ÇOCUK VE DRAMA |
CGE211 |
3 |
2 |
0 |
4,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Ön Lisans |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Yaratıcı drama etkinliklerini uygulayabilecek becerileri kazandırmak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Drama eğitimi ile ilgili mesleğe yönelik temel kavram ve ilkeleri kavrayabilir. |
|
|
|
2 |
Çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun drama etkinlikleri uyarlayabilir. |
|
|
|
3 |
Drama etkinlikleri aktarımında Türkçe'yi doğru ve güzel kullanılmasına özen gösterebilir. |
|
|
|
4 |
Çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun drama etkinlikleri hazırlayabilir. |
|
|
|
5 |
Dramanın her aşamasında çocukla etkili iletişim kurabilir. |
|
|
|
6 |
Drama etkinliği planı hazırlayabilir ve uygulayabilir. |
|
|
|
7 |
Drama etkinliği planı içinde yer alabilecek araç-gereç, materyal ve dokümanları etkili bir şekilde kullanabilir. |
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Drama ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olunur. Gelişim özelliklerine uygun olarak drama etkinlikleri planlama ve uygulama becerilerine katkı sağlar. Oyunun çocuğun yaşamındaki yerini, oyun dönemlerini ve oyundan dramaya geçişin nasıl olduğunu bilir.Yaratıcı dramanın eğitim programlarındaki yerini ve okul öncesi dönemde yaratıcı dramanın gelişim alanları ile ilişkisini, yaratıcı çocuğun özellikleri ve dramanın yaratıcılığın gelişimine katkısı, sanat ve drama ilişkisini bilir. Yaratıcı drama etkinliklerinde öğretmenin rolünü ve yaratıcı dramada eğitim ortamının nasıl hazırlanacağını ve dramada kullanılan materyallerin neler olduğunu bilir. Yaratıcı drama etkinlikleri ve hareket çalışmaları (pandomim, rol oynama ve doğaçlama, hikayelerden oyunlar oluşturma ve rahatlama çalışmaları)nı en iyi şekilde bilir ve uygular. Drama çalışmalarının nasıl değerlendirileceğini bilir. Özel gereksinimi olan çocuklarla drama çalışmalarının nasıl yapılacağını bilir. |
Kaynaklar |
Adıgüzel, Ö. (2011). Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Yayınları. F., ve Turla, (2003). Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya, Kök Yayıncılık. Erdoğan, T. (2015) Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya Drama, Eğiten Kitap |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Yaratıcı dramanın tanımı ve temel özellikleri, çocuk için önemi |
|
2 . Hafta |
Yaratıcı dramanın tarihçesi |
|
3 . Hafta |
Yaratıcı Dramanın temel kavramları (Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, Çatışma Anı) Yaratıcı Drama-Dramatizasyon Karşılaştırılması, Yaratıcı drama-Tiyatro Karşılaştırılması |
|
4 . Hafta |
Yaratıcı dramanın bileşenleri (Mekan, Konu, Grup, Lider, Teknik) |
|
5 . Hafta |
Yaratıcı Drama Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme) |
|
6 . Hafta |
Yaratıcı Drama Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme) |
|
7 . Hafta |
Yaratıcı Drama Teknikleri |
|
8 . Hafta |
ARA SINAV |
|
9 . Hafta |
Yaratıcı Drama Teknikleri |
|
10 . Hafta |
Drama Etkinliği planı hazırlanması |
|
11 . Hafta |
Drama Etkinliği planı hazırlanması |
|
12 . Hafta |
Drama etkinliği uygulanması |
|
13 . Hafta |
Drama etkinliği uygulanması |
|
14 . Hafta |
Okul öncesinde drama etkinliği planı hazırlanması |
|
15 . Hafta |
Okul öncesinde drama etkinliği planı hazırlanması |
|
16 . Hafta |
DÖNEM SONU SINAVI |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
40 |
SMS-1181 |
1 |
60 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
SMS-1181 |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
16 |
2 |
32 |
SMS-1181 |
18 |
1 |
18 |
SMS-1181 |
14 |
1 |
14 |
SMS-1181 |
24 |
1 |
24 |
Toplam İş Yükü |
120 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
|
4 |
Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
|
6 |
Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
|
7 |
In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. |
8 |
Have the skills to apply science and technology education in children
|
9 |
Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
|
10 |
To have knowledge and skills about family education
|
12 |
It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values in its field.
|
3 |
Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
|
5 |
Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
|
2 |
Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
|
11 |
Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.
|
|