Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÇOCUK GELİŞİMİ-I CGE113 1 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK
Dersin Amacı Öğrencilerin; çocuk gelişiminin ilkelerini, gelişim dönemlerini, gelişime etki eden faktörleri, gelişim kuramlarını, gelişimin desteklenmesi ve değerlendirilmesi için gerekli yöntemleri öğrenebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1 Çocuk gelişimini betimleyebilir.
2 Çocuk gelişimine etki eden faktörleri açıklayabilir.
2
3
3 Motor, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, kişilik, cinsel ve ahlaki gelişim hakkında konuşabilir
4 Yaşlara göre çocukların gelişim özelliklerini söyleyebilir.
4
5
5 Gelişim kuramlarının çocuk gelişimi dönemleri hakkındaki görüşlerini tartışabilir.
6 Gelişimin değerlendirilmesi için kullanılan yöntemler hakkında konuşabilir.
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramlar, gelişimin temel ilkeleri, fiziksel gelişim, motor gelişim, bilişsel ve dil gelişimi, sosyal ve duygusal gelişim, kişilik gelişimi, cinsel gelişim, ahlak gelişimi.
Kaynaklar
1. Çocuk Gelişimi 1- Şafak Öztürk Aynalı/ 2017 2. Çocuk Gelişimi - Nobel Akademik Yayıncılık /John W. Santrock- 2021
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Giriş – Temel kavramlar
1 . Hafta Introduction – Basic concepts
2 . Hafta Basic principles of development and developmental periods
2 . Hafta Gelişimin temel ilkeleri ve gelişim dönemleri
3 . Hafta Fiziksel gelişim – Temel kavramlar
3 . Hafta Physical development – ​​Basic concepts
4 . Hafta Periods of physical development
4 . Hafta Fiziksel gelişim dönemleri
5 . Hafta Fiziksel gelişim dönemleri
5 . Hafta Periods of physical development
6 . Hafta Motor development – ​​Basic concepts
6 . Hafta Motor gelişim – Temel kavramlar
7 . Hafta Motor gelişim dönemleri
7 . Hafta Periods of motor development
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Bilişsel gelişim ve dil gelişimi – Temel kavramlar
9 . Hafta Cognitive development and language development – ​​Basic concepts
10 . Hafta Cognitive development and language development – ​​Theories
10 . Hafta Bilişsel gelişim ve dil gelişimi – Kuramlar
11 . Hafta Sosyal ve duygusal gelişim
11 . Hafta Social and emotional development
12 . Hafta Social and emotional development – ​​Theories
12 . Hafta Sosyal ve duygusal gelişim – Kuramlar
13 . Hafta Kişilik gelişimi
13 . Hafta Personality development
14 . Hafta Sexual development
14 . Hafta Cinsel gelişim
15 . Hafta Ahlak gelişimi
15 . Hafta Moral development
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
ara sınav 1 40
önem sonu sınavı 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 60
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 16 16
Final 1 24 24
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. X
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities. X
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments. X
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. X
8 Have the skills to apply science and technology education in children X
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program. X
10 To have knowledge and skills about family education X
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field. X
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child. X
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights X
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children. X
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions. X