hafta |
Different gain methods, Gain, frequency response, Maximum output, limitation of output, tone-control |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Elektriksel uyarılı işitme cihazları |
|
9 . Hafta |
Electrically stimulated hearing aids |
|
10 . Hafta |
Personal fitting of hearing aids, CROS, BICROS and other non-classical devices |
|
10 . Hafta |
İşitme cihazlarının kişisel montajı , CROS , BICROS ve digger klasik olmayan cihazlar |
|
11 . Hafta |
İşitme cihazı endikasyonları İşitme cihazlarında arıza saptama |
|
11 . Hafta |
Hearing aid indications Malfunction detection in hearing aids |
|
12 . Hafta |
Hearing aid systems |
|
12 . Hafta |
İşitmeye yardımcı sistemler |
|
13 . Hafta |
Çocuklarda işitme cihazı uygulamaları |
|
13 . Hafta |
Hearing aid applications in children |
|
14 . Hafta |
Recommendations for device users, daily routine checks |
|
14 . Hafta |
Cihaz kullanan kişilere öneriler, gündelik rutin kontrolleri |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
14 |
2 |
28 |
SMS-1181 |
1 |
14 |
14 |
SMS-1181 |
2 |
14 |
28 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşitme kaybı ve denge bozukluğu hastalarının tanısında bilimsel yöntemleri bilir ve yetkisi dahilinde olanları uygular, gerektiğinde hastaya tedavi ve rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapar. |
X |
|
|
|
|
2 |
Kulak Burun Boğaz (KBB) servislerinin işitme ve denge bozuklukları hastalarının tanısında gerekli olan sübjektif ve objektif testleri yetkisi dahilinde uygular. |
X |
|
|
|
|
3 |
İşitme kayıplı hastalara tedavi ve rehabilitasyon için yardımcı işitme cihazları ve koklea implant gibi seçenekler sunar, işitme cihazlarını hastaya uyarlar. |
X |
|
|
|
|
4 |
İşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve terapisi hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bu konuda danışmanlık yapar. |
X |
|
|
|
|
5 |
Kulağın yapı ve işlevinin beyin ile ilişkisini kurar; sesin oluşumu, kulakta sesin çevrimi ve beyinde değerlendirilmesi sürecini yorumlar. |
X |
|
|
|
|
6 |
Sağlık bakanlığı tarama programındaki yeni doğan ve çocuklarda gerekli işitme testlerini tanır, uygular ve yorumlar. |
X |
|
|
|
|
7 |
İşitme cihazı satışı, bakım-onarımı ve uygulamasından ve merkezin faaliyetlerinden sorumludur. |
X |
|
|
|
|
8 |
Mesleki bilgi ve beceri kazanmalarının yanı sıra, hasta ile etkin iletişim kurar, ekip içerisinde uyumlu çalışır, sorunları fark eder ve çözer. |
X |
|
|
|
|
9 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır. |
X |
|
|
|
|
10 |
Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular. |
X |
|
|
|
|
11 |
İşyerinde yeni bir sistem kurulması veya makine ya da cihaz alınması halinde kurulacak sistem veya alınacak makine ile ilgili olarak risk değerlendirmesi yapar, sağlık ve güvenlik yönünden aranan özellikleri belirler bu özelliklere uygun sistemini kurar. |
X |
|
|
|
|
12 |
Odyometri alanı ve bu alana yakın disiplinlerle yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine seminer, kongre, konferans, sempozyum gibi toplantılarda veya sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
X |
|
|
|
|
|