BİLGİSAYAR AĞLARI |
BSM512 |
0 |
3 |
0 |
7,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET KARA |
Dersin Amacı |
Dersin amacı haberleşme temelleri, OSI referans modeli, TCP/IP protokolleri, LAN, WAN, Ağ cihazları, Ağ Paket Analizi, Intarnet, IPv4, Altağ Hesaplama , IPv6, Kablosuz ağlar konuları anlatılarak öğrencilerin bilgi sahibi olmalalarıın sağlamaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
They can provide information about computer communication and the evolution of the Internet. |
|
|
|
1 |
Bilgisayar haberleşme ve İnternetin gelişimi konularında bilgi verebilir |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
OSI Referans ve TCP/IP modelinin katmanlarını ve protokollerini bilir. Bir ağ tasarlar |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
They understand the layers and protocols of the OSI Reference and TCP/IP models. They can design a network. |
|
|
|
3 |
They are knowledgeable about LAN, WAN, Intranet, Wi-Fi, mobile system topologies, and devices. |
|
|
|
3 |
LAN, WAN ,Intranet, Wi-Fi, mobil sistem toploji ve cihazları hakkında bilgi sahibi olur. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
IPv4 ve IPv6 adres yapılarını ve özelliklerini bilir. IPv4 ağ adresleriyle bir ağ tasarlar ve IP adreslerini yönetir. Ağ protokollerini analiz eder. Ağ topolojisi oluşturup cihaz konfigürasyonu yapabilir. |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
They understand the address structures and features of IPv4 and IPv6. They can design a network using IPv4 addresses and manage IP addresses. They analyze network protocols. They can create network topologies and configure devices. |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Haberleşme temelleri, OSI referans modeli, TCP/IP protokolleri, LAN, WAN, Ağ cihazları, Ağ Paket Analizi, Intarnet, IPv4, Altağ Hesaplama , IPv6, Kablosuz ağlar, Mobil Bilişim, Bulut bilişim. |
Kaynaklar |
1. Tanenbaum, A. S., & Wetherall, D. J. (2010). Computer networks fifth edition. Pearson.
2. Kitaplarından seçilen bölümler yanında verilecek notlardan ve makalelerden işlenecektir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Bilgisayar Haberleşmesinin Temelleri |
|
1 . Hafta |
Fundamentals of Computer Communication |
|
2 . Hafta |
Evolution of the Internet |
|
2 . Hafta |
İnternetin Gelişimi |
|
3 . Hafta |
Devre ve Paket Anahtarlamalı Ağlar |
|
3 . Hafta |
Circuit-Switched and Packet-Switched Networks |
|
4 . Hafta |
OSI Reference Model |
|
4 . Hafta |
OSI Referans Modeli |
|
5 . Hafta |
Fiziksel Katman, Veri Bağlama Katmanı |
|
5 . Hafta |
Physical Layer, Data Link Layer |
|
6 . Hafta |
Network Layer |
|
6 . Hafta |
Ağ Katmanı |
|
7 . Hafta |
Transport Katmanı |
|
7 . Hafta |
Transport Layer |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Oturum, Sunu ve Uygulama Katmanları |
|
9 . Hafta |
Session, Presentation, and Application Layers |
|
10 . Hafta |
TCP/IP Model and IPv4 Addressing |
|
10 . Hafta |
TCP/IP Modeli ve IPv4 Adresleme |
|
11 . Hafta |
Ağ protokol analizi |
|
11 . Hafta |
Network Protocol Analysis |
|
12 . Hafta |
IPv6 Protocol and Address Structure |
|
12 . Hafta |
IPv6 Protokolü ve Adres Yapısı |
|
13 . Hafta |
LAN, WAN Topolojileri ve Cihazları |
|
13 . Hafta |
LAN, WAN Topologies, and Devices |
|
14 . Hafta |
Creating Network Topologies and Device Configuration |
|
14 . Hafta |
Ağ topolojisi oluşturma ve cihza konfigürasyonu |
|
15 . Hafta |
Kablosuz ve Mobil Ağlar |
|
15 . Hafta |
Wireless and Mobile Networks |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
1 |
25 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
4 |
25 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
25 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
4 |
10 |
40 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
4 |
28 |
|
7 |
4 |
28 |
|
14 |
4 |
56 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
198 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
|
|
|
X |
|
2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results.
|
X |
|
|
|
|
3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions.
|
X |
|
|
|
|
11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities.
|
X |
|
|
|
|
|