Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
PSİKOLOJİYE GİRİŞ CGE109 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi ALİ RUHAN ÇELİK
Dersin Amacı Psikoloji biliminin tanımı ve içeriği, temel konuları ve kavramları ile alt dallarının tanıtılması, insan davranışının ele alınmasında bilimsel ve tarafsız bir tutum kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilecek beceriye sahip olur
2 Psikolojinin temel kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-cevap Sınav 0
2 Explain the basic concepts of psychology.
3 It offers a versatile perspective on human behavior.
3 İnsan davranışına çok yönlü bakış açısı sunar. Problem Çözme, Örnek Olay Sözlü Değerlendirme 2
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Psikolojinin tanımı, tarihsel geçmişi, kuramları, alanları, kullandığı araştırma yöntemleri, duyum, algı, öğrenme ve bellek gibi temel kavramları, kişilik bozuklukları, davranış bozuklukları ve normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları bulunmaktadır.
Kaynaklar
1- DSM V 2- ANORMAL PSİKOLOJİ, Nobel Yayıncılık 3- MEGEP MODÜLLERİ 4- Psikolojiye Giriş, Kemal Sayar, Mehmet Dinç 5- Psikolojiye Giriş, Clifford Morgan
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Dersin Tanımı ve İçeriklerini Anlama
1 . Hafta Understanding Course Description and Contents
2 . Hafta What is psychology? What are its Sub-Branches?
2 . Hafta Psikoloji nedir? Alt Dalları Nelerdir?
3 . Hafta Psikolojide Kullanılan Araştırma Yöntemleri
3 . Hafta Research Methods Used in Psychology
4 . Hafta Brain
4 . Hafta Beyin
5 . Hafta Duyum ve Algı
5 . Hafta Sensation and Perception
6 . Hafta Learning Psychology
6 . Hafta Öğrenme Psikolojisi
7 . Hafta Genel Tekrar
7 . Hafta An overview
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Bellek (Hafıza)
9 . Hafta Memory (Memory)
10 . Hafta Motivation and Emotion
10 . Hafta Motivasyon ve Duygu
11 . Hafta Savunma mekanizmaları
11 . Hafta Defense mechanisms
12 . Hafta Personality Theory
12 . Hafta Kişilik Kuramı
13 . Hafta Kişilik Bozuklukları
13 . Hafta Personality Disorders
14 . Hafta Motives and Emotions
14 . Hafta Güdüler ve Duygular
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 0 40
Sınav 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
0 0
0 0
0 0
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 3 120
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. X
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities. X
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments. X
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. X
8 Have the skills to apply science and technology education in children X
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program. X
10 To have knowledge and skills about family education X
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field. X
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child. X
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights X
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children. X
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions. X