Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
KRİPTOLOJİYE GİRİŞ BSM508 0 3 0 7,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Yüksek Lisans - Tezli
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Bu ders başlangıç düzeyinde bilgi güvenliği kavramlarını, şifreleme algoritmalarını ve sistemlerini içermekle birlikte, bilgi sistemlerde güvenliğin sağlanması için gerekli kritografik algoritma, sistemlerin öğretilmesidir.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 They are familiar with the fundamental topics of information system security.
1 Bilgi sistem güvenliği temel konularını bilir Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1
2 Temel kritografik kavramları bilir Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1
2 They understand the basic cryptographic concepts.
3 They know symmetric and asymmetric encryption mechanisms and can use them appropriately in information systems.
3 Simetrik ve asimetrik şifreleme mekanizmalarını bilir ve bilgi sistemlerde uygun şekilde kullanabilir. Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1
4 Anahtar değişim mekanizmalarını bilir Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1
4 They are knowledgeable about key exchange mechanisms.
5 They are familiar with Public Key Infrastructure (PKI) infrastructure.
5 PKI altyapısnı bilir Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1
6 Kritografik atakları bilir Anlatım Sınav, Performans Ödevi 1
6 They are aware of cryptographic attacks.
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Kriptografi ve ağ güvenliği ile ilgili literatür ve terminolojinin tanıtılması; öğrencilerin temel şifreleme algoritmaları, sistemleri, çalışma prensipleri, simetrik ve asimetrik şifreleme algoritmaları, anahtar değişim mekanizmaları, dijital sertifikalar, kriptografik ataklar.
Kaynaklar
1. Stinson, D. R. (2005). Cryptography: theory and practice. Chapman and Hall/CRC. 2. Ders notları.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Bilgi güvenliği temlleri
1 . Hafta Information security fundamentals
2 . Hafta History and basic concepts of cryptography
2 . Hafta Kriptolojinin tarihçesi ve temel kavramları
3 . Hafta Simetrik şiferleme ve algoritmlar
3 . Hafta Symmetric encryption and algorithms
4 . Hafta Symmetric encryption and algorithms - Part II
4 . Hafta Simetrik şiferleme ve algoritmlar-II
5 . Hafta Asimetrik şifreleme ve algoritmalar
5 . Hafta Asymmetric encryption and algorithms
6 . Hafta Asymmetric encryption and algorithms - Part II
6 . Hafta Asimetrik şifreleme ve algoritmalar-II
7 . Hafta Uygulama
7 . Hafta Application
8 . Hafta Midterm Exam
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Anahtar değişim mekanizmaları
9 . Hafta Key exchange mechanisms
10 . Hafta Network communication protocols
10 . Hafta Ağ iletişim protokolleri
11 . Hafta SSL/TLS güvenlik protokolleri
11 . Hafta SSL/TLS security protocols
12 . Hafta Public Key Infrastructure (PKI) infrastructure
12 . Hafta PKI Altyapısı
13 . Hafta Sayısal imza
13 . Hafta Digital signatures
14 . Hafta Application
14 . Hafta Uygulama
15 . Hafta Kriptografik ataklar
15 . Hafta Cryptographic attacks
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Yarıyıl İçi Çalışmaları 1 25
Ara Sınav 0 0
Final Sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
1 50
0 0
0 0
0 0
4 25
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 25
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
4 6 24
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
7 4 28
7 4 28
14 5 70
0 0 0
Toplam İş Yükü 196
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. X
2 Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results. X
3 By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results. X
4 Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines. X
5 Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions. X
6 Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility. X
7 Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them. X
8 Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology. X
9 Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies. X
10 Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions. X
11 It observes social, scientific and ethical values ​​in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities. X