ERKEN ÇOCUKLUKTA CİNSEL EĞİTİM |
CGE218 |
2 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin cinsel eğitim konusunda bilinçlendirilmeleri ve meslek yaşamlarında cinsel eğitimi verecek düzeyde yetişmelerini sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Cinsel gelişimi ve aşamaları, cinsel eğitim ve aşamaları, cinsel istismar, çocuklarda mastürbasyon, tacizden korunma eğitimi, Çocukların sorduğu sorular, çocukların sorduğu sorulara verilecek cevaplar, cinsel eğitim konusunda anne babalara düşen görevler, cinsel gelişimle ilişkili oyunlar, medya ve cinsellik, cinsel eğitimde öğretmenlere düşen görevler. |
Kaynaklar |
Dünya Sağlık Örgütü, Cinsel Sağlık Eğitimi Kitapçığı Dünya Cinsel Haklar Bildirgesi. Ben Nereden Geldim? (Çev. Emel Aksoy), Sistem yayınları, İstanbul, 1999 Tuzcuoğlu, Necla. Tuzcuoğlu, Semai. Çocuğun Cinsel Eğitimi ”Anne Ben Nasıl Doğdum”, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2003 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Tanışma-Çocuk gelişim alanları ve cinsel gelişime giriş |
|
1 . Hafta |
Meet-Child development areas and introduction to sexual development |
|
2 . Hafta |
Basic concepts of sexual development
|
|
2 . Hafta |
Cinsel gelişim ile ilgili temel kavramlar |
|
3 . Hafta |
Cinsel gelişim aşamaları ve cinsel gelişim ile ilgili kuramlar |
|
3 . Hafta |
Sexual developmental stages and theories about sexual development |
|
4 . Hafta |
Sexual development theories |
|
4 . Hafta |
Cinsel gelişim kuramları |
|
5 . Hafta |
Cinsel gelişimi etkileyen etmenler |
|
5 . Hafta |
Factors affecting sexual development |
|
6 . Hafta |
Reproductive system |
|
6 . Hafta |
Üreme sistemi |
|
7 . Hafta |
Dünya cinsel haklar bildirgesi |
|
7 . Hafta |
World declaration of sexual rights |
|
8 . Hafta |
MIDTERM |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Yaş dönemlerine göre çocuğun cinsel gelişimi ve cinsel eğitimi |
|
9 . Hafta |
Child's sexual development and sexual education according to age periods |
|
10 . Hafta |
The role of the family and family attitudes in sexual health education |
|
10 . Hafta |
Cinsel sağlık eğitiminde ailenin rolü ve aile tutumları |
|
11 . Hafta |
Okul öncesi dönem çocuğunda mastürbasyon ve bu davranışa yönelik gerekli aile ve öğretmen tutumları |
|
11 . Hafta |
Masturbation in preschool children and necessary family and teacher attitudes towards this behavior |
|
12 . Hafta |
Questions asked by children about sexuality and approaches to responding |
|
12 . Hafta |
Çocukların cinsellikle ilgili sorduğu sorular ve cevap verme yaklaşımları |
|
13 . Hafta |
Çocuğun cinsel eğitiminde kullanılacak materyaller |
|
13 . Hafta |
Materials to be used in the sexual education of the child
|
|
14 . Hafta |
Factors affecting sexual education and sexual development in preschool children who need special education |
|
14 . Hafta |
Özel eğitim gerektiren okul öncesi dönem çocuklarında cinsel eğitim ve cinsel gelişimi etkileyen etmenler |
|
15 . Hafta |
Genel Tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
1 |
9 |
20 |
SMS-1181 |
1 |
12 |
12 |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
18 |
1 |
18 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
114 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
X |
|
|
|
|
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. |
X |
|
|
|
|
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
X |
|
|
|
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
X |
|
|
|
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
X |
|
|
|
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
X |
|
|
|
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
X |
|
|
|
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
X |
|
|
|
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
X |
|
|
|
|
|