Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÇOCUK GELİŞİMİ II CGE120 2 3 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları) Öğr.Gör. YASEMİN KÜÇÜK
Dersin Amacı Öğrencilerin; çocuk gelişimi kuramlarını, çocuk gelişimindeki yaklaşımların önemini, çocuklara hizmet veren kurum ve kuruluşları, çoklu zeka kuramını, çocukların ve ailenin desteklenmesinin önemini ve dünyada çocuk eğitimi ile ilgili yaklaşımları öğrenmeleri ve betimlemeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Can describe the child's brain development.
1 Çocuğun beyin gelişimini betimleyebilir.
2 Çocuk gelişimine yaklaşımları açıklayabilir.
2 Explain the approaches to child development.
3 Can talk about child development around the world.
3 Dünyada çocuk gelişimi hakkında konuşabilir.
4 Çocuk gelişimcinin rolünden bahsedebilir.
4 The child can talk about the role of the developer.
5 The importance of supporting the family in child development can be discussed.
5 Ailenin çocuk gelişimi konusunda desteklenmesinin önemi tartışabilir.
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Çocuk gelişiminde yaklaşımlar, okul dışı öğrenme ortamları, beyin gelişimi, çocuk gelişimcinin çalışma alanları, çocuk gelişimi kuramları, çocuklara eğitim, bakım ve yardım veren kuruluşlar, çocuk ve ailenin desteklenmesi, dünyada çocuk eğitimi
Kaynaklar
1. Çocuk gelişimi - Prof. Dr. Neriman ARAL, Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL- Hedef CS Yayıncılık 2. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I (0-36 ay)- Ed: Prof. Dr. A. Köksal Akyol-Anı Yayıncılık 3. Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II (36-72 ay)- Ed: Prof. Dr. A. Köksal Akyol-Anı YayıncılıK 4. Louv, R. (2008). Doğadaki son çocuk (C. Temürcü, Çev.). Ankara: Tübitak Yayınları
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
0 . Hafta
1 . Hafta Beyin Gelişimi- Çoklu Zeka Kuramı
1 . Hafta Brain Development - Multiple Intelligence Theory
2 . Hafta Development Areas
2 . Hafta Gelişim Alanları
3 . Hafta Çocuk Ve Aile
3 . Hafta Child and Family
4 . Hafta Theories of Child Development - I
4 . Hafta Çocuk Gelişimine Kuramlar - I
5 . Hafta Çocuk Gelişimine Kuramlar - II
5 . Hafta Theories of Child Development - II
6 . Hafta • Out of School Learning Environments-I
6 . Hafta Okul Dışı Öğrenme Ortamları-I
7 . Hafta • Okul Dışı Öğrenme Ortamları-II
7 . Hafta • Out of School Learning Environments-II
8 . Hafta Midterm
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta • Çocuk Gelişiminde Yaklaşımlar-I
9 . Hafta • Approaches in Child Development-I
10 . Hafta • Approaches in Child Development-II
10 . Hafta • Çocuk Gelişiminde Yaklaşımlar-II
11 . Hafta Dünyada Çocuk Eğitimi
11 . Hafta Child Education in the World
12 . Hafta Child Education in the Turkey
12 . Hafta Türkiye’de Çocuk Eğitimi
13 . Hafta Çocuklara Eğitim, Bakım Ve Yardım Veren Kuruluşlar-I
13 . Hafta Organizations that Provide Education, Care and Aid to Children-I
14 . Hafta Organizations that Provide Education, Care and Aid to Children-II
14 . Hafta Çocuklara Eğitim, Bakım Ve Yardım Veren Kuruluşlar-II
15 . Hafta Çocuk Gelişimcinin Rolü Ve Sorumlulukları İle Çalışma Alanları
15 . Hafta Role and Responsibilities of Child Development and Working Areas
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
SMS-1181 0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 10 2 20
SMS-1181 16 3 48
SMS-1181 1 16 16
SMS-1181 1 24 24
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 108
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. X
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities. X
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments. X
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. X
8 Have the skills to apply science and technology education in children X
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program. X
10 To have knowledge and skills about family education X
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field. X
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child. X
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights X
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children. X
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions. X