Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ OATA204 4 4 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. YASİN CEMAL GALATA
Dersin Amacı

Türk Devrimi'ni zorunlu kılan tarihsel koşulları, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. Anadolu'nun işgaline karşı ortaya çıkan Mustafa Kemal ATATÜRK liderliğindeki direniş hareketini ve bu hareketin askeri, siyasi ve diplomatik boyutlarına ilişkin temel bir bilgi birikimi ve kültür kazandırmayı amaçlar.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Bagımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir.
2 Çagdas, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'nin olusum sürecini degerlendirebilecektir.
3 Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ulusal hedef ve amaçlarını açıklayabilecektir.
4 Mustafa Kemal Atatürkün Türkiyenin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması fikrini çağdaş yaşam ile ilişkilendirir
5 Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında açıklar
6 T.B.M.M. nin neden, nasıl açıldığını ve faaliyetlerini tanımlar
Dersin İçeriği

Mustafa Kemal ATATÜRK önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri, yıkılmış bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Atatürk ilke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem Türkiye tarihi.

Kaynaklar
  • GÖYÜNÇ, Nejat,Atatürk ve Milli Mücadele , Edt. SEMİZ, Yaşar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, 
  • ARMAOĞLU, Fahir 20. yy Siyasi Tarihi, AYBARS Ergün Türkiye Cumhuriyeti Tarihi.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini okumanın amacı ve o dönemi ilgilendiren kavramların tanımı (İnkılap, İhtilal, Islahat,Tekamül, Batılılaşma vs. gibi )
2 . Hafta Osmanlı İmparatorluğunun yıkılış nedenleri ve yıkılışının nedenlerinin açıklanması
3 . Hafta Osmanlı imparatorluğunda devletin yıkılmaması için yapılan yenileşme hareketleri ve izahı
4 . Hafta Osmanlı İmparatorluğunda demokratikleşme ve cumhuriye giden yol (Senedi İttifak, Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı 1.ve II Meşrutiyet hareketleri).
5 . Hafta Osmanlı İmparatorluğunda meydan gelen düşünce akınları ve izahı (Osmanlıcılık, Türkçülük, İslamcılık, Batıcılık)
6 . Hafta Osmanlı tarihinde azınlıkların faaliyetleri özelliklede Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve bu güne olan yansımaları
7 . Hafta Birinci Dünya savaşının çıkış nedenleri ve Osmanlı Devletinin savaşa katılış
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta İşgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa nın tepkis
10 . Hafta Mustafa Kemal Paşa nın Samsun a çıkması düşüncesinin uygulamaya başlaması ordu ve mülki idere ile temas kurması.
11 . Hafta Milli mücadele için atılan ilk adımlar:Amasya Genelgesi Erzurum ve Sivas Kongreleri ve bu kongrelerin milli mücadele içindeki yeri ve önem
12 . Hafta Kuvayi Milliye ve Misakı Milli teşkilatlarının kurulmaları ve meydane gelen siyasi gelişmeler
13 . Hafta TBMM açılması ve istklal savaşı yönetimini eline almas
14 . Hafta Mondros ateşkes anlaşması hükümlerinin uygulanması ve Türkiye ye yönelik tehditler açısından değerlendirilmesi
15 . Hafta Türkiye Cumhuriyet’inin Kurulması
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 14 2 28
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 1 20 20
SMS-1181 1 24 24
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
8 Have the skills to apply science and technology education in children
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
10 To have knowledge and skills about family education
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field.
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.