BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİM ETİĞİ |
İSG501 |
1 |
3 |
0 |
6,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezsiz |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi GÜL ÇİÇEK ZENGİN BİNTAŞ |
Dersin Amacı |
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilimsel etik ışığında detaylı şekilde açıklamak, bilimsel araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, hipotez kurma, , ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme / yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş, Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler, Etik Dışı Davranışlar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Bilimsel Araştırmada Planlanma Araştırma Problemleri, Hipotezler, Bilimsel Bilgiye Erişim: literatür tarama, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri ,Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu - Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama , Nitel ve Nicel araştırmalar |
Kaynaklar |
1-Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma etiği (Prf Dr Dursun Kırbaş)
2-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Cevdet Emin Ekinci)
3-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Çakmak)
4-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Prof Dr Durmuş İkiz) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to Scientific Research Methods |
|
2 . Hafta |
Basic Ethical Principles in Scientific Research |
|
2 . Hafta |
Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler |
|
3 . Hafta |
Hipotez, evren örneklem ve bilimsel paradigma kavramları |
|
3 . Hafta |
Concepts of hypothesis, universe sample and scientific paradigm |
|
4 . Hafta |
Data collection and measurement methods |
|
4 . Hafta |
Veri toplama ve Ölçme yöntemleri |
|
5 . Hafta |
Geçerlilik güvenilirlik kavramları |
|
5 . Hafta |
Validity and reliability concepts |
|
6 . Hafta |
Quantitative studies |
|
6 . Hafta |
Nicel araştırmalar |
|
7 . Hafta |
Nitel araştırmalar |
|
7 . Hafta |
Qualitative research |
|
8 . Hafta |
Midterm |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Bilimsel araştırma basamakları |
|
9 . Hafta |
Scientific research steps |
|
10 . Hafta |
Access to Scientific Information Literature search |
|
10 . Hafta |
Bilimsel Bilgiye erişim Literatür tarama |
|
11 . Hafta |
Tez yazım basamakları |
|
11 . Hafta |
Tez yazım basamakları |
|
12 . Hafta |
Preparing a research project |
|
12 . Hafta |
Araştırma projesi hazırlama |
|
13 . Hafta |
Veri değerlendirmede temel istatistik uygulamaları |
|
13 . Hafta |
Basic statistical applications in data evaluation |
|
14 . Hafta |
Unethical behaviors and ethical violations in the publication process |
|
14 . Hafta |
Yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri |
|
15 . Hafta |
Genel tekrar |
|
15 . Hafta |
An overview |
|
16 . Hafta |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
SMS-1181 |
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
0 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
SMS-1181 |
16 |
1 |
16 |
SMS-1181 |
16 |
3 |
48 |
SMS-1181 |
1 |
42 |
42 |
SMS-1181 |
1 |
42 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
148 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
X |
|
|
|
|
2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results.
|
X |
|
|
|
|
3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions.
|
X |
|
|
|
|
11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities.
|
X |
|
|
|
|
|