KLAVYE TEKNİKLERİ-II |
TDS207 |
3 |
4 |
2 |
6,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Öğr.Gör. MUHAMMED ŞEHAB |
Dersin Amacı |
Klavye hızlı yazma teknikleri |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Uses numbers quickly and without errors. |
|
|
|
1 |
Sayıları hızlı ve hatasız kullanır. |
|
|
|
2 |
İmla işaretleri ve imgeleri kullanır. |
|
|
|
2 |
Uses punctuation marks and images. |
|
|
|
3 |
Uses letters serially and without errors. |
|
|
|
3 |
Harfleri seri ve hatasız kullanır. |
|
|
|
4 |
Harfler, işaretler, sayılar vb. kullanır. |
|
|
|
4 |
Letters, signs, numbers etc. uses. |
|
|
|
5 |
Yazıda yapılan işlemleri tespit eder. |
|
|
|
5 |
Yazıda yapılan işlemleri tespit eder. |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
v ve b harflerinin öğretilmesi, P ve f harflerinin öğretilmesi, J, ö harflerinin öğretilmesi, 4 ve 7 sayılarının öğretilmesi, 3 ve 8 sayılarının öğretilmesi, 1 ve 0 sayılarının öğretilmesi, 5, 6 sayılarının öğretilmesi, Parantez açma ve parantez kapatma işaretlerinin öğretilmesi, Çift tırnak -“- ve tek tırnak –‘- işaretlerin öğretilmesi |
Kaynaklar |
Öğr.Gör. Fikret Ceylan’ın On Parmak Klavye Kullanımı Ders Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
v ve b harflerinin öğretilmesi |
|
1 . Hafta |
teaching the letters v and b |
|
2 . Hafta |
Teaching the letters p and f |
|
2 . Hafta |
P ve f harflerinin öğretilmesi |
|
3 . Hafta |
J, ö harflerinin öğretilmesi, Vize sınavı için temel öğretilenlerin tekrarı |
|
3 . Hafta |
Teaching the letters j, ö, repetition of the basic teachings for the midterm exam |
|
4 . Hafta |
Teaching the number keys |
|
4 . Hafta |
Sayı tuşlarının öğretilmesi |
|
5 . Hafta |
4 ve 7 sayılarının öğretilmesi |
|
5 . Hafta |
Teaching the numbers 4 and 7 |
|
6 . Hafta |
Teaching the numbers 3 and 8 |
|
6 . Hafta |
3 ve 8 sayılarının öğretilmesi |
|
7 . Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
7 . Hafta |
general evaluation |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
1 ve 0 sayılarının öğretilmesi |
|
9 . Hafta |
Teaching the numbers 1 and 0 |
|
10 . Hafta |
Teaching the numbers 5 and 6 |
|
10 . Hafta |
5, 6 sayılarının öğretilmesi |
|
11 . Hafta |
Parantez açma ve parantez kapatma işaretlerinin öğretilmesi |
|
11 . Hafta |
Teaching parenthesis opening and closing parenthesis signs |
|
12 . Hafta |
Double quotes -“- and single quotes –‘- teaching signs |
|
12 . Hafta |
Çift tırnak -“- ve tek tırnak –‘- işaretlerin öğretilmesi |
|
13 . Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
13 . Hafta |
general evaluation |
|
14 . Hafta |
general evaluation |
|
14 . Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
15 . Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
15 . Hafta |
general evaluation |
|
16 . Hafta |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
10 |
4 |
40 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
5 |
50 |
Ara Sınav |
2 |
10 |
20 |
Dönem Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
5 |
10 |
50 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
170 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Medical Documentation and Secretariat professionally. |
X |
|
|
|
|
2 |
Using a foreign language at a basic level, she monitors the information in her field and communicates with colleagues, patients and patient relatives. |
X |
|
|
|
|
3 |
Knows the medical terminology, terms and concepts related to human anatomy required by the field of Medical Documentation and Secretarial and uses them without errors. |
X |
|
|
|
|
4 |
Develops himself/herself personally and professionally by updating the knowledge, skills and competencies related to his/her field with the awareness of lifelong learning. |
X |
|
|
|
|
5 |
In order to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field of Medical Documentation and Secretariat, he takes part in the team and acts in accordance with organizational communication, management and organization, quality management and processes, and takes individual responsibility when necessary. |
X |
|
|
|
|
6 |
Communicates effectively with colleagues, patients, relatives, physicians and other healthcare professionals. |
X |
|
|
|
|
7 |
Knows the principles and rules of the Medical Secretariat. Respects and protects patient rights and patient privacy. |
X |
|
|
|
|
8 |
Makes internal and external correspondence, classifies and files documents, organizes them, and carries out archive operations according to filing techniques. |
X |
|
|
|
|
9 |
It contributes to projects and activities for the social environment in which it lives, with a sense of social responsibility. |
X |
|
|
|
|
10 |
Coding diseases and procedures for diseases and health-related problems according to international classification systems. |
X |
|
|
|
|
11 |
Prepares and presents statistical data for health records. |
X |
|
|
|
|
12 |
Effectively uses basic computer programs, related technologies and office devices required for professional applications. |
X |
|
|
|
|
13 |
Recognizes the institutions and organizations in the health system, acts in accordance with the laws, regulations and legislation related to her duties, rights and responsibilities as an individual working in the field of Medical Documentation and Secretariat. |
X |
|
|
|
|
14 |
With the knowledge and skills on the use of the Hospital Information Management System; makes surgeries and coding of diseases |
X |
|
|
|
|
|