Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
YAZILIM TEST VE KALİTE DEĞERLENDİRME BSM514 0 3 0 7,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Yüksek Lisans - Tezli
Dersin sorumlusu(ları)
Dersin Amacı Yazılım kalitesi, kalitenin sağlanması, yazılım test etme, yazılım ölçümü ve ölçütleri ve Yazılım Geçerleme&Doğrulama Tekniklerinin öğretilmesi
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Students are familiar with quality management processes and software quality standards.
1 Öğrenci kalite yönetim süreçlerini ve yazılım kalite standartlarını bilir. Anlatım Sınav, Kısa Sınav 1, 3
2 Öğrenciler yazılım doğrulama ve geçerleme arasındaki farkı bilir. Anlatım Sınav, Kısa Sınav 1, 3
2 Students understand the difference between software verification and validation.
3 Students have the ability to apply system testing and unit-component testing.
3 Öğrenciler sistem testi ve birim – bileşen testini uygulama becerisine sahip olur. Anlatım Sınav, Kısa Sınav 1, 3
4 Öğrenciler yazılım test ortamını hazırlamayı bilir. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 2, 3, 4, 5, 7
4 Students know how to prepare a software testing environment.
5 Students have the skill to create sets of system test cases.
5 Öğrenciler sistem testi kümeleri oluşturma becerisine sahip olur. Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav, Performans Ödevi 2, 3, 4, 5, 7
6 Anlatım, Gösterip Yaptırma Sınav 2, 3, 4, 5, 7
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Yazılım Ürün ve Süreç Kalitesi / Kalitenin Sağlanması / Kalite Mühendisliği / Yazılım Ölçümü ve Ölçütleri – Yazılım Standartları / Yazılım Geçerleme&Doğrulama / Yazılım Test Aktivite ve Teknikleri / Sistem Testi – Kullanım Testi / Test tasarımı /Hata önleme / Yazılım İnceleme/ Yazılım Güvenirliği
Kaynaklar
1. Tian, J. (2005). Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement. John Wiley & Sons. 2. Godbole, SN. S. Software quality assurance: principles and practice. Pearson. 3. Lewis, W. E., & Veerapillai, G. (2004). Software testing and continuous quality improvement. Auerbach publications. 4. Galin, D. (2004). Software quality assurance: from theory to implementation. Pearson education.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Yazılım Kalitesi ve kalite faktörleri (ISO 9126 and Mc Call)
1 . Hafta Software Quality and Quality Factors (ISO 9126 and McCall)
2 . Hafta Software Process Models and Quality Approach
2 . Hafta Yazılım Süreç Modelleri ve Kalite yaklaşımı
3 . Hafta Yazılım Sürecinde Kalite sağlama Aktiviteleri
3 . Hafta Quality Assurance Activities in Software Process
4 . Hafta Software Process Improvement, Software Standards
4 . Hafta Yazılım Süreç İyileştirme, Yazılım Standartları
5 . Hafta Kalite Mühendisliği, Yazılım Ölçümü ve Ölçütleri
5 . Hafta Quality Engineering, Software Measurement and Metrics
6 . Hafta Software Verification & Validation Methods
6 . Hafta Yazılım Geçerleme & Doğrulama Yöntemleri
7 . Hafta Yazılım test Süreci: Birim - Bütünlük - Sistem testleri
7 . Hafta Software Testing Process: Unit - Integration - System Testing
8 . Hafta Midterm Exam
8 . Hafta Ara Sınav
9 . Hafta Yazılım test Süreci: Sistem Testi – Test Araçları
9 . Hafta Software Testing Process: System Testing - Testing Tools
10 . Hafta Error Prevention, Software Inspection
10 . Hafta Hata önleme, Yazılım İnceleme
11 . Hafta Arabirim ve Kullanıcı Testleri Arabirim ve Kullanıcı Testleri
11 . Hafta Interface and User Testing
12 . Hafta Software Testing Applications
12 . Hafta Yazılım Test Uygulamaları
13 . Hafta Çevik Yazılım GeliştirmeYöntemleri ve Test
13 . Hafta Agile Software Development Methods and Testing
14 . Hafta Project Presentations
14 . Hafta Proje Sunumları
15 . Hafta Final
15 . Hafta Final Exam
16 . Hafta
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Ara Sınav (Vize) 2 40
Ödev 0 0
Kısa Sınav 0 0
Dönem Sonu Sınavı (Final) 0 0
0 0
0 0
1 20
1 40
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 3 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi (hafta sayısı* haftalık toplam ders saati) 2 2 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav (Vize) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı (Final) 0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 25 25
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
7 4 28
7 4 28
14 5 70
0 0 0
Toplam İş Yükü 199
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. X
2 Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results. X
3 By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results. X
4 Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines. X
5 Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions. X
6 Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility. X
7 Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them. X
8 Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology. X
9 Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies. X
10 Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions. X
11 It observes social, scientific and ethical values ​​in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities. X