ALGORİTMALARIN TASARIM VE ANALİZİ |
BSM518 |
2 |
3 |
0 |
7,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencileri algoritma tasarım ve analizinde ileri tekniklerle tanıştırmak ve daha önce kapsanmayan bazı algoritma türleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
To be able to perform average-case performance analysis of algorithms |
|
|
|
1 |
Algoritma ortalama değer performans analizi yapabilmek |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
Rastgeleleştirilmiş algoritma tasarımı yapabilmek |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
To be able to design randomized algorithms |
|
|
|
3 |
To analyze complex algorithms |
|
|
|
3 |
Karmaşık algoritmları analiz edebilmek |
Anlatım |
|
1 |
4 |
Dinamik Algoritma uygulaması yapabilmek |
Anlatım |
|
1 |
4 |
To implement Dynamic Programming algorithms |
|
|
|
5 |
To implement Greedy algorithms |
|
|
|
5 |
Greedy Algoritma uygulaması yapabilmek |
Anlatım |
|
1 |
6 |
Çizge algoritmalarının uygulamasını yapabilmek |
Anlatım |
|
1 |
6 |
To perform applications of graph algorithms |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
İleri düzey algoritma tasarlanma ve analiz yöntemlerini incelemek, karmaşık problemlerin bilgisayarda çözümüne yönelik yöntemleri incelemek ve uygulamalar yapmak. |
Kaynaklar |
1. Leiserson, C. E., Rivest, R. L., Cormen, T. H., & Stein, C. (2001). Introduction to algorithms (3rd Edition). Cambridge, MA, USA: MIT press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Olasılık analizi |
|
1 . Hafta |
Probability analysis |
|
2 . Hafta |
Recursion |
|
2 . Hafta |
Recursion |
|
3 . Hafta |
Sıralama Algoritmaları |
|
3 . Hafta |
Sorting Algorithms |
|
4 . Hafta |
Algorithm Complexity (Big O Notation) |
|
4 . Hafta |
Algoritma Karmaşıklığı (Big O Notasyonu) |
|
5 . Hafta |
Medians and Order Statistics, Median of Medians Algorithm |
|
5 . Hafta |
Medians and Order Statistics, Median of Medians Algorithm |
|
6 . Hafta |
Improving data structures |
|
6 . Hafta |
Veri yapılarını geliştirmek |
|
7 . Hafta |
Skip Liste |
|
7 . Hafta |
Skip List
|
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Amortisman Analizi |
|
9 . Hafta |
Amortized Analysis |
|
10 . Hafta |
NP Problems |
|
10 . Hafta |
NP Problemler |
|
11 . Hafta |
Dinamik Algoritma |
|
11 . Hafta |
Dynamic Programming |
|
12 . Hafta |
Greedy Algorithms |
|
12 . Hafta |
Greedy Algorithma |
|
13 . Hafta |
Çizge Algoritmaları: Minimum-Spanning Trees |
|
13 . Hafta |
Graph Algorithms: Minimum-Spanning Trees |
|
14 . Hafta |
Shortest Path Algorithms |
|
14 . Hafta |
En Kısa Yol Algoritmaları |
|
15 . Hafta |
Karakter Dizisi Algoritmaları |
|
15 . Hafta |
String Algorithms |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
1 |
30 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
14 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
4 |
28 |
|
7 |
4 |
28 |
|
14 |
4 |
56 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
200 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
|
|
|
|
X |
2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results.
|
X |
|
|
|
|
3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions.
|
X |
|
|
|
|
11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities.
|
X |
|
|
|
|
|