Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
ÇOCUK VE DRAMA CGE211 3 2 0 4,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Ön Lisans
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı

Yaratıcı drama etkinliklerini uygulayabilecek becerileri kazandırmak.

Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Drama eğitimi ile ilgili mesleğe yönelik temel kavram ve ilkeleri kavrayabilir.
2 Çocukların eğitim ve yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilecek uygun drama etkinlikleri uyarlayabilir.
3 Drama etkinlikleri aktarımında Türkçe'yi doğru ve güzel kullanılmasına özen gösterebilir.
4 Çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun drama etkinlikleri hazırlayabilir.
5 Dramanın her aşamasında çocukla etkili iletişim kurabilir.
6 Drama etkinliği planı hazırlayabilir ve uygulayabilir.
7 Drama etkinliği planı içinde yer alabilecek araç-gereç, materyal ve dokümanları etkili bir şekilde kullanabilir.
Dersin İçeriği

Drama ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olunur. Gelişim özelliklerine uygun olarak drama etkinlikleri planlama ve uygulama becerilerine katkı sağlar. Oyunun çocuğun yaşamındaki yerini, oyun dönemlerini ve oyundan dramaya geçişin nasıl olduğunu bilir.Yaratıcı dramanın eğitim programlarındaki yerini ve okul öncesi dönemde yaratıcı dramanın gelişim alanları ile ilişkisini, yaratıcı çocuğun özellikleri ve dramanın yaratıcılığın gelişimine katkısı, sanat ve drama ilişkisini bilir. Yaratıcı drama etkinliklerinde öğretmenin rolünü ve yaratıcı dramada eğitim ortamının nasıl hazırlanacağını ve dramada kullanılan materyallerin neler olduğunu bilir. Yaratıcı drama etkinlikleri ve hareket çalışmaları (pandomim, rol oynama ve doğaçlama, hikayelerden oyunlar oluşturma ve rahatlama çalışmaları)nı en iyi şekilde bilir ve uygular. Drama çalışmalarının nasıl değerlendirileceğini bilir. Özel gereksinimi olan çocuklarla drama çalışmalarının nasıl yapılacağını bilir.

Kaynaklar

Adıgüzel, Ö. (2011). Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Yayınları.
F., ve Turla, (2003). Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya, Kök Yayıncılık.
Erdoğan, T. (2015) Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya Drama, Eğiten Kitap

Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Yaratıcı dramanın tanımı ve temel özellikleri, çocuk için önemi
2 . Hafta Yaratıcı dramanın tarihçesi
3 . Hafta Yaratıcı Dramanın temel kavramları (Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, Çatışma Anı) Yaratıcı Drama-Dramatizasyon Karşılaştırılması, Yaratıcı drama-Tiyatro Karşılaştırılması
4 . Hafta Yaratıcı dramanın bileşenleri (Mekan, Konu, Grup, Lider, Teknik)
5 . Hafta Yaratıcı Drama Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme)
6 . Hafta Yaratıcı Drama Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme)
7 . Hafta Yaratıcı Drama Teknikleri
8 . Hafta ARA SINAV
9 . Hafta Yaratıcı Drama Teknikleri
10 . Hafta Drama Etkinliği planı hazırlanması
11 . Hafta Drama Etkinliği planı hazırlanması
12 . Hafta Drama etkinliği uygulanması
13 . Hafta Drama etkinliği uygulanması
14 . Hafta Okul öncesinde drama etkinliği planı hazırlanması
15 . Hafta Okul öncesinde drama etkinliği planı hazırlanması
16 . Hafta DÖNEM SONU SINAVI
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
SMS-1181 1 40
SMS-1181 1 60
SMS-1181 0 0
SMS-1181 0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 16 2 32
SMS-1181 18 1 18
SMS-1181 14 1 14
SMS-1181 24 1 24
Toplam İş Yükü 120
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 Have the skills to fulfill the professional requirements of the profession in the field of child development and education.
4 Have the ability to plan and implement drama, play, music and animation activities.
6 Prepares educational materials supporting the developmental areas (physical, cognitive, language, social-emotional, sensory development areas) of children in pre-school education institutions and special education institutions and organizes educational environments.
7 In the field of child development, she has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
8 Have the skills to apply science and technology education in children
9 Have the skills to plan and implement in the daily education flow in the Pre-School Education program.
10 To have knowledge and skills about family education
12 It acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values ​​in its field.
3 Recognizes the relationship between society, family and child and has the ability to communicate effectively with the child.
5 Knowledge and ability to ensure the rights and protection of the child's rights
2 Applies appropriate teaching strategies, methods, activities and techniques, taking into account the developmental characteristics and individual differences of children.
11 Develops the ability to explore research methods, explore and produce alternative solutions.