Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME CGE115 1 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Araş.Gör. LERZAN YILMAZ
Dersin Amacı
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Kaynaklar
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Temel kavramlar
1 . Hafta Basic concepts
2 . Hafta Techniques used in assessment
2 . Hafta Değerlendirmede kullanılan teknikler
3 . Hafta Çocuklarla araştırma yapmak-1
3 . Hafta Doing research with children-1
4 . Hafta Doing research with children-2
4 . Hafta Çocuklarla araştırma yapmak-2
5 . Hafta Gözlem-1
5 . Hafta Observation-1
6 . Hafta Observation-2
6 . Hafta Gözlem-2
7 . Hafta Görüşme-1
7 . Hafta Interview-1
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Görüşme-2
9 . Hafta Interview-2
10 . Hafta Program evaluation-1
10 . Hafta Program değerlendirme-1
11 . Hafta Program değerlendirme-2
11 . Hafta Program evaluation-2
12 . Hafta Portfolio evaluation-1
12 . Hafta Portfolyo değerlendirmesi-1
13 . Hafta Portfolyo değerlendirmesi-2
13 . Hafta Portfolio evaluation-2
14 . Hafta Family participation in assessment-1
14 . Hafta Değerlendirmeye aile katılımı-1
15 . Hafta Değerlendirmeye aile katılımı-2
15 . Hafta Family participation in assessment-2
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
0 40
0 0
0 0
0 0
0 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
0 1 120
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. X
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities. X
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments. X
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. X
8 Have the skills to apply science and technology education in children X
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program. X
10 To have knowledge and skills about family education X
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field. X
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child. X
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights X
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children. X
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions. X