Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ERKEN ÇOCUKLUKTA CİNSEL EĞİTİM CGE218 2 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin cinsel eğitim konusunda bilinçlendirilmeleri ve meslek yaşamlarında cinsel eğitimi verecek düzeyde yetişmelerini sağlamaktır.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Cinsel gelişimi ve aşamaları, cinsel eğitim ve aşamaları, cinsel istismar, çocuklarda mastürbasyon, tacizden korunma eğitimi, Çocukların sorduğu sorular, çocukların sorduğu sorulara verilecek cevaplar, cinsel eğitim konusunda anne babalara düşen görevler, cinsel gelişimle ilişkili oyunlar, medya ve cinsellik, cinsel eğitimde öğretmenlere düşen görevler.
Kaynaklar
Dünya Sağlık Örgütü, Cinsel Sağlık Eğitimi Kitapçığı Dünya Cinsel Haklar Bildirgesi. Ben Nereden Geldim? (Çev. Emel Aksoy), Sistem yayınları, İstanbul, 1999 Tuzcuoğlu, Necla. Tuzcuoğlu, Semai. Çocuğun Cinsel Eğitimi ”Anne Ben Nasıl Doğdum”, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2003
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Tanışma-Çocuk gelişim alanları ve cinsel gelişime giriş
1 . Hafta Meet-Child development areas and introduction to sexual development
2 . Hafta Basic concepts of sexual development
2 . Hafta Cinsel gelişim ile ilgili temel kavramlar
3 . Hafta Cinsel gelişim aşamaları ve cinsel gelişim ile ilgili kuramlar
3 . Hafta Sexual developmental stages and theories about sexual development
4 . Hafta Sexual development theories
4 . Hafta Cinsel gelişim kuramları
5 . Hafta Cinsel gelişimi etkileyen etmenler
5 . Hafta Factors affecting sexual development
6 . Hafta Reproductive system
6 . Hafta Üreme sistemi
7 . Hafta Dünya cinsel haklar bildirgesi
7 . Hafta World declaration of sexual rights
8 . Hafta MIDTERM
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Yaş dönemlerine göre çocuğun cinsel gelişimi ve cinsel eğitimi
9 . Hafta Child's sexual development and sexual education according to age periods
10 . Hafta The role of the family and family attitudes in sexual health education
10 . Hafta Cinsel sağlık eğitiminde ailenin rolü ve aile tutumları
11 . Hafta Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumları
11 . Hafta Masturbation in preschool children and necessary family and teacher attitudes towards this behavior
12 . Hafta Questions asked by children about sexuality and approaches to responding
12 . Hafta Çocukların cinsellikle ilgili sorduğu sorular ve cevap verme yaklaşımları
13 . Hafta Çocuğun cinsel eğitiminde kullanılacak materyaller
13 . Hafta Materials to be used in the sexual education of the child
14 . Hafta Factors affecting sexual education and sexual development in preschool children who need special education
14 . Hafta Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitim ve cinsel gelişimi etkileyen etmenler
15 . Hafta Genel Tekrar
15 . Hafta An overview
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 1 9 20
SMS-1181 1 12 12
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 18 1 18
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Toplam İş Yükü 114
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education. X
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities. X
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments. X
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. X
8 Have the skills to apply science and technology education in children X
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program. X
10 To have knowledge and skills about family education X
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field. X
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child. X
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights X
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children. X
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions. X