VERİ MADENCİLİĞİ |
BSM520 |
0 |
3 |
0 |
7,0 |
Önkoşul(lar)-var ise |
|
Dersin Dili |
|
Dersin Türü |
Yüksek Lisans - Tezli |
Dersin sorumlusu(ları) |
Dr. Öğr. Üyesi ULAŞ VURAL |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; kayıtlı verilerin değerli bilgiye dönüştürülmesi için gerekli olan temel yöntemler ile uygulanan yöntemlerin etkinliklerinin ölçüm yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin Verilme Şekli |
Örgün |
Sıra No |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
Program Yeterliliklerini Karşılama Düzeyi(1)(2)(3)(4)(5) |
1 |
To distinguish useful and irrelevant information in data sets |
|
|
|
1 |
Veri yığınlarındaki faydalı ve faydasız bilgiyi ayırt edebilmek |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
Veri içerisinde yer alan ve açıkça gözükmeyen bilgi, örüntü ve kuralları tespit edebilmek |
Anlatım |
Sınav |
1 |
2 |
To identify hidden information, patterns, and rules within the data |
|
|
|
3 |
To analyze the performance of data mining methods and the obtained results |
|
|
|
3 |
Veri madenciliği metodlarının performansını ve elde edilen sonuçlarını analiz edebilmek |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
Verinin nasıl anlaşılır hale getirilebileceği yöntemin adımlarını listeleyebilmek |
Anlatım |
Sınav |
1 |
4 |
To list the steps of how data can be made understandable |
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında; Veri Madenciliğine Giriş, Veri Ön İşleme, Veri Görselleştirme, Öznitelik Kavramları , Kümeleme, Birliktelik Analizi, İki Sınıflı Sınıflandırıcılar, Çok Sınıflı Sınıflandırıcılar, Anomali Tespiti, Zaman-serisi Analizi: İstatistiksel Yöntemler, Web ve Metin Madenciliği, Büyük Veri Analizi - Araçlar, Büyük Veri Analizi Uygulaması konuları işlenecektir. |
Kaynaklar |
1. Han, J., Pei, J., & Tong, H. (2022). Data mining: concepts and techniques. Morgan kaufmann.
|
Haftalara Göre İşlenecek Konular |
Haftalar |
Konular |
Dokümanlar |
1 . Hafta |
Veri Madenciliğine Giriş |
|
1 . Hafta |
Introduction to Data Mining |
|
2 . Hafta |
Data Preprocessing |
|
2 . Hafta |
Veri Ön İşleme |
|
3 . Hafta |
Veri Görselleştirme |
|
3 . Hafta |
Data Visualization |
|
4 . Hafta |
Attribute Concepts |
|
4 . Hafta |
Öznitelik Kavramları |
|
5 . Hafta |
Kümeleme |
|
5 . Hafta |
Clustering |
|
6 . Hafta |
Association Analysis |
|
6 . Hafta |
Birliktelik Analizi |
|
7 . Hafta |
İki Sınıflı Sınıflandırıcılar |
|
7 . Hafta |
Binary Classification |
|
8 . Hafta |
Midterm Exam |
|
8 . Hafta |
Ara sınav |
|
9 . Hafta |
Çok Sınıflı Sınıflandırıcılar |
|
9 . Hafta |
Multiclass Classification |
|
10 . Hafta |
Anomaly Detection |
|
10 . Hafta |
Anomali Tespiti |
|
11 . Hafta |
Zaman-serisi Analizi: İstatistiksel Yöntemler |
|
11 . Hafta |
Time Series Analysis: Statistical Methods |
|
12 . Hafta |
Time Series Analysis: Statistical Methods |
|
12 . Hafta |
Zaman-serisi Analizi: İstatistiksel Yöntemler |
|
13 . Hafta |
Web ve Metin Madenciliği |
|
13 . Hafta |
Web and Text Mining |
|
14 . Hafta |
Big Data Analysis - Tools |
|
14 . Hafta |
Büyük Veri Analizi - Araçlar |
|
15 . Hafta |
Büyük Veri Analizi Uygulaması |
|
15 . Hafta |
Big Data Analysis Application |
|
16 . Hafta |
Final Sınavı |
|
|
Değerlendirme Sistemi |
Yarıyıl içi çalışmaları |
Sayısı |
Katkı Payı (%) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları |
1 |
30 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
1 |
40 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
6 |
30 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Toplam |
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2 |
30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1 |
0 |
Toplam |
100 |
|
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu |
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders süresi (sınav haftası dahil: 16xders saati) |
1 |
2 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Dönem Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
1 |
2 |
2 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
6 |
7 |
42 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
0 |
|
14 |
3 |
42 |
|
7 |
4 |
28 |
|
7 |
4 |
28 |
|
14 |
4 |
56 |
|
0 |
0 |
0 |
Toplam İş Yükü |
200 |
|
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi |
Sıra No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi* |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It defines the multidisciplinary scope of the field of information technologies and the interaction between related disciplines. |
|
|
|
X |
|
2 |
Gain comprehensive knowledge about current techniques and methods applied in the field of information technologies and their limitations, effects and results.
|
X |
|
|
|
|
3 |
By doing applied research in the field of information technologies, it reaches the information in depth and in depth, evaluates the information and applies the results.
|
X |
|
|
|
|
4 |
Complements and applies knowledge with scientific methods, using uncertain, limited or incomplete data; integrates knowledge from different disciplines.
|
X |
|
|
|
|
5 |
Develops algorithms and methods to solve defined engineering management problems and applies innovative methods in solutions.
|
X |
|
|
|
|
6 |
Can work effectively in disciplinary and multi-disciplinary teams, lead such teams and develop solution approaches in complex situations; can work independently and take responsibility.
|
X |
|
|
|
|
7 |
Be aware of new and developing applications in the field of information technologies and have the ability to examine and learn about them.
|
X |
|
|
|
|
8 |
Uses advanced methods and software and communication technologies used in the field of technology.
|
X |
|
|
|
|
9 |
Analyzes problems in different fields, develops solutions and implements solutions using information technologies.
|
X |
|
|
|
|
10 |
Can realize information technology applications by considering entrepreneurship and innovation dimensions.
|
X |
|
|
|
|
11 |
It observes social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation, announcement and in all professional activities.
|
X |
|
|
|
|
|