AĞ GÜVENLİK TESTLERİ VE DENETLEMELERİ |
BSM505 |
0 |
3 |
0 |
7,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET KARA |
Dersin Amacı |
Dersin amacı bilgi sistem güvenliğinin tüm kavramlarının bütüncül bir bakış açısı ele alınıp ağ güvenlik test ve denetiminin öğretilmesidir. Bu kapsamda bilgi güvenliği temelleri, OSI referans modeli ve ağ güvenliği, ağ atakları ve ağ güvenlik test araçları, ağın kötüye kullanılması, risk analiz, sızma testi, güvenlik denetimi, güvenlik standart ve anaçatıları ve test raporu hazırlanması konuları ele alınacaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
They are knowledgeable about the fundamental concepts of information system security. |
|
|
|
1 |
Bilgi sistem güvenliği temel konularını bilir |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
OSI Referans ve TCP/IP modelinin katmanlarını ve protokollerini bilir. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
They are familiar with the layers and protocols of the OSI Reference and TCP/IP models. |
|
|
|
3 |
They are aware of and proficient in utilizing information security testing and auditing tools. |
|
|
|
3 |
Bilgi güvenliği test ve denetim araçlarını bilir ve kullanabilir |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
Bilgi güvenliği standrat ve anaçatılarını bilir |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
They possess an understanding of information security standards and frameworks. |
|
|
|
5 |
They can conduct security risk analysis for a network or system. |
|
|
|
5 |
Bir ağın veya sistemin güvenlik risk analizini yapabilir |
Anlatım |
Sınav |
1 |
6 |
Test veya denetimi yaptığı ağın güvenlik raporunu hazırlayabilir. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
6 |
They can prepare security reports for the network they have tested or audited. |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Haberleşme temelleri, OSI referans modeli, TCP/IP protokolleri, LAN, WAN, Ağ cihazları, Ağ Paket Analizi, Intarnet, IPv4, Altağ Hesaplama , IPv6, Kablosuz ağlar, Mobil Bilişim, Bulut bilişim. |
Kaynaklar |
1. Messier, R. (2022). CEH v11: Certified Ethical Hacker Version 11 Practice Tests, 2nd Edition. SYBEX. ISBN-13: 978-1119824510.
2. Kitaplarından seçilen bölümler yanında verilecek notlardan ve makalelerden işlenecektir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilgi güvenliği temleri |
|
1 . Hafta |
Information security fundamentals |
|
2 . Hafta |
Trends in information security and cyber attacks |
|
2 . Hafta |
Bilgi güvenliğinde eğilimler ve siber atakları |
|
3 . Hafta |
OSI Referans Modeli ve Ağ Güvenliği I |
|
3 . Hafta |
OSI Reference Model and Network Security I |
|
4 . Hafta |
OSI Reference Model and Network Security II |
|
4 . Hafta |
OSI Referans Modeli ve Ağ Güvenliği II |
|
5 . Hafta |
Kriptoloji |
|
5 . Hafta |
Cryptography |
|
6 . Hafta |
Secure network architecture and network components |
|
6 . Hafta |
Güvenli ağ mimarisi ve ağ elemanları |
|
7 . Hafta |
Güvenlik test araçları |
|
7 . Hafta |
Security testing tools |
|
8 . Hafta |
Security testing tools |
|
8 . Hafta |
Güvenlik test araçları |
|
9 . Hafta |
Ara Sınav |
|
9 . Hafta |
Midterm Exam |
|
10 . Hafta |
Risk analysis |
|
10 . Hafta |
Risk analizi |
|
11 . Hafta |
Güvenlik Standart ve modelleri |
|
11 . Hafta |
Security standards and models |
|
12 . Hafta |
Security testing methods |
|
12 . Hafta |
Güvenlik test yöntemleri |
|
13 . Hafta |
Güvenlik açıklık veritabanları |
|
13 . Hafta |
Security vulnerability databases |
|
14 . Hafta |
Creating security audit checklists |
|
14 . Hafta |
Güvenlik denetim listesi oluşturma |
|
15 . Hafta |
Güvenlik raporu hazırlama ve sunma |
|
15 . Hafta |
Preparing and presenting security reports |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl içi Çalışmaları |
1 |
25 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
25 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
25 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Calışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem sonu sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
4 |
10 |
40 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
4 |
28 |
|
7 |
4 |
28 |
|
14 |
4 |
56 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
198 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
|
|
|
|
X |
2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results.
|
X |
|
|
|
|
3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions.
|
X |
|
|
|
|
11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities.
|
X |
|
|
|
|
|