KARİYER PLANLAMA |
OSAG601 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. KEREM CAN KIRIMÇA |
Dersin Amacı |
Öğrencilere kariyer planlama ve kariyerle ilişkili kavramlar konusunda bilgi vererek onların ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda kendini tanıma, örgün eğitim sonrasında kariyerini planlama ve geliştirme konusunda neler yapabileceklerine ilişkin bilgi ve farkındalık kazandırmak |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
|
Dersin İçeriği |
Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramlar, Kuramsal Kariyer Yaklaşımları, Kariyer Planlama ve Önemi, Bireysel Kariyer Planlama, Bireysel Kariyer Planlamada Bireyin, Yöneticilerin ve Örgütün Sorumlulukları, Bireysel Kariyer Planlamanın Temel Aşamaları, Özgeçmiş Hazırlama ve İş Görüşmesi, Örgütsel Kariyer Planlama, Kariyer Yönetimi Genel Çerçevesi, İş Yerinde Kariyer Yönetimi Araçları, Özgeçmiş ve İş Görüşmesi Formatı Hazırlama. İki saatlik ders süresinin 1 saati ders konularına , diğer 1 saati Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisince hazırlanan kariyer modüllerine (videolar) ayrılmıştır. |
Kaynaklar |
1. Anafarta N.Orta Düzey Yöneticilerin Kariyer Planlamasına Bireysel Perspektif. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(2),s.1-17, 2001. 2. Barutçugil İ. Performans Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim Eğitim Hizmetleri Ltd. Şt. 1. Baskı, İstanbul, 2002. 3. Özçelik M.Yönetici Hemşirelerin Kariyer Planlama Faaliyetlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,2005.(Danışman: Yrd.Doç.Dr.Nefise Bahçecik). 4. Kaynak T., İnsan Kaynakları Planlaması, Alfa Basın Yayım Dağıtım, 2. Baskı, İstanbul, 1996 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Kariyer ve Kariyer İle İlişkili Kavramlar |
|
2 . Hafta |
Kuramsal Kariyer Yaklaşımları |
|
3 . Hafta |
Kariyer Planlama ve Önemi |
|
4 . Hafta |
Bireysel Kariyer Planlama, CBİK Kariyer modülü 1 |
|
5 . Hafta |
Bireysel Kariyer Planlamanın Temel Aşamaları, CBİK Kariyer modülü 2,3 |
|
6 . Hafta |
Özgeçmiş Hazırlama ve İş Görüşmesi, CBİK Kariyer modülü 3,4 |
|
7 . Hafta |
Özgeçmiş hazırlama ile ilgili öğrenci ödevlerinin tartışılması |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Kariyer Yönetimi Genel Çerçevesi, CBİK Kariyer modülü 5-6 |
|
10 . Hafta |
İş Yerinde Kariyer Yönetimi Araçları, CBİK Kariyer modülü 7-8 |
|
11 . Hafta |
İş Yerinde Kariyer Yönetimi Uygulamaları, CBİK Kariyer modülü 9-10 |
|
12 . Hafta |
Kariyer Yönetimi Uygulamaları ve İnsan Kaynakları ile ilişkisi |
|
13 . Hafta |
Kariyer Sorunları CBİK Kariyer Modülü 11,12 |
|
14 . Hafta |
İş analizi ve iş tanımı |
|
15 . Hafta |
İş tanımı ile ilgili öğrenci ödevlerinin tartışılması |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
8 |
8 |
SMS-1181 |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşitme kaybı ve denge bozukluğu hastalarının tanısında bilimsel yöntemleri bilir ve yetkisi dahilinde olanları uygular, gerektiğinde hastaya tedavi ve rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapar. |
2 |
Kulak Burun Boğaz (KBB) servislerinin işitme ve denge bozuklukları hastalarının tanısında gerekli olan sübjektif ve objektif testleri yetkisi dahilinde uygular. |
3 |
İşitme kayıplı hastalara tedavi ve rehabilitasyon için yardımcı işitme cihazları ve koklea implant gibi seçenekler sunar, işitme cihazlarını hastaya uyarlar. |
4 |
İşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve terapisi hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bu konuda danışmanlık yapar. |
5 |
Kulağın yapı ve işlevinin beyin ile ilişkisini kurar; sesin oluşumu, kulakta sesin çevrimi ve beyinde değerlendirilmesi sürecini yorumlar. |
6 |
Sağlık bakanlığı tarama programındaki yeni doğan ve çocuklarda gerekli işitme testlerini tanır, uygular ve yorumlar. |
7 |
İşitme cihazı satışı, bakım-onarımı ve uygulamasından ve merkezin faaliyetlerinden sorumludur. |
8 |
Mesleki bilgi ve beceri kazanmalarının yanı sıra, hasta ile etkin iletişim kurar, ekip içerisinde uyumlu çalışır, sorunları fark eder ve çözer. |
9 |
Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır. |
10 |
Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular. |
11 |
İşyerinde yeni bir sistem kurulması veya makine ya da cihaz alınması halinde kurulacak sistem veya alınacak makine ile ilgili olarak risk değerlendirmesi yapar, sağlık ve güvenlik yönünden aranan özellikleri belirler bu özelliklere uygun sistemini kurar. |
12 |
Odyometri alanı ve bu alana yakın disiplinlerle yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine seminer, kongre, konferans, sempozyum gibi toplantılarda veya sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
|