Dersin Adı Ders Kodu Yarıyılı Teori
(Saat/Hafta)
Uygulama
(Saat/Hafta)
Akts
VERİTABANI SİSTEMLERİ BSM519 2 3 0 7,0
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Dili
Dersin Türü Yüksek Lisans - Tezli
Dersin sorumlusu(ları) Dr. Öğr. Üyesi NUR BANU ALBAYRAK
Dersin Amacı Veritabanı temel terim ve kavramların kavratılması. İlişkisel veri model, tablo veri yapısı, ilişkisel cebir işlemleri, temel SQL ve ileri SQL sorguları, ODBC, saklı prosedüre ve fonksiyonların programlanması, trigger ve veritabanı uygulamaların geliştirilmesi konusunda temel oluşturmak.
Dersin Verilme Şekli Örgün
Sıra No Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Değerlendirme Yöntemleri Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5)
1 Ability to design databases
1 Veri tabanı tasarımı yapabilme becerisi Anlatım Sınav 1
2 İlişkisel veri modelini kullanabilme yetisi Anlatım Sınav 1
2 Proficiency in using the relational data model
3 Skill in formulating queries with SQL
3 SQL ile sorgu formulize edebilme becerisi Anlatım Sınav 1
4 ODBC/JDBC ile veritabanı programlama yapabilme becerisi Anlatım Sınav 1
4 Capability to perform database programming using ODBC/JDBC
5 Writing SQL stored procedures and functions, trigger programming
5 SQL saklı prosedür ve işlev yazabilme, tetikleyici programlama Anlatım Sınav 1
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
Dersin İçeriği
Veritabanı sistemlerini öğrenciye tanıtmak, verilen veritabanı problemleri için E-R ve ilişkisel veri modellerini kullanarak veritabanı tasarımları oluşturmak, bu tasarımları fiziksel veritabanında tablolar şeklinde kurmak, bu fiziksel veritabanı üzerinde gerekli sorguları yazıp çalıştırabilmek, veritabanı uygulamalarını ODBC/JDBC, saklı prosedürler ve tetikleyiciler kullanarak geliştirebilmek
Kaynaklar
1. Ramakrishnan. Database Management Systems.
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar Konular Dokümanlar
1 . Hafta Veritabanlarına giriş
1 . Hafta Introduction to Databases
2 . Hafta Relational Data Model - Relational Model
2 . Hafta İlişkisel Veri Modeli – İlişkisel Model
3 . Hafta İlişkisel Veri Modeli – İlişkisel Cebir
3 . Hafta Relational Data Model - Relational Algebra
4 . Hafta Database Design - ER Data Model
4 . Hafta Veritabanı tasarımı-ER Veri Modeli
5 . Hafta Veritabanı tasarımı-ER Veri Modeli
5 . Hafta Database Design - ER Data Model
6 . Hafta SQL - Data Definition Language, Data Manipulation Language
6 . Hafta SQL-Veri tanımlama dili, Veri güncelleme dili
7 . Hafta SQL-Sorgulama dili-Küme işlemleri
7 . Hafta SQL - Query Language - Set Operations
8 . Hafta Midterm Exam
8 . Hafta Ara sınav
9 . Hafta SQL-Sorgulama dili-Küme işlemleri
9 . Hafta SQL - Query Language - Set Operations
10 . Hafta SQL - Subqueries - Set Membership Test, Set Comparison, Empty Set Test
10 . Hafta SQL-Alt sorgular- Küme elemanı testi, Küme karşılaştırma, Boş küme testi
11 . Hafta SQL-Gruplama
11 . Hafta SQL - Grouping
12 . Hafta SQL - Constraints: Data Type, Primary Key, Secondary Key, Not-Null, Column Constraints
12 . Hafta SQL-Kısıtlar:Veri-tipi,birincil-anahtar,ikinci-anahtar,not-null,sütun-kısıtları
13 . Hafta SQL-Stored procedures/functions
13 . Hafta SQL - Stored Procedures/Functions
14 . Hafta SQL - Triggers
14 . Hafta SQL-Triggers
15 . Hafta ODBC/JDBC
15 . Hafta ODBC/JDBC
16 . Hafta Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları Sayısı Katkı Payı (%)
Yarıyıl İçi Çalışmaları 1 30
Ara Sınav 0 0
Final Sınavı 0 0
0 0
0 0
0 0
1 50
0 0
0 0
0 0
14 20
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Toplam 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 2 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 1 0
Toplam 100
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
1 2 2
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
0 0 0
0 0 0
0 0 0
0 0 0
14 3 42
7 4 28
7 4 28
14 4 56
0 0 0
Toplam İş Yükü 200
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi*
1 2 3 4 5
1 It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. X
2 Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results. X
3 By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results. X
4 Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines. X
5 Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions. X
6 Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility. X
7 Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them. X
8 Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology. X
9 Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies. X
10 Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions. X
11 It observes social, scientific and ethical values ​​in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities. X