VERİTABANI SİSTEMLERİ |
BSM519 |
2 |
3 |
0 |
7,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi NUR BANU ALBAYRAK |
Dersin Amacı |
Veritabanı temel terim ve kavramların kavratılması. İlişkisel veri model, tablo veri yapısı, ilişkisel cebir işlemleri, temel SQL ve ileri SQL sorguları, ODBC, saklı prosedüre ve fonksiyonların programlanması, trigger ve veritabanı uygulamaların geliştirilmesi konusunda temel oluşturmak. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
Ability to design databases |
|
|
|
1 |
Veri tabanı tasarımı yapabilme becerisi |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
İlişkisel veri modelini kullanabilme yetisi |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
Proficiency in using the relational data model |
|
|
|
3 |
Skill in formulating queries with SQL |
|
|
|
3 |
SQL ile sorgu formulize edebilme becerisi |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
ODBC/JDBC ile veritabanı programlama yapabilme becerisi |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
Capability to perform database programming using ODBC/JDBC |
|
|
|
5 |
Writing SQL stored procedures and functions, trigger programming |
|
|
|
5 |
SQL saklı prosedür ve işlev yazabilme, tetikleyici programlama |
Anlatım |
Sınav |
1 |
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Veritabanı sistemlerini öğrenciye tanıtmak, verilen veritabanı problemleri için E-R ve ilişkisel veri modellerini kullanarak veritabanı tasarımları oluşturmak, bu tasarımları fiziksel veritabanında tablolar şeklinde kurmak, bu fiziksel veritabanı üzerinde gerekli sorguları yazıp çalıştırabilmek, veritabanı uygulamalarını ODBC/JDBC, saklı prosedürler ve tetikleyiciler kullanarak geliştirebilmek |
Kaynaklar |
1. Ramakrishnan. Database Management Systems. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Veritabanlarına giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to Databases |
|
2 . Hafta |
Relational Data Model - Relational Model |
|
2 . Hafta |
İlişkisel Veri Modeli – İlişkisel Model |
|
3 . Hafta |
İlişkisel Veri Modeli – İlişkisel Cebir |
|
3 . Hafta |
Relational Data Model - Relational Algebra |
|
4 . Hafta |
Database Design - ER Data Model |
|
4 . Hafta |
Veritabanı tasarımı-ER Veri Modeli |
|
5 . Hafta |
Veritabanı tasarımı-ER Veri Modeli |
|
5 . Hafta |
Database Design - ER Data Model |
|
6 . Hafta |
SQL - Data Definition Language, Data Manipulation Language |
|
6 . Hafta |
SQL-Veri tanımlama dili, Veri güncelleme dili |
|
7 . Hafta |
SQL-Sorgulama dili-Küme işlemleri |
|
7 . Hafta |
SQL - Query Language - Set Operations |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
SQL-Sorgulama dili-Küme işlemleri |
|
9 . Hafta |
SQL - Query Language - Set Operations |
|
10 . Hafta |
SQL - Subqueries - Set Membership Test, Set Comparison, Empty Set Test |
|
10 . Hafta |
SQL-Alt sorgular- Küme elemanı testi, Küme karşılaştırma, Boş küme testi |
|
11 . Hafta |
SQL-Gruplama |
|
11 . Hafta |
SQL - Grouping |
|
12 . Hafta |
SQL - Constraints: Data Type, Primary Key, Secondary Key, Not-Null, Column Constraints |
|
12 . Hafta |
SQL-Kısıtlar:Veri-tipi,birincil-anahtar,ikinci-anahtar,not-null,sütun-kısıtları |
|
13 . Hafta |
SQL-Stored procedures/functions |
|
13 . Hafta |
SQL - Stored Procedures/Functions |
|
14 . Hafta |
SQL - Triggers |
|
14 . Hafta |
SQL-Triggers |
|
15 . Hafta |
ODBC/JDBC |
|
15 . Hafta |
ODBC/JDBC |
|
16 . Hafta |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
1 |
30 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
50 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
14 |
20 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
4 |
28 |
|
7 |
4 |
28 |
|
14 |
4 |
56 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
200 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
|
|
|
|
X |
2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results.
|
X |
|
|
|
|
3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions.
|
X |
|
|
|
|
11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities.
|
X |
|
|
|
|
|