PSİKOLOJİYE GİRİŞ |
CGE109 |
1 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ALİ RUHAN ÇELİK |
Dersin Amacı |
Psikoloji biliminin tanımı ve içeriği, temel konuları ve kavramları ile alt dallarının tanıtılması, insan davranışının ele alınmasında bilimsel ve tarafsız bir tutum kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. |
|
|
|
1 |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilecek beceriye sahip olur |
|
|
|
2 |
Psikolojinin temel kavramlarını açıklar. |
Anlatım, Soru-cevap |
Sınav |
0 |
2 |
Explain the basic concepts of psychology. |
|
|
|
3 |
It offers a versatile perspective on human behavior. |
|
|
|
3 |
İnsan davranışına çok yönlü bakış açısı sunar. |
Problem Çözme, Örnek Olay |
Sözlü Değerlendirme |
2 |
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Psikolojinin tanımı, tarihsel geçmişi, kuramları, alanları, kullandığı araştırma yöntemleri, duyum, algı, öğrenme ve bellek gibi temel kavramları, kişilik bozuklukları, davranış bozuklukları ve normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları bulunmaktadır. |
Kaynaklar |
1- DSM V
2- ANORMAL PSİKOLOJİ, Nobel Yayıncılık
3- MEGEP MODÜLLERİ
4- Psikolojiye Giriş, Kemal Sayar, Mehmet Dinç
5- Psikolojiye Giriş, Clifford Morgan
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
0 . Hafta |
|
|
1 . Hafta |
Dersin Tanımı ve İçeriklerini Anlama |
|
1 . Hafta |
Understanding Course Description and Contents
|
|
2 . Hafta |
What is psychology? What are its Sub-Branches?
|
|
2 . Hafta |
Psikoloji nedir? Alt Dalları Nelerdir? |
|
3 . Hafta |
Psikolojide Kullanılan Araştırma Yöntemleri |
|
3 . Hafta |
Research Methods Used in Psychology |
|
4 . Hafta |
Brain |
|
4 . Hafta |
Beyin |
|
5 . Hafta |
Duyum ve Algı |
|
5 . Hafta |
Sensation and Perception |
|
6 . Hafta |
Learning Psychology
|
|
6 . Hafta |
Öğrenme Psikolojisi |
|
7 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
7 . Hafta |
An overview |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Bellek (Hafıza) |
|
9 . Hafta |
Memory (Memory)
|
|
10 . Hafta |
Motivation and Emotion |
|
10 . Hafta |
Motivasyon ve Duygu |
|
11 . Hafta |
Savunma mekanizmaları |
|
11 . Hafta |
Defense mechanisms |
|
12 . Hafta |
Personality Theory |
|
12 . Hafta |
Kişilik Kuramı |
|
13 . Hafta |
Kişilik Bozuklukları |
|
13 . Hafta |
Personality Disorders |
|
14 . Hafta |
Motives and Emotions |
|
14 . Hafta |
Güdüler ve Duygular |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
0 |
40 |
Sınav |
0 |
0 |
Sözlü Değerlendirme |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
|
0 |
3 |
120 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
X |
|
|
|
|
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. |
X |
|
|
|
|
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
X |
|
|
|
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
X |
|
|
|
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
X |
|
|
|
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
X |
|
|
|
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
X |
|
|
|
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
X |
|
|
|
|
|