Ömeroğlu, E.,Kandır,A., Turla, A (2003 ) GÜNLÜK PLANLAR İÇİN EĞİTİM DURUMU ÖRNEKLERİ, Morpa Kültür yayınları Ömeroğlu, E.,Kandır,A., Turla, A (2003 ) 36-72 AYLIK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İÇİN YILLIK PLAN ÖRNEKLERİ VE AİLE KATILIM ÇALIŞMALARI , Morpa Kültür yayınları Demirel,Ö.( 1999 ) PLANLAMADAN DEĞERLENDİRMEYE ÖĞRENME SANATI, Pegem Yayıncılık Demirel,Ö., Eralp A. ( ÖĞRETME TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Pegem Yayıncılık Broad,L.,Butterworth,N (1977 ) THE PLAYGROUP HANDBOOK, Sphere Books |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Yeni doğan bebek dönemi ve özellikleri, bu dönemde karşılaşılan hastalıklar. |
|
1 . Hafta |
Newborn baby period and its characteristics, diseases encountered in this period. |
|
2 . Hafta |
Newborn baby period and its characteristics, diseases encountered in this period. |
|
2 . Hafta |
Yeni doğan bebek dönemi ve özellikleri, bu dönemde karşılaşılan hastalıklar. |
|
3 . Hafta |
0-2 yaş çocuklarında ihtiyaçlar ve alışkanlıklar. |
|
3 . Hafta |
Needs and habits in 0-2 year old children. |
|
4 . Hafta |
Physical needs, nutrition, cleanliness, sleep, clothing, outdoor and body movements. |
|
4 . Hafta |
Fiziksel ihtiyaçlar,beslenme temizlik, uyku, giyim, açık hava ve beden hareketleri. |
|
5 . Hafta |
Çocuk hastanın özelliklerini tanımak. |
|
5 . Hafta |
To recognize the characteristics of the child patient. |
|
6 . Hafta |
Diseases seen in children aged 1-12 years.
|
|
6 . Hafta |
1-12 yaş çocuklarında görülen hastalıklar. |
|
7 . Hafta |
1-12 yaş çocuklarında görülen hastalıklar. |
|
7 . Hafta |
Diseases seen in children aged 1-12 years.
|
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Hastalıkların tanımı ve belirtileri; ateş, ağlama, kusma, ishal, öksürük, karın ağrısı, iştahsızlık, eklem ağrıları, baş ağrısı, huysuzluk, morarma. |
|
9 . Hafta |
Definition and symptoms of diseases; fever, crying, vomiting, diarrhea, cough, abdominal pain, loss of appetite, joint pain, headache, moodiness, bruising. |
|
10 . Hafta |
Diseases seen in children aged 0-2, their types, symptoms, care and prevention methods. Vaccines and serums |
|
10 . Hafta |
0-2 yaş çocuklarında görülen hastalıklar, çeşitleri belirtileri, bakım ve korunma yolları. Aşılar ve serumlar |
|
11 . Hafta |
Kalıtımla ilgili nedenler, çevre ile ilgili nedenler, mikrop ve parazitler, duygusal sebepler, düzensiz uyku, yorgunluk, beslenme ile ilgili nedenler. |
|
11 . Hafta |
Hereditary reasons, environmental reasons, microbes and parasites, emotional reasons, irregular sleep, fatigue, nutritional reasons. |
|
12 . Hafta |
Hereditary reasons, environmental reasons, microbes and parasites, emotional reasons, irregular sleep, fatigue, nutritional reasons. |
|
12 . Hafta |
Kalıtımla ilgili nedenler, çevre ile ilgili nedenler, mikrop ve parazitler, duygusal sebepler, düzensiz uyku, yorgunluk, beslenme ile ilgili nedenler. |
|
13 . Hafta |
0-2 yaş çocuklarında görülen hastalıklar, çeşitleri belirtileri, bakım ve korunma yolları. Aşılar ve serumlar |
|
13 . Hafta |
Diseases seen in children aged 0-2, their types, symptoms, care and prevention methods. Vaccines and serums |
|
14 . Hafta |
Such as accidents, fractures, burns, etc.
|
|
14 . Hafta |
Kazalar, kırıklar, yanıklar vb.gibi.. |
|
15 . Hafta |
0-2 yaş çocuklarında görülen hastalıklar, çeşitleri belirtileri, bakım ve korunma yolları. Aşılar ve serumlar. |
|
15 . Hafta |
Diseases seen in children aged 0-2, their types, symptoms, care and prevention methods. Vaccines and serums. |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
X |
|
|
|
|
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. |
X |
|
|
|
|
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
X |
|
|
|
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
X |
|
|
|
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
X |
|
|
|
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
X |
|
|
|
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
X |
|
|
|
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
X |
|
|
|
|
|